سازمان سیا بالاخره اعتراف کرد که سیاستهایش در راستای مسلح کردن مخالفان رژیمهای مختلف از جمله سوریه ناکارآمد بوده است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامۀ فیگارو، سازمان سیا، اعتراف کرد که حمایتهای نظامی و مسلح کردن مخالفان در کشورهای مختلف از جمله سوریه تاکنون تأثیر مثبتی نداشته و سیاست ناموفقی بوده است. این اعترافی است که روز چهارشنبه روزنامۀ نیویورک تایمز منتشر کرد. اوباما در سال 2013 و 2014 درخواست کرده بود که گزارشی پیرامون تأثیر سیاست آمریکا در راستای مسلح کردن مخالفان تهیه شود.
در گزارش مذکور که به تازگی در کمیتۀ کوچکی در کاخ سفید ارائه شد، آمده است که مسلح کردن مخالفان میانه رو، از هر نوع و ماهیتی، تنها تأثیر اندکی در بلندمدت بر بحران دارد. گفته می شود انتشار این گزارش بدبینی زیادی را در میان مشاوران باراک اوباما نسبت به توانایی های اپوزیسیون سوریه پدید آورده است.
نیویورک تایمز می نویسد: در تابستان 2012 ژنرال پترائوس طرحی را به باراک اوباما ارائه کرده بود که در آن بر آموزش نظامی مخالفان سوریه تأکید شده بود. طرحی که به رغم موافقت هیلاری کلینتون، وزیر خارجه وقت و لئون پانه تا، وزیر دفاع با مخالفت اوباما روبرو شد. در نهایت اوباما در سال 2013 با این تصمیم موافقت و دستور آنرا امضاء کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =