واحد مرکزی خبر نوشت:

«دیلما روسف» رئیس جمهور برزیل در پایان مناظره تلویزیونی نفس گیر و پر تنش روز پنجشنبه با رقیب خود «آئسیو نوس» نامزد راست میانه رو، بیمار شد.
روسف و نوس از حزب سوسیال دمکرات مدت یک ساعت و نیم یکدیگر را آماج اتهامات قرار دادند که روسف در پایان این مناظره و هنگام ترک صندلی اش از احساس سردرد خفیف خود خبر داد.
روسف هنگامی که خبرنگاران وی را به طرف یک صندلی هدایت می کردند و یک لیوان آب در اختیار او قرار می دادند گفت: « فشار خونم افتاده است اجازه دهید یک بار دیگر مناظره را آغاز کنیم.»
رئیس جمهور 66 ساله برزیل گفت احساس کسالت ضعیفی داد و از این بابت ابراز تأسف کرد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از برازیلیا ، دو نامزد انتخابات دور دوم ریاست جمهوری برزیل همان گونه که در مناظره قبلی در روز سه شنبه کشمکش لفظی داشتند، این بار نیز یکدیگر را به دروغگویی، جعل واقعیات و دادن سمت و مقام به بستگان خود متهم کردند و در واقع تلاش کردند آرای آن دسته از رأی دهندگانی را که هنوز تصمیمی نگرفته اند، به خود جلب کنند.
تازه ترین نظرسنجی انتخابات دور دوم ریاست جمهوری برزیل نشان می دهد این دو نامزد پیش از انتخابات 26 اکتبر درگیر رقابتی تنگاتنگ هستند.
روسف در نخستین نظرسنجی که پنجم اکتبر صورت گرفت در جایگاه نخست قرار داشت و نوس پس از وی قرار گرفت.
روسف از حزب کارگران برزیل در این نظر سنجی هشت درصد بیشتر از رقیب خود رأی بدست آورد اما نظرسنجی هایی که از آن پس صورت گرفت نشان می دهد طبقه تجار از نوس که اندکی از روسف پیش است، حمایت می کنند. آنها تلاش می کنند برزیل به عنوان هفتمین اقتصاد بزرگ جهان و بزرگترین کشور امریکای لاتین ، همچنان از سایر کشورهای این منطقه جلوتر باشد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =