ایرنا نوشت:

روزنامه 'ینی شفق' ترکیه روز شنبه نوشت: ترکیه و آمریکا در مورد آموزش نظامی و تسلیح معارضان سوری به توافق رسیدند.

به گزارش ایرنا از آنکارا، ینی شفق با مواضع نزدیک به دولت آنکارا با اعلام این مطلب مدعی شد: نظامیان میانه رو سوری که علیه داعش و دولت سوریه مبارزه می کنند از سوی ترکیه آموزش داده خواهند شد و آمریکا نیز آنها را تسلیح خواهد کرد.

ینی شفق با عنوان اینکه در پی مذاکرات سه روزه مسوولین نظامی ترکیه و آمریکا در آنکارا طرفین در مورد چگونگی آموزش مخالفین سوری به توافق رسیدند نوشت: محل آموزش مخالفین سوری شهرستان هرفانلی در استان 'کرشهیر' در آناتولی مرکزی تعیین شده و در مرحله نخست دو هزار نفر در قالب گروههای 200 نفره مورد آموزش قرار خواهند گرفت.

به نوشته این روزنامه در مذاکرات ترکیه و آمریکا درخواستهای مصرانه ترکیه در زمینه اعلام منطقه پرواز ممنوعه و مناطق امن نیز مطرح و مقرر شد که در این زمینه سیاسیون تصمیم گیری کنند.

متعاقب سفر ژنرال 'جان آلن' هماهنگ کننده 'ائتلاف بین المللی علیه داعش' به آنکارا در هفته های گذشته، چهارشنبه گذشته یک هیات نظامی آمریکایی برای مذاکرات با ترکیه وارد آنکارا شد.

از سه سال گذشته تاکنون ترکیه ، آمریکا و برخی کشورهای عربی منطقه با حمایت از گروههای معارض سوری با هدف سرنگونی حکومت سوریه، موجب پدیدآمدن فضایی برای تشکیل گروههای تروریستی از جمله داعش و جبهه النصره شده اند که در حال حاضر امنیت منطقه را هدف قرار داده اند.

بسیاری از مخالفان دولت ترکیه، مقامات این کشور را به حمایت، تجهیز و پشتیبانی از گروههای تروریستی داعش متهم می کنند.

26149

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =