«کتاب هفته خبر»، شماره جدید خود را با پرونده­ای درباره رخشان بنی­اعتماد روانه کیوسک­‌ها کرده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،   در این پرونده که با عنوان «راوی قصه­‌های رفته از یاد» منتشر شده است، احمد طالبی­ نژاد گفت و گوی مفصلی با بنی­ اعتماد داشته و روژان مظفری(دکترای روانکاوی فرهنگی در شاخه هنر)، سعید صادقی(عکاس مشهور جنگ)، ترانه یلدا(معمار و روزنامه­نگار پیش­کسوت) و سه منتقد سینما؛ محسن سیف، مهرزاد دانش و رضا رستمی درباره بنی­ اعتماد و سینمای او مطلب نوشته‌­اند و جواد طوسی و دکتر نعمت­الله فاضلی نیز درباره دغدغه‌­های اجتماعی این بانوی فیلمساز، نشست و گفت و ­گو داشته‌اند.

حسن برزیده، فیلمساز، در یادداشتی با عنوان «به شرافتش شهادت می­دهم» برای این پرونده نوشته است: «متاسفانه این روزها در رسانه­‌ها و مطبوعات شاهدیم که عده­‌ای قصد دارند جریان هنر انقلاب را رهبری کنند و به نمایندگی از هنرمندان انقلابی حرف بزنند در حالی که نه چنین مسئولیتی به آنها داده شده و نه صلاحیت آن را دارند. این عده دین و انقلاب و ارزش­‌ها را بر اساس دیدگاه‌­های خودشان تفسیر و تعبیر می­‌کنند و هر چه را که با آن دیدگاه‌­ها هم­خوانی نداشته باشد، ضد دین و اخلاق و انقلاب قلمداد می‌­کنند». در جای دیگری از این یادداشت آمده است: «نسبت دادن صفت دروغ به یک آدم تهمت است و وظیفه همه کسانی که اطلاعاتی درباره خانم بنی‌­اعتماد و حسن نیت و دلسوزی ایشان دارند، این است که حرف‌شان را بزنند و این تهمت را دفع کنند...»

فریدون مجلسی با یادداشتی درباره روز آمار، صادق آئینه­‌وند با مقاله­‌ای به مناسبت روز تکریم خانواده، امیر حاج­‌رضایی با نوشته‌­ای درباره روز تربیت بدنی و ورزش و سعید لیلاز با مطلبی به بهانه روز صادرات از مهمانان شماره پنجم «کتاب هفته خبر» هستند و علاقه­‌مندان جدی ترانه هم می­‌توانند یادداشت و ترانه‌­هایی از حامد عسگری و سروده‌­هایی از حدیث دهقان را در این شماره بخوانند.

بخش جدید «در معیّت president» که سلسله گزارش­های سید عبدالجواد موسوی از همراهی با دکتر روحانی در سفرهای استانی است، قسمت دیگری از طنزهای سید عبدالرضا موسوی طبری با عنوان «سارق خوش حساب هم داریم» و پنجمین قسمت از «فلسفه به زبان آدمیزاد» به قلم سهیلا میرشکّاک از دیگر مطالب این شماره «کتاب هفته خبر» است.

امید روحانی هم در قسمت دوم از «ولگردی­‌های یک لات فرهنگی» درباره تجربیاتش از کنسرت گروه «کاسته»، نظراتش درباره تئاترهای پری صابری و مشاهداتش از کنسرت سهیل نفیسی نوشته است.

مصاحبه با لئونارد کوهن به مناسبت انتشار جدیدترین آلبومش به نقل از نشریه «رولینگ استونز»، می­‌تواند نظر علاقه‌­مندان این ستاره بزرگ -و پا به سن گذاشته- موسیقی را به این شماره «کتاب هفته خبر» جلب کند. کوهن در جایی از این مصاحبه در پاسخ به این پرسش که «آیا شعرهای زیادی می‌­نویسید که به درد موسیقی­‌هایتان نمی­‌خورند؟» گفته: «بله. گاهی هم به خودم می­‌گویم اصلا معلوم هست چه کار می­‌کنی؟ این‌ها هیچ معنایی ندارد، واقعا کار بی­‌ربطی است نه فقط برای بقیه حتی به درد خودم هم نمی‌­خورد. اما خب چه کار دیگری می­‌توانم بکنم؟ هیچ چیز دیگری برایم باقی نمانده. بیشتر کارهایی که دوست دارم انجام بدهم هر کدام به دلیلی نامناسبند».

منصور یاقوتی، اسدالله امرایی، آرش آبسالان، مجید گرامیان و علیرضا روشن، از دیگر نام­‌های آشنایی هستند که در جدیدترین شماره «کتاب هفته خبر» قلم زده‌­اند.

این نشریه در 128 صفحه منتشر شده و با قیمت 4 هزار تومان در کیوسک­‌های مطبوعاتی و کتابفروشی‌­های معتبر در دسترس است.

5757

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۸
    0 0
    ایجاد اگیزه می کند برای خواندن مجله .این کتاب هفته خبر دست تان درد نکند.