واحد مرکزی خبر نوشت:

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی گفت اگر جنبش حماس در انتخابات ریاست تشکیلات پیروز شود قدرت را به این جنبش تحویل خواهد داد.
پایگاه اینترنتی خبرگزاری سمای فلسطین پنجشنبه با اعلام این خبر افزود محمود عباس گفت برای آشتی دو بند وجود دارد یکی تشکیل دولتی با حضور افراد مستقل و فن سالار و دیگری برگزاری انتخابات .
وی افزود دولت دوم ژوئن گذشته تشکیل شد و قرار بود انتخابات نیز شش ماه دیگر برگزار شود « اما ناگهان دوازدهم ژوئن گذشته با ربوده شدن سه یهودی مواجه شدیم سپس این سه نفر را کشتند و در استانبول اعلام کردند آنان ( حماس ) ربوده‌اند و کشتند، هدف این بود که کرانه باختری وارد انتفاضه شود. چنین کاری ما را به نبردی می کشاند که ربطی به ما ندارد.»
محمود عباس در گفتگو با شبکه تلویزیونی مصری سی بی سی در برنامه « ممکن » گفت :« من فردا برای برگزاری انتخابات آمادگی دارم و اگر حماس موفق شود قدرت را تحویل خواهد گرفت.»
محمود عباس گفت قضیه بازسازی یک مصیبت است زیرا آبادانی می شود سپس بیشتر از دفعه قبل ویرانگری می شود.
وی بر لزوم حل و فصل سیاسی مسئله فلسطین با تشکیل یک کشور فلسطینی مستقل شامل کرانه باختری و غزه و قدس تأکید کرد و گفت در آن صورت اوضاع بهتر خواهد شد.
عباس گفت پایه و اساس مذاکرات با اسرائیل ، مرزهای 1967 میلادی است و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل چنین چیزی را نمی خواهد.
وی افزود تصمیم گرفته است از شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد کشور فلسطینی به پایتختی قدس را ایجاد کند و به اشغالگری اسرائیل در یک مدت زمانی مشخص پایان دهد اما این اقدام خوشایند آمریکا و اسرائیل و دیگر کشورهای تأثیر پذیر از آنها نبوده است.
محمود عباس گفت باید نه کشور با درخواست تشکیل کشور فلسطینی موافقت کنند تا پذیرفته شود.
وی افزود امکان دارد وتوی آمریکا جلوی این درخواست را بگیرد و اگر مخالفت شود یک شیوه دیپلماتیک دیگری به دور از خشونت و تروریسم برای دستیابی به حقوق فلسطینیان وجود دارد.
محمود عباس به این شبکه تلویزیونی مصری گفت با گروه اخوان المسلمین زمانی که در قدرت بود درباره لزوم از بین بردن تونلها بین مصر و نوار غزه صحبت کرد اما این گروه با وجود پیشنهادهایی که داده شد با این درخواست مخالفت کرد.
رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی افزود پذیرفتنی نیست که تونلهای غیر قانونی مصر را به فلسطین ربط بدهد و دولت مصر نزدیک به 80 درصد از تونلها را نابود کرده است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380784

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =