۰ نفر
۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

جان کری وزیر امور خارجه آمریکا که در چارچوب دیدارهای دیپلماتیک به چهار گوشه جهان سفر می کند امروز پنجشنبه مجبور شد از هواپیمای کهنه نیروی هوایی آمریکا که دوباره زمین گیر شده است چشم بپوشد و برای بازگشت به واشنگتن از یک پرواز عادی استفاده کند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از وین، کل هیئت همراه جان کری متشکل از بیش از 40 عضو وزارت امور خارجه آمریکا و خبرنگاران همراه وی بعد از مذاکرات طولانی وین با همتای ایرانی کری درباره پرونده حساس برنامه هسته ای ایران، هتلشان را پیش از بامداد امروز پنجشنبه ترک کردند اما دریافتند بوئینگ 757 آن ها بار دیگر نیازمند تعمیر است.
برای چهارمین بار در سال اخیر است که هواپیمای وزیر امور خارجه آمریکا با او همراهی نمی کند.
جان کری از زمان روی کار آمدن در فوریه 2013 میلادی نزدیک به 566 هزار مایل معادل 911 هزار کیلومتر برای سفر به 55 کشور - در برخی موارد چندین بار سفر به یک کشور پرواز کرده است و 249 روز از دوران وزارت خود را در خارج از خاک آمریکا بوده است.
هیلاری کلینتون وزیر خارجه پیشین آمریکا کمی بیش از یک میلیون مایل پرواز کرده و طی چهار سال به 112 کشور سفر کرد که در نوع خود بی سابقه بود.
هر چند سفرهای کری و هیئت دیپلماتیک همراهش، ‌ماموران امنیتی و خبرنگاران همراه او معمولاً خوب طی می شود اما در موارد بسیاری نیز هواپیمایش دچار مشکل فنی شده است.
در ماه اوت وزیر خارجه آمریکا مجبور شد برای بازگشت از هاوایی به واشنگتن از یک پرواز معمولی استفاده کند چون هواپیمایش بعد از سفری که طی آن وی عملاً دور دنیا را زده بود مشکل الکتریکی پیدا کرده بود.
در ژنو در ماه ژانویه و در اوج گفتگوهای بین المللی درباره درگیری سوریه زمین گیر شدن هواپیمای کری سبب شد هواپیمای جدید از آمریکا به ژنو عازم شود.
در ماه مارس در لندن مشکل مکانیکی مشابهی شناسایی شد.
جان کری باید امروز پنجشنبه بعد از سفر شش روزه خود به قاهره برای شرکت در کنفرانس بین المللی غزه، پاریس برای مذاکره با سرگئی لاوروف همتای روسش و وین برای گفتگو با محمد جواد ظریق همتای ایرانی اش و گفتگو با کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درباره برنامه هسته ای ایران به واشنگتن بازگردد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    2 2
    حالا ما هواپیمامون خراب شه میگیم تحریم هستیم. شما دیگه چرا؟
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    8 2
    اقاى كرى از من ميشنوى يه فروند انتونف ١٤٠ براى مسافرت كارى خودت دست وپا كن و خلاصصصصصصصص؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    1 25
    سقوط کنه هواپیماش راحت شیم
  • بی نام IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    2 1
    دمش گرم
  • میلاد RO ۱۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    10 1
    "هواپیمای کهنه نیروی هوایی آمریکا" بابا خجالت بکشید... بگید بیاد با پرواز ماهان بره مطمئن تره همین چند قرن پیش هم خریداری شده
  • بی نام A1 ۰۵:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۶
    2 0
    بوِِِِِِِِِِِِِِِِِینگ 757 کهنه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