تسنیم نوشت:

وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: سهم یک درصدی معدن در اقتصاد ملی بسیار پایین است و باوجود ظرفیت بالای این بخش در کشور در تلاشیم این سهم را افزایش دهیم .

محمدرضا نعمت زاده در جمع معاونین امور معادن سازمان صنعت،معدن وتجارت استانها گفت: برای رفع موانع توسعه معادن کشور اقداماتی همچون حضور بخش خصوصی برای سرمایه گذاری جدید معدنی،کمک گرفتن از سازمانهای توسعه ای معدنی ، اصلاح قوانین ومقررات دست وپاگیر گذشته در بخش معدن و برداشتن وثیقه های سنگین برای استفاده تسهیلات لازم است.
او گفت: از شروع کار دولت جدید اقدامات خوبی برای رفع موانع توسعه معدنی برداشته شده وبا عنایت به توجه مقام معظم رهبری، ریاست مجترم جمهور و مجلس شورای اسلامی امیدواریم شاهد افزایش سهم معدن در ایجاد ارزش افزوده بالا و سهم بیشتر در شاخص تولید ناخالص ملی باشیم.
نعمت زاده همچنین گفت: فراهم آوردن امکانات زیر بنایی معادن نظیر جاده،امکانات ،تجیزات و وسایل حمل ونقل مواد معدنی از موضوعات مهم در بخش معدن محسوب می شود.
وزیر صنعت،معدن وتجارت گفت: به منظور جذب سرمایه گذاری های جدید معدنی، ضمن لحاظ نمودن تشویق های لازم با ارائه مزایده های معدنی بر طبق جدول زمان بندی و اطلاع رسانی مناسب اقدام نمایید.
او گفت: باید فضای ایجاد کنیم که عموم مردم ودانش آموختگان این رشته به بخش معدن روی آورند.
نعمت زاده با بیان اینکه سیاست وزارت صنعت،معدن وتجارت برون سپاری امور معدن است گفت: بخش دولتی باید مسولیت اصلی خود را که شامل حمایت از بخش خصوصی ونظارت بر این بخش را با دقت انجام دهد.
وزیر صنعت ،معدن وتجارت گفت: برای حفظ وارتقا ایمنی در معادن و کاهش تلفات انسانی باید تلاش زیادی شود.
او گفت: از تجارب کشورهای مطرح معدنی باید استفاده کرد و تامین ونصب تجهیزات ایمنی در معادن خصوصا معادن ذغال سنگ ضروری است.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • کارشناس A1 ۰۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 1
    بله اقای مهندس.تازه از وقتی شما تشریف اوردید و یه لشکر مدیران سالخورده و بازنشسته رو اوردید سر کار که وسط جلسه خوابشون می بره ، اون چند تا پروژه معدنی تو مس و سنگ اهن که تعریف شده بود و پیمانکارها داشتن کار می کردن همگی از اولویت خارج و پروژه ها خوابیده اند... همین سهم 1 درصد هم مال الان نیست و سال بعد همین رو هم نداریم ...