استقلال و پرسپولیس با اقساط 5 ساله به فروش می رسند، این آخرین تحول درباره دو تیمی است که باید خصوصی شوند.

 

مهدیه جباری: استقلال و پرسپولیس با شرایط از دم قسط فروخته می شوند تا دولت یازدهم به وعده ای که برایش تکلیف شده ، عمل کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ؛ چهرشنبه ای که گذشت بار دیگر اعضای شورای واگذاری استقلال و پرسپولیس دور یک میز نشستند تا تکلیف واگذاری استقلال و پرسپولیس را یک سره کنند. جلسه ای که پایانش این بود: واگذاری دو تیم تا پایان آبان ماه در فرابورس.

استقلال و پرسپولیس بر اساس اعلام پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی سازی با قیمت پایه 100 میلیارد تومانی باید واگذار می شدند اما حالا شرایط کمی عوض شده. پوری حسینی می گوید برای فروش این دو تیم قیمت پایه اعلام نمی شود اما قرار است در اقساط 5 ساله این باشگاه ها با همه دارایی های شان واگذار شوند.

استقلال البته اموال بیشتری نسبت به پرسپولیس دارد که ارزش مضاعفی پیدا می کند. افشارزاده ارزش تیمی که در اختیار دارد را 1000 میلیارد تومان می داند. او می گوید:« تیم ما اموال زیادی مثل کمپ ، زمین تلو و ورزشگاه مرغوبکار را دارد .» این گفته های او را پندار توفیقی یکی از اعضای هیات مدیره تیم تائید می کند و می گوید:« اگر بدهی های تیم نزدیک به 80 میلیارد تومان در نظر بگیریم ، برای تیمی که برایش ارزش 100 میلیارد تومانی گذاشته اند ، فقط کافی است 20 میلیارد تومان روی میز گذاشت. این یعنی اشتباه. ارزش تیمی مثل استقلال خیلی بیشتر از این حرف هاست. »

او می ترسد ترس از اینکه استقلال به سادگی در اختیار همه آنهایی بیفتد که این سال ها همیشه برای بودن اسم شان پول هایی را خرج می کرده اند . آنهایی که در ابتدای سال هم می خواستند اما حاضر نشدند چنین پولی را بدون داشتن اختیار خرید تیم بپردازند.

استقلال املاکی دارد که از دوره مدیریت فتح الله زاده همیشه به مناقشه برانگیز بوده اند. کمپ زنده یاد حجازی در منطقه بلوار فردوس غرب ، با زمینی نزدیک به یک هکتار مشرف به پارک ارم. جایی که زمین تمرینی 5 هزار نفره را در کنار ساختمان اداری باشگاه و خوابگاه بازیکنان را در خود جای می دهد. البته فتح الله زاده ارزش این زمین را بین 150 تا 200 میلیارد می داند و می گوید:« این زمین یک جواهر است. خود من حاضرم این ملک را از تیم بخرم و پولش را با همین کاربری ورزشی در بیاورم.» او ایده هایی رویایانه ای هم همیشه برای این زمین داشته است. مثلا برای چاله دره مانندی که زمین کمپ را به پارک ارم وصل می کند:« تمام این حفره برای ماست . ما می توانیم اینجا هتلی 5 ستاره بسازیم و از بالای هتل تله کابینی بسازیم که هتل را به پارک ارم متصل کند می دانید این هتل چقدر درآمدزایی خواهد داشت؟ » این ایده را او در همه سال هایی که می گفتند زمین کمپ معارض دارد تکرار می کرد و حالا که هیات مدیره جدید توانسته مشکلات مالکیتی زمین را حل کند شاید ایده رویاپردازانه مدیر آبی ها آپشنی مهم برای سرمایه داران بخش خصوصی باشد که برای خرید استقلال پا پیش می گذارند. به این ملک البته باید زمین مرغوبکار و تلو را هم اضافه کرد. مدیر پیشین آبی ها می گوید:« استقلال همین طوری 200 میلیارد بیشتر از پرسپولیس می ارزد و با این دارایی هایش اقلا 500 میلیارد باید برای پایه رویش قیمت گذاشت. فروختن این تیم ها به ازای 100 میلیارد اشتباه است.»

او این ها را می گوید و به نظر می رسد وزارت ورزش نگران فروش تیم ها با قیمت پایین است اما چاره ای غیر از تمکین ندارد چون قانون این حکم را داده و وزارت ورزش باید هرچه زودتر این دو تیم سربار را از سرش باز کند. اگرچه هر اتفاق ناگواری می تواند انگشت اتهام را به سوی وزارت ورزش برگرداند. اینکه کالای هزار میلیاردی را سازمان خصوصی سازی به چه قیمتی می فروشد مشخص نیست. آخرین خبر این است که این تیم هابا افساط 5 ساله به فروش می رسند. اینکه قیمت کارشناسی اولیه شان مشخص شده و فقط باید آخرین حسابرسی مالی شان اعلام شود. ابتدا استقلال فروخته می شود که اسناد مالی روشنتری دارد و بعد نوبت پرسپولیس می رسد.

