تسنیم نوشت:

رئیس اقلیم کردستان عراق با تاکید بر اینکه ترک‌ها و کردها باید به صورت مشترک با داعش مبارزه کنند، همچنین نیاز به نیروهای زمینی غربی علیه داعش را رد کرده و خواستار حمایت بیشتر جامعه بین المللی از کوبانی سوریه شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، "مسعود بارزانی" رئیس اقلیم کردستان عراق در گفتگو با نشریه "بیلد"، اظهار داشت که درگیری ها در شهر مرزی کوبانی سوریه با ترکیه زندگی انسان های زیادی را گرفته است. در کوبانی مجددا این مسئله خود را نشان می دهد که داعش هیچ ارزشی را نمی شناسد و هیچ احترامی برای انسانیت قائل نیست. در حال حاضر مردم توسط این گروه تروریستی سربریده و قتل عام می شوند. داعش زندگی انسانها در تمامی مناطقی که تحت کنترل وی است را نابود می کند.
وی در بخش دیگری از این گفتگو اظهار داشت: من همانگونه که برای اربیل درخواست کردم همچنین خواهان حمایت جامعه بین المللی از کوبانی هستم، حملات هوایی در حال حاضر به صورت روزانه علیه داعش انجام می شود. انسان هایی که از کوبانی دفاع می کنند به کمک بیشتری نیاز دارند. جامعه بین المللی باید حمایت های خود از این منطقه را افزایش دهد تا به این ترتیب داعش به زودی تمام کوبانی را تحت کنترل خود درنیاورد.
مسعود بارزانی در ادامه این گفتگو درباره نقش ترکیه در مبارزه علیه داعش تصریح کرد: ترکیه یک کشور مهم است و می تواند همراه با آمریکا برای نجات کوبانی اقدامات بیشتری انجام دهد. من اعتقاد دارم که داعش تنها یک تهدید برای ملت کرد نیست. این سازمان تروریستی یک تهدید برای امنیت بین المللی و منطقه ای است. باید هماهنگی های بهتری در این راستا انجام شود که جریانات مالی برای داعش متوقف شده و از سفر جنگجویان خارجی به سوریه و عراق جلوگیری به عمل آید. مبارزه با داعش نباید با دیگر خواسته های ژئوپلیتیک مخلوط شود.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که آیا تهدید درگیری های جدید بین کردها و ترک ها وجود دارد گفت: کردها نشان می دهند که آن ها همراه با ترک ها می خواهند در صلح زندگی کنند. ما ارزش های مشترکی داریم و باید مشترکا با تهدید داعش رویارویی کنیم. این گروه تروریستی تنها دشمن کردها نیست، بلکه دشن تمام منطقه است. مهم ترین بازیگران منطقه ای باید اقدامات بیشتری علیه این تهدید انجام دهند.
رئیس اقلیم کردستان عراق درباره اینکه آیا غرب باید با نیروهای زمینی نبرد علیه داعش را به پیروزی برساند گفت: من فکر نمی کنم که نیروهای زمینی در کردستان ضروری باشد. ما می توانیم در این نبرد تنها با نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق موسوم به پیشمرگه مبارزه کنیم در صورتی که آن ها سلاح و آموزش های لازم را دریافت کنند. در سوریه وضعیت بسیار پیچیده است. اینجا به یک استراتژی شفاف نیروهای منطقه ای و درک متقابل نیاز است. چیزی که ما در هر صورت نیاز داریم سلاح های پیشرفته بیشتر است. ائتلاف جنگ علیه داعش باید حالا از ما حمایت کند.
وی در ادامه از کمک های نظامی آلمان به کردها قدر دانی کرده و درباره تداوم این کمک ها ابراز امیدواری کرد.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380734

برچسب‌ها