ایرنا نوشت:

'گنادی گاتیلوف' معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار از سرگیری مذاکرات سوری - سوری برای حل مسایل سوریه شد.

به گزارش ایرنا، گاتیلوف روز جمعه به 'ریانووستی' گفت: مقدمات مذاکرات سوری - سوری باید فورا فراهم شود و تعلل در این مورد بسیار خطرناک است و منجر به وخامت اوضاع می شود.

معاون وزیر خارجه روسیه با تاکید بر موضع کشورش در عدم مداخله خارجی در امور داخلی سوریه گفت: تلاش های جمعی ما برای حل مسایل سوریه باید بر عدم مداخله خارجی در امور این کشور استوار باشد و باید این واقعیت پذیرفته شود که فقط طرف های سوری می توانند در مورد مسایل اساسی کشور خود تصمیم گیری کنند.

گاتیلوف در مورد عدم مداخله کشورهای دیگر در امور سوریه، خاطرنشان کرد: بیانیه سی ام ژوئن 2012 ژنو نیز به عنوان مبنای مذاکرات بر این امر تاکید دارد.

روسیه از حل وفصل سیاسی مسایل سوریه بدون مداخله خارجی حمایت می کند و در سه سال اخیر از آغاز بحران در این کشور خاورمیانه، همواره بر این موضع خود اصرار داشته است.

آخرین دور مذاکرات سوری میان دولت این کشور و معارضان در ماه فوریه گذشته برگزار شد و اختلافات دو طرف مانع برگزاری دور دیگری از این مذاکرات شده است.

میخاییل بوگدانف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه نیز به تازگی بر ضرورت ازسرگیری فوری مذاکرات سوری-سوری حمایت جامعه جهانی از این روند تاکید کرد.

به گزارش رسانه های روسی، قرار است در آینده نزدیک 'استفان دو میستورا' نماینده ویژه 'بان کی مون' دبیرکل سازمان ملل در مساله سوریه به روسیه سفر و از سرگیری مذاکرات سوری - سوری در دستور کار این دیدار قرار دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380874

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =