بهنام محمودی می گوید: متاسفانه باشگاه سایپا هیچ کمکی به ورزش کرج نمی کند.

خبرآنلاین- استان البرز:«کرج» با جمعیتی نزدیک به 2 میلیون نفر، در فاصله 36 کیلومتری غرب تهران. شهری که خیلی ها آن را ایران کوچک می خوانند. کرج شهری خاص برای صنعت ایران به حساب می آید، شهر استراتژیک. این به خاطر کارخانه های متعددی است که در آنجا وجود دارد. کرج در دل خود 30 شهرک صنعتی جای داده، در حالی که بعضی از شهرهای بزرگ ایران حتی دو شهرک صنعتی هم ندارند. با این ویژگی گزاف نیست که بگویند، کرج ایران کوچک است. اما اگر تاثیر اقتصادی کرج را فاکتور بگیرند، به شاخه دیگری می رسند؛ ورزش.
در بین مدال آوران و قهرمانان کرجی نام های زیادی وجود دارد؛ نام هایی چون براداران محمودی در والیبال. یکی هنوز بازی می کند و دیگری در شواری شهر کرج مشغول فعالیت است. یوسف کرمی در تکواندو، علیرضا حیدری در کشتی و... از جمله این قهرمانان هستند. کرج اخیرا خانم مداح را به عنوان سرمربی تیم ملی تکواندو بانوان در رقابت های آسیایی داشت، تیمی که بسیار موفق بود. در بین فوتبالی ها هم کم چهره معروف وجود ندارد. از فیروز کریمی بگیرید تا مهدی تارتار، علی اصغر مدیر روستا، فرشاد فلاحت زاده، اکبر یوسفی، محمد نصرتی، علی کریمی، جواد نکونام و...
با این نام ها کرج همیشه در ورزش ایران سری در سرها بوده است. از اینهمه چهره ورزشی، کرج در شورای شهر خود تنها یک ورزشکار دارد؛ بهنام محمودی. در یک بعد از ظهر پائیزی که اتاق او میزبان چهره های ورزشی کرج بود، به این عضو شورای شهر دیدار کردیم. وقتی قرار ملاقات های او که اکثرا ورزشی بودند تمام شد، گپ و گفتی کوتاه با محمودی داشتیم.
اولین سوال این بود؛ چرا کرج که یک کلانشهر به حساب می آید، در ورزش حضوری کمرنگ دارد؟ «اتفاقا یکی از دغدغه های من در شورای شهر همین است.» اما به چه شکل؟ «خب ما سعی کردیم الگوبرداری کنیم، از تیم هایی چون شهرداری یاسوج،شهرداری بندرعباس، شهرداری تبریز و... خب ما پس از بررسی ها تصمیم گرفتیم که الگویمان شهرداری تبریز باشد. من پیشنهاد بودجه 5 میلیاردی را به شورای شهر دادم که در نهایت 2 میلیارد و 400 میلیون تصویب شد. وقتی شورا مصوب می کند شهرداری موظف است به اجراست.»
ترکاشوند شهردار کرج در حالی هنوز بودجه ورزش کرج را نداده که خودش آشنا به ورزش است. در دورانی که آقازاده شهردار کرج بود، او رئیس شرکت تجهیز و توسعه اماکن ورزشی کشور بود و معاون علی سعیدلو در سازمان تربیت بدنی به حساب می آمد. حالا برای اهالی شورای شهر این سوال وجود دارد که چرا هنوز به ورزشی کمکی نکرده است؟!
محمودی در این رابطه گفت: «وقتی آقای ترکاشوند این مسئولیت را در ورزش کشور داشته و الان شهردار کرج شده، جامعه ورزش از ایشان توقع زیادی دارند. همان طور که از بهنام محمودی که کاپیتان تیم ملی والیبال بوده توقع دارند یک حرکتی برای جامعه ورزش بشود. متاسفانه این اتفاق نیفتاده. وقتی ورزش از طرف آقای شهردار جدی گرفته نمی شود، جامعه ورزش مطمئنا ما را زیر سوال می برد. چه اتفاقی می افتد که در شهرداری هایی که در لیگ برتر تیمداری می کنند، این همه امکانات و بودجه و ابزار در اختیار ورزش و جوانان قرار می دهند ولی ما در کرج به عنوان یکی از کلانشهرها نمی توانیم این کارها را انجام دهیم؟ شهرداری موظف به تیمداری حرفه ای نیست ولی ما در ورزش همگانی موظف هستیم.به هر حال خوب است که ما برای ورزش کرج یک اقدامات موثری انجام دهیم. من متاسفم از اینکه شهرداری بودجه 2.4 میلیارد تومانی که مصوب شده و 8 ما از زمان تصویب آن می گذرد اما این پول در اختیار ورزش قرار نگرفته است. امیدوارم که این پول هرچه سریعتر به بدنه ورزش شهرداری تزریق شود.»
دبیر شورای شهر کرج در مورد نقش باشگاه سایپا در ورزش کرج گفت: «متاسفانه باشگاه سایپا هیچ کمکی به ورزش کرج نمی کند. عملکرد سایپا در ورزش مورد قبول ما کرجی ها نیست. بر اساس مصوبه هیات دولت این تیم باید در کرج باشد. ولی فقط اسم این تیم در کرج است. تیم فوتبال سایپا هر دو هفته که یک بازی دارد به کرج می آید و بازی می کند و بعد می رود تا دو هفته دیگر. تیم های پایه هم در اختیار مسابقات تهران هستند. عملا سایپا هیچ کمکی به ورزش این شهر نمی کند. جوانان این شهر در رشته های مختلف اگر بخواهند به یک تیمی بروند باید کدام تیم را انتخاب کنند؟ هیچ تیمی نیست. ضمن اینکه از نیروهای بومی کرج هم در این تیم دیده نمی شوند.»
محمودی در مورد قهرمانی والیبال در بازی های آسیایی گفت: «این قهرمانی حاصل تلاش چندین ساله مسئولان فدراسیون والیبال بود. پشتوانه سازی خوبی در والیبال انجام شد. امیدواریم این کار تداوم داشته باشد. در خود کرج هم استعدادهای ویژه ای در والیبال داریم که امیدوارم بتوانیم این استعدادها را در قالب یک باشگاه به والیبال کشور معرفی کنیم. قصد داریم از قهرمانان آسیایی با کمک جمعیت همیار ورزش، هیات والیبال و فرمانداری کرج تقدیر کنیم.»

1717

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 381040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی IR ۱۷:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    10 2
    کاملا درسته....دوستای بنده که تو کرج والیبالست هستن برای قرارداد بستن باید به شهر های دور مثل مشهد و زاهدان و تبریز برن...چرا نباید کرج تیم رسمی داشته باشه تو مسابقات
  • زارعی A1 ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    14 2
    کرج همیشه وهمواره قربانی تهران بوده و هست