4141

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 30
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    153 2
    ما که چشمون از خصوصی سازی ترسیده. تا حالا که از این جیب به اون جیب بوده. امیدوارم این دو تا تیم واقعا خصوصی بشن نه اینکه یه ارگان نظامی و یا دولتی این تیم‌ها رو به اسم خصوصی سازی صاحب بشن
  • عليرضا 1324 IR ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    اگه برند استقلال روبگين خوب يه چيزي نامش تو كل آسيا و دنيا مطرحه . ولي ولي برند لنگ طبق معمول سر چهار راه ها ميفروشن دوزار خب ارزشي هم نداره بري بخري اين لنگيها هم 24 ساعته خودشونو ميچسبونن به نام استقلال كبير و ازش بحره ها ميخوان ببرن ديگه هم حرفي ندارم لنگيها سيع كنن اول فوتبالشون را درست كنن بعد بيان براي اين مبحث برند بازي
    • صالح A1 ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      79 20
      تو هم برو املاتو درست کن
    • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      مفتش هم گرونه
    • کیسه لنگیه IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      2 8
      کیسه و لنگ شما را به قیمت مناسب خریداریم. کیسه لنگیه.... عمو لنگیه.......عمو کیسه ای اومده.....
  • عليرضا 1342 IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    هر جا سخن از اعتبار است نام استقلال بزرگ ميدرخشد
  • کاکائو IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    23 43
    آتیش زدم به مالم
  • ♥اس اس ...تاج آسیا♥ A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    اموال استقلال رو بعد انقلاب مصادره کردن؟ استقلال نیازی به پول بیت المال نداره، اموال فعلی و قبلیشو بدن خواهیم دید بهترین و با امکانات ترین تیم ایران و آسیا کیه... استقلال انقد جام و مقام و اسطوره داره که میتونه با احداث موزه و رستوران و ... کلی درآمد زایی داشته باشه. استقلال وقتی اسمش تاج بود تو هر شهر یه تیم داشت ولی نابودش کردن؟ استقلال سالها پیش راهی رو میرفت که الان آرزوی تیمهای ایرانیه
  • بی نام A1 ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    استقلال هم بدهی کمتری داره هم دارایی بیشتری داره هم افتخارات بیشتری داره... خیلی با ارزشتر از پرسپولیسه اما متاسفانه اینقدر این دو تیم رو کنار هم قرار دادن که نمیشه استقلال رو به قیمت واقعی فروخت و برای نزدیک شدن به قیمت پرسپولیس باید زیر ارزش واقعی قیمتگذاری بشه.
    • آنتی لنگ و کیسه IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      21 24
      هر دو تیم بی ارزش هستند فقط پول این ملت رو هدر میدن
    • بی نام IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
      10 17
      مشقاتو نوشتی اومدی اینجا نظر دادی؟
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    41 0
    آقا بزارین کنار اومدم بخرم
  • بی نام IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    68 81
    استقلال تیم غیر مردمی، زمان قبل بااسم تاج که حکومتی بود .............خود بخوان حدیث مفصل ازاین.....
  • بی نام IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    62 3
    بفروشید به هواداران...
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    53 2
    ای آقا بفروشید هر چقدر مشتری واسش بود بطور کامل و صدرصدی هم بفروشید تاکی پول بیت المال باید زندگی اشرافی این فوتبالی ها بشه.
  • سیروان IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    40 1
    کجا میفروشند ما بریم بخریم
  • سعید IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    5 1
    بهترین راه پذیره نویسیه ، ارزش این دو تا باشگاه هم کم کم هزار میلیارد تومان است . حالا هر کی خواست بسم الله .
  • محسن IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    10 0
    این اسمش خصوصی سازی نیست بلکه اختصاصی سازی است. وقتی کل اقتصاد ایران دولتی است حرف زدن از خصوصی کردن دو تا تیم ورزشی کاملاً خنده دار است.
  • علی IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    3 3
    هرکی هرچقد داد من 20 میلیارد بیشترمیدم
  • بی نام IR ۲۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    7 2
    هرکی هرچقدر خرید من هزار تومن بیشتر میدم
  • صابر A1 ۰۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    37 15
    اقا من استقلالو از دم قسط ميخام.6 ساله ماهي 66666666 تومان. ميخام بخرمش بزارم تو دسته 3 .
  • مهرداد IR ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    17 4
    قرمزها ، آبی ها کل کل کردن را بگذارید برای استادیوم . اینجا باید با هم متحد شویم تا تیم های محبوب مان را به هر کسی به حراج نگزارند . به فکر فردا باشید که آقایان ورشکسته و متهم و فراری شدند چه خاکی تو سرمون بریزیم . استیل آذین ، کشاورز ، راه آهن و ... یادتونه . به آقایون متذکر شوید این کالاهایی که روش قیمت می گزارید عشق ماست.
    • امید A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      1 0
      اینو واقعاً راست میگه باید ما هواداران هواسمون باشه که این تیما را داغونشون نکنند
  • korosh IR ۰۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    14 19
    علاوه بر دارایی ها میبایست برند این دوتیم با هم فرق داشته باشه چون استقلال اگر اشتباه نکنم 4بار در فینال آسیا حضور داشته که2بار قهرمان شده مسلما این یه اعتبار بین المللی که رو پیشونی استقلال حک شده با احترام به پرسپولیس به نظر من استقلال یه مقدار باید گرونتر باشه.
  • بی نام IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    8 6
    براي اين دو تيم 10مليون زياده
  • حمید A1 ۰۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    11 0
    فوتبال تو کشور ما هیچ ارزشی نداره پول بیرون ریختنه
  • علی IR ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 3
    فروش قسطی؟؟؟؟؟؟ مسخره بازی در آوردین . مگه لوازم خانگیه
  • بی نام A1 ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    24 7
    تمام املاک استقلال حق مردم است که طاغوت به نام این ... کرده است کیسه دو زار هم نمی ارزه با اسطوره های ...
    • بی نام A1 ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
      5 4
      لنگ وجودش برای فوتبال ایران مضره، لنگ با سطوره های بی اخلاقش فوتبال ایرانو خراب کرده....................
  • صالح A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    0 3
    اگر قبول بفرمایند حاضرم سهام را بخرم و قصدم از این کار فقط برای اصلاح ساختار این دو تیم و تبدیل به الگوی سالم است