تسنیم نوشت:

پلیس بریتانیا روز گذشته ۴ نفر را متهم کرد که قصد اجرای فعالیت های تروریستی را داشته اند.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از گلف نیوز، پلیس بریتانیا در حالی 4 نفر دیگر را به داشتن رابطه با گروه داعش متهم کرده که یکی از اتهامات این افراد ادای سوگند وفاداری به داعش است.
بر اساس این گزارش، همگی این افراد متهم هستند که در حال تلاش برای اجرای اقدامات تروریستی بوده یا سایر افراد را برای اجرای این گونه اقدامات تروریستی طی ماه های جولای تا اکتبر امسال کمک و یاری کرده اند.
اسکاتلند یارد اعلام کرده است که این چهار نفر همگی از اهالی لندن هستند. جزییات اتهامات این افراد شامل ادای سوگند وفاداری به گروه داعش بوده که در فهرست سازمان های تروریستی قرار دارد.
سایر اتهامات این افراد نیز شامل دانلود، منتشر کردن و بحث و مذاکره در خصوص فتوایی بوده که توسط ابو محمد العدنانی سخنگوی داعش مطرح شده است.
اتهام این افراد در حالی از سوی پلیس بریتانیا اعلام شده است که مارک راولی معاون کمیسر اسکاتلند یارد تصریح کرد که فعالیت پلیس بریتانیا برای جلوگیری از حملات افراطی گراها به بالاترین سطح خود در سال های اخیر رسیده است.
وی افزود: امسال از چندین توطئه برای کشتار مردم در خیابان های بریتانیا که مستقیما از تروریسم خارج از کشور الهام گرفته شده، جلوگیری شده است.
راولی گفت: شبکه مقابله با تروریسم بریتانیا در حال مقابله با رشد فزاینده افراطی گرایی از طریق اینترنت بوده و این نگرانی وجود دارد که جوانان بریتانیایی از طریق مشاهده تصاویر مربوط به گردن زدن، خودکشی، قتل و شکنجه شستشوی مغزی شوند.
تلاش برای متوقف کردن یک حمله به بالاترین سطح خود پس از حمله 7 جولای 2005 میلادی به سیستم حمل و نقل لندن رسیده است . راولی در ادامه افزود: تاکنون 16 نفر از کسانی که از سوریه به کشور بازگشته اند، متهم شده اند. 66 نفر هستند که ناپدید شدن آنها از سوی خانواده هایشان به پلیس گزارش شده و این نگرانی وجود دارد که آنها احتمالا به سوریه رفته اند.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380939

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =