۰ نفر
۲۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۹
حصر ، سر خط یا ته خط ؟

مسئولین محترم موضوع حصر قطعا لاینحل نیست و مسلما ساده تر از مناقشات سهمگینی است که تا بحال درخت انقلاب را درنوردیده اند ، پس راه علاج را زود تر بیابید تا تاریخ شخصا برایمان تصمیم نگیرد!

به هر حال کشور دارای قانون اساسی ، قوای تفکیک شده با وظایف مشخص است و این می تواند یکی از تفاوت های دیدگاه حکومت اسلامی از نوع ایرانی با آنچه در خلافت خود خوانده ی داعش دیده ایم و شنیده ایم باشد - خلافتی که بدون قانون و بدون ایدئولوژی مشخص و مدون ، و بدون محاکمه و با نقض صریح تمامی حقوق بنیادین یک انسان ، حکم اعدامش را اجرا می کند - حال ما در مقابل دو دیدگاه داخلی برای مساله ی "حصر" قرار گرفته ایم !

مجمع محققین و مدرسین حوزه ی علمیه قم ( مهم ترین نهاد دینی کشور ) در نامه ای به رئیس جمهور تلویحا خواستار رفع حصر شده و از ایشان در راستای پاسداری از قانون اساسی کشور تقاضای جدیت نموده اند و همچنین واکاوی کامل ماجرای پس از انتخابات 88 را خواستارند و جالب تر اینست که این خواسته را هم ایرانی و هم جهانی بیان نموده اند ( عصر ایران کد خبر 361071 ) و دبیر محترم شورای نگهبان قانون اساسی نیز در پاسخ به سوالی با همین مضمون ، به جد خواستار اعدام محصورین و نیز محاکمه ی سایر متهمین فتنه هستند ، و باز این مهم را نیز اشاره نموده اند که - برخلاف گفته ی برخی اعضای مجمع محققین و مدرسین حوزه ی علمیه قم در خصوص سوابق درخشان متهمین فتنه - اینان نه تسلیم امام راحل ( ره ) و نه مقام معظم رهبری هستند .( عصر ایران کد خبر 360952 )

اینجا که اختلاف نظر بین افرادی که هم جنبه ی علمی و اعتقادی مسائل و هم اطراف و اکناف سیاسی و اجتماعی موضوعات را بهتر تشخیص می دهند و نیز صاحب منصبانی هستند که کوله بار تجارب گرانمایه را یدک می کشند ، واقع می شود تکلیف چیست ؟

وقتی دعوا و اختلافی بین علما واقع شود ، معیار برای تشخیص سره از ناسره چیست ؟ دانشجوی ایرانی و سایر اقشار حساس به مسائل سیاسی و اجتماعی کشور ، حرف و حدیث کدام یک را آیینه ی خود قرار دهد ؟ ایرانی که در یک روز هم باید در حال سامان دادن به نامناسبات مرزهای همسایه ی شرقی خود ( پاکستان ) باشد و هم باید پاسخ قاطعی به یاوه گویی های همسایه ی غربی خود ( ترکیه ) بدهد ، و هم باید حواسش به تحرکات و خونریزی های داعش در زیر گوش خود باشد و هم باید مواظب پاتک های نفتی عربستان باشد ، ایرانی که باید 5+1 گرگ تا دندان مسلح به مکرهای بین المللی را محافظت کند تا دریده نشود ، مراقب انواع رانت ها و اختلاس های عجیب و غریب باشد ، انواع ماجراهای مختلفی چون شیر و گوشت و هوا و بنزین و برنج آلوده را سامان بدهد ، خشکسالی و بی آبی و زلزله را چاره کند ،مواظب شیعیان عراق و سوریه و لبنان و یمن باشد و ... آیا دیگر رمقی برای حل چنین اختلافات بنیادینی خواهد داشت ؟

مسئولین محترم موضوع حصر قطعا لاینحل نیست و مسلما ساده تر از مناقشات سهمگینی است که تا بحال درخت انقلاب را درنوردیده اند ، پس راه علاج را زود تر بیابید تا تاریخ شخصا برایمان تصمیم نگیرد!  

