نسیم آنلاین نوشت:

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس گفت: تعهد، دین‌مداری و ولایت‌مداری باید از شاخصه‌های وزیر پیشنهادی باشد.شخصی باید به مجلس معرفی شود که خود مدیر باشد نه اینکه مدیریتش کنند.

قاسم جعفری، سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: دو ماه از فرصت رئیس‌جمهور برای معرفی گزینه وزارت علوم به مجلس می‌گذرد و ما انتظار بیشتری از رئیس‌جمهور داشتیم که سریع‌تر اقدام به معرفی وزیر بکند. ما وصیتمان این است که اگر آقای رئیس‌جمهور برای آموزش عالی جایگاه والایی قائل است نباید این وزارتخانه در این حالت برزخ بگذارد چون بالاخره سرپرست شرایط خاص خودش را دارد.
او همچنین گفت:ب اید کسی برای تصدی این پست به مجلس بیاید که احساس کند می‌تواند برنامه‌های بلند مدت و کوتاه مدت داشته باشد و ما انتظارمان این بود که خیلی زودتر از اینها باید معرفی می‌کردند.
نماینده مردم بجنورد در مجلس در معرفی شاخصه‌های ایده‌آل برای تصدی وزارت علوم، ادامه داد: اولین نکته که وجود دارد که هر کسی در نظام جمهوری اسلامی به ویژه برای تصدی مقاماتی در این سطح کاندیدا می‌شود باید حتماً اینها را داشته باشد؛ تعهد، دین‌مداری، ولایت‌مداری خلاصه اینها بحث جدی است که باید باشد.
او همچنین گفت: در کنار این ویژگی‌ها یک سری ویژگی‌ها دیگر هم هست که باید گزینه‌ای که برای وزارت مطرح می‌شود حتماً یک شخصیت علمی قابل اعتماد و شناخته شده در داخل و خارج باشد. وزیر علوم تحقیقات و فناوری جمهوری اسلامی که مدعی رشد یازده‌ برابری نسبت به متوسط جهانی است باید یک شخصیت علمی شناخته شده باشد و قابل اعتنا. باید کسی باشد که از بدنه وزارت علوم باشد و آنجا را بشناسد و اشراف به حوزه کاری‌اش داشته باشد. وزارت علوم، دانشگاهیان و اساتید با دیدن آن احساس کنند از بین خودشان کسی انتخاب شده و کسی باید باشد که در بزنگاه‌های اساسی تجربه و سابقه‌اش نشان داده شده که در روزهای سخت پشتیبان آرمان نظام و امام بوده است. کسی باشد که نماد شخصیتی‌اش به نوعی آرامش را به دانشگاه‌ها تزریق کند.


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380773

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    5 0
    اگه شما رو معرفی کنه راضی می شی؟ حالا یک ماه هم تو این برزخ منتظر باشید خود کرده را تدبیر نیست
  • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    5 0
    باید؟ جالبه
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    6 0
    به نظر حقیر اونی که تو برزخه شمایید نه وزارت علوم چون سرپرست فعلی داره به نحو مطلوبی روش دکتر فرجی دانا رو ادامه می ده لذا جنابانعالی برزخ شده اید چقدر خوشحال می شم اگه دکتر حسن از اختیاراتش استفاده کنه و یه دوره سه ماهه دیگه نجفی رو تمدید کنه بس است لطفا بس است این همه نیرنگ و دروغ بزارید این یه سال مونده از دوره تون حداقل با کمترین خسرانی تموم بشه 12 ساله سه تا مجلس اومدن به اندازه 120 سال از لحاظ مدنی و اقتصادی و اجتماعی عقبگرد داشتیم
  • رضا A1 ۱۸:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    9 0
    حالا شما مواظب باشيد نزديك اين برزخ نشويد خداي نكرده ميسوزيد
    • بی نام A1 ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۸
      0 0
      فکر کنم تو برزخ نمی سوزند و تو جهنم می سوزتد
  • بی نام A1 ۰۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    4 0
    شما مجلسی ها همون احمدی نژاد رو دوست دارین که باهاتون یخه به یخه بشه. متانت، عقلانیت و خونسردی دکتر روحانی حرص شما رو درآورده... عوض این جنگولک بازی ها این آخر روزهای دوره تون یه کم به فکر مشکلات مردم باشید.