امیر کاراته پس از جبران ناکامی گوانگ‌ژو /مهدیزاده‌: مسئولان ما را هم ببینند

طلایی بازی های آسیایی می گوید تلخی گوانگژو را با به دست آوردن مدال طلا در کره جنوبی شیرین کرد.

فتح‌ا... فتحي :بدون ترديد امير مهديزاده امروز شناسنامه كاراته ايران به شمار مي‌رود، كاراته‌كايي كه در 3، 4 سال اخير در هر ميداني حضور پيدا كرد، بدون مدال برنگشت. طلايي بازي‌هاي آسيايي اينچئون كه با كسب نوزدهمين مدال طلاي كاروان ورزشي ايران ناكامي گوانگ‌ژو را جبران كرد، حالا مي‌خواهد اولين كاراته‌كايي لقب بگيرد كه از عنوان قهرماني جهانش دفاع مي‌كند. امير كاراته ايران كمتر از سه هفته ديگر در تاتامي برمن به دنبال دومين نشان جهاني است، مدالي كه بسياري از كارشناسان حق اين كاراته‌كا مي‌دانند. مهديزاده سال 1368 در شهرستان قم متولد شد و از سال 79 با حضور در باشگاه انقلاب زير نظر غلامرضا دباغيان الفباي كاراته را آموخت و از سال 1389 عضو تيم‌ملي كاراته شد. مدال برنز قهرماني آسيا و طلاي جهاني پاريس، طلاي دانشجويان جهان و طلاي بازي‌هاي آسيايي اينچئون بهترين عناويني است كه در كارنامه مهديزاده به چشم مي‌خورد. اين كاراته‌كاي محجوب قمي از اينچئون و انتظاراتش از مسئولان مي‌گويد‌.

* براي اينچئون آماده بودي؟

براي بازي‌هاي آسيايي 7 ماه در اردو بوديم و شرايط سختي هم در اين اردوها داشتيم اما خوشبختانه اين سختي‌ها جواب داد و توانستم با دست پر از اينچئون بازگردم و از اين موضوع كه سومين مدال طلاي كاراته و نوزدهمين طلاي كاروان ورزشي ايران به نام من ثبت شد، خوشحالم.

* دشوارترين مسابقه مقابل كدام حريفت بود؟

در مجموع چهار بازي انجام دادم. تاجيكستان، چين، كره‌جنوبي و اردن اما كاراته‌كاي كره‌اي، حريف سرسختي بود. براي اين كاراته‌كا خيلي تبليغ كرده بودند. او دو مدال طلاي آسيا را در كارنامه داشت و كادرفني تيمش مدال طلا را براي او كنار گذاشته بودند. مضافاً اينكه هدايت بازيكن كره‌اي را صافي مربي ايراني برعهده داشت و همين مسئله حساسيت بازي را افزايش داده بود، ولي من بدون توجه به اين مسائل و در حالي كه هموطنانش او را تشويق مي‌كردند در خاك خودش، شكستش دادم.

* فكر مي‌كردي طلا بگيري؟

با تجربه تلخي كه درگوانگ‌ژو به‌دست‌آورده بودم، مي‌دانستم كار دشواري دارم ولي از آنجا كه مي‌خواستم شكست دوره قبل را جبران كنم تمام تلاش خود را به كار گرفتم و به لطف خدا مزد زحمات كادرفني و سختي‌هاي خودم و خانواده‌ام به ويژه همسرم را گرفتم.

* دليل گريه‌هاي حريف كره‌اي چه بود؟

در نيمه‌نهايي حريف كره‌اي را شكست دادم. همين باخت باعث شد تا او به سربازي برود و به گفته مسئولان كره‌اي علت گريه‌هاي او همين بود، در صورتي كه اگر مدال مي‌گرفت ديگر مجبور نبود به سربازي برود.

* ظاهراً مدال طلايت را به همسرت دادي، دليل خاصي داشت؟

نزديك به 8 ماه است كه نامزد كرده‌ام. در اين مدت براي بازي‌هاي آسيايي در اردوها بودم اما او درسخت‌ترين شرايط در كنارم بود و به من انگيزه داد. من هم به پاس قدرداني قبل از اينكه به اينچئون بروم قول داده بودم كه اگر طلا بگيرم مدالم را به او تقديم مي‌كنم. به همين دليل باارزش‌ترين سرمايه‌ام كه همان مدال طلاي اينچئون بود به او هديه كردم تا بداند قدر محبت‌هايش را مي‌دانم.

* تلخ‌ترين شكست براي مهديزاده كدام مسابقه بود؟

شكست گوانگ‌ژو تلخ‌ترين شكست دوران قهرماني من به شمار مي‌رود. چهار سال قبل براي موفقيت در گوانگ‌ژو خيلي تلاش كرده بودم و توانايي كسب مدال طلا را داشتم ولي در پيكار با نماينده قزاق هر تكنيكي اجرا كردم، از چشم داوران پنهان ماند و با ناداوري از رسيدن به مدال محروم شدم. با گذشت سال‌ها از اين خاطره تلخ هنوز هم با ديدن فيلم آن مسابقه از آن شكست ناراحت مي‌شوم.

* به تكرار طلاي اينچئون در جهاني آلمان چقدر اميدواري؟

كاراته ورزش ركوردي نيست، به همين دليل نمي‌توان پيش‌بيني كرد اما معتقدم براي رسيدن به مدال طلاي جهاني تنها بايد تمرين كرد. بازي‌هاي آسيايي تمام شده و در حال حاضر تمام تمركزم كسب بهترين نتيجه در مسابقات جهاني آلمان است كه اميدوارم عملي شود. شناخت خوبي از حريفان جهاني دارم بنابراين با شناخت خوب به مصاف حريفان جهاني خواهم رفت تا بهترين نتيجه را كسب كنم و بهترين مدال را بگيرم.

* سقف قراردادت در ليگ چقدر است؟

سال قبل با تيم آذرخودرونوين قم 12 ميليون قرارداد داشتم. ولي امسال شرايط فرق مي‌كند و قول داده‌اند كه قراردادها افزايش پيدا كند. البته هنوز تصميم نگرفته‌ام در ليگ امسال بازي كنم، ولي بعد از جهاني آلمان تصميم مي‌گيرم در ليگ بازي كنم يا نه.

* انتظارت از مسئولان چيست؟

از مسئولان مي‌خواهم امثال اميرمهديزاده‌ها را حمايت كنند. شغلي ندارم، همه كارم تمرين است. هيچ منبع درآمدي ندارم، به همين دليل انتظار دارم شرايطي فراهم شود تا بتوانم جشن عروسي بگيرم و زندگي مشترك خود را آغاز كنم.

 

 

251 41

 

 

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 17 =