ایسنا نوشت:

طی پنج ماهه ابتدایی سال جاری بیش از 20 هزار شناسنامه مکانیزه در استان مرکزی تعویض شد.

یزدان خسروی، مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی با اشاره به اینکه متولدین سال 1379 به قبل می‌توانند درخواست تعویض شناسنامه خود را جهت عکس‌دار شدن انجام دهند، گفت: افرادی که به سن 15 سالگی رسیده‌اند لازم است که جهت عکس‌دار کردن شناسنامه خود درخواست دهند که در این شرایط علاوه بر عکس‌دار شدن، شناسنامه مکانیزه دریافت خواهند کرد.

او گفت: طی پنج ماهه اول امسال 20 هزار و 462 جلد شناسنامه مکانیزه و هفت هزار و 822 کارت هوشمند ملی به ترتیب تعویض و صادر شده است.

خسروی با بیان اینکه علاوه بر افراد 15 ساله افراد دیگری مشمول تعویض شناسنامه می‌شوند، گفت: افرادی که تغییرات سجلی دارند یا اینکه شناسنامه آنها مفقود شده است‌ یا افرادی که 15 سال از تعویض شناسنامه آنها گذشته است، می‌توانند درخواست تعویض دهند و شناسنامه مکانیزه دریافت کنند.

او با تأکید بر اینکه کارت هوشمند ملی چندمنظوره است و کارایی بسیاری نسبت به کارت ملی فعلی دارد، عنوان کرد: کارت ملی فعلی صرفاً برای شناسایی افراد قابلیت استفاده دارد، اما‌ کارت هوشمند ملی را در موارد دیگری نیز می‌توان استفاده کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان مرکزی گفت: از کارت هوشمند ملی علاوه بر کاربرد در شناسایی افراد می‌توان در اموری همچون جایگزین کارت‌های بانکی، کارخت سوخت، دفترچه بیمه سلامت، گواهینامه و .. بهره برد. در حال حاضر برای افرادی که به سن 15 سال تمام رسیده‌اند و افرادی که تغییرات سجلی داشته‌اند، صادر می‌شود.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سیدمهدی ناظمیان IR ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    10 2
    اتفاقا" کارت هوشمند ملی که این همه درموردش صحبت میشه یه اشکال بزرگ داذه اونم اینه که شماره شناسنامه فرد درونش ثبت نشده
  • بی نام A1 ۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    12 0
    خدا پدر بنیانگذار ثبت احوال در ایران شاد فرماید