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381066

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 10
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام EU ۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    4 0
    نظراتو منتشر نکنید
  • حامد IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    4 35
    این آقا مجمع محققین که یک جمع کوچک متشکل از علمای اصلاح طلب در قم به ریاست سید حسین موسوی تبریزی را با مجمع مدرسین مشهور قاطی کرده. کسی که به روحانی نامه نوشته اولی است نه دومی. پس کل فرضیه آقای نویسنده باطل است.
  • حمید سلیمانگلی A1 ۲۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    9 0
    واقعا حرف خوب و بجایی رو مطرح کردین بنده به عنوان یک ایرانی این حق رو دارم که بدونم گناه اینان چیت اگر خلافی صورت گرفته که خوب در یک دادگاه پاک به گناه اینان رسیدگی شود.مسله دیگر اینکه اختلاف بیین علما که ایشان در مقاله اشاره کردید واقعا جای بسی نگرانی دارد که چرا هر دو گروه علما در یک سطحی از زندگی و جایگاهی برخوردار هستند که بنده و امثال بنده باید چه دیدگاهی نسبت به این اختلاف نظر داشته باشم و در پایان بد نیست انانی که دم از خیلی چیزها میزنند فرمایشات مولای موتقیان حضرت امام علی عرا به مالک الشتر مطالعه نمایند بنده به عنوان قطره ایی از اقیانوس بیکران ملت شریف ایران خواستار هر چه سریع تر به دادگاه حصر شوندگان هستم
  • بی نام IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    7 0
    از کسی اسم نمی برم ولی یاد مرد هزار چهره در طنز مهران مدیری افتادم که در دادگاه می گفت من اشتباهی ام . من از اولش هم اشتباهی بودم . والله در مملکت ما برخی آقایون در مسندهایی قرار دارند که هیچ سنخیتی با تواناییهایشان ندارد . و اصلا سیاستمدار نیستند و چیزی هم از منافع ملی نمی دانند . با این همه سن و سال حاضرند منافع کل کشور را برای انتقام گیری شخصی خود فدا کنند .
  • سعدى A1 ۲۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    7 0
    تا اين ساعت كسى توان پاسخ دادن به اين موضوع كه استخوان در گلو است رانداشته است.
  • بی نام IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    1 11
    موافقم . باید اعدامشون کنن .
  • بی نام A1 ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    5 0
    احسنت .
  • سامان A1 ۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 8
    جناب ظاهرا شما فرق مجمع محققين و جامعه مدرسين و تفاوت آنها را نمي شناسيد كه مجمع محققين را مهمترين نهاد ديني كشور اعلام مي كنيد. حالا اينكه جامعه مدرسين مهمترين هست يانه؟بحث ديگريست اما خوب است قبل از نوشتن بيشتر مطالعه كنيد و جريانات را بشناسيد خصوصا در حوزه دين.
    • بی نام A1 ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      3 0
      بحث نویسنده در خصوص حوزه ی علمیه است که مهمترین نهاد دینی کشور است نه مجمع مدرسین و محققین . در ثانی وقتی تشکلی با هر نان و هر گرایشی عنوان حوزه ی قم را یدک بکشد منتسب به حوزه قم است و حتما باید مورد تایید باشد تا مجوز بگیرد . حالا این اختلاف چیست خدا داند . بس
  • سید A1 ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
    7 0
    برخلاف نظر آقا حامد اتفاقا نویسنده درست فرضیه را اعلام کرده / چون بزرگ و کوچکی و اصلاح طلب و اصول گرا بودن مورد نظر نویسنده قطعا نبوده . ایشون تفاوت نظرات علما را ملاک قرارداده در ثانی مگه اصلاح طلب بودن بده یا مگه علمای دینی باید وارد بازی های سیاسی شده و شان حوزه ها بازیچه قرار دهند . تکلیف را روشن کنند . همین