خبرگزاری تسنیم نوشت:

جنگنده‌های ترکیه مواضع متعلق به حزب کارگران کردستان را در جنوب این کشور بمباران کردند.



به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه خبری الحدث، جنگنده‌های ترکیه مواضع متعلق به حزب کارگران کردستان را در جنوب این کشور بمباران کردند.
روز گذشته نیز جنگنده‌های ترکیه مواضع حرب کارگران کردستان را در جنوب این کشور بمباران کردند.
پیش از این یک مقام بلندپایه کرد هشدار داده بود در صورتی که ترکیه به سیاست کنونی خود در عدم دخالت در جنگ موجود در کوبانی سوریه ادامه دهد،‌ با انقلاب کُردی جدید مواجه خواهد شد.
"جمیل بیک" که یکی از مؤسسان حزب کارگران کردستان و بلندمرتبه‌ترین مسئول این حزب است به شبکه ای‌آر‌دی آلمان گفت: به ترکیه هشدار دادیم، در صورتی که این رویکرد ادامه یابد در آن صورت گروه‌های مبارز ما جنگ دفاعی خود از ملتمان را از سر خواهند گرفت.
وی که این مصاحبه را در شهر اربیل کردستان عراق انجام می‌داد، گفت: حزب عدالت و توسعه مسئول آن چیزی است که هم اکنون در کوبانی و ترکیه روی می‌دهد.
جمیل بیک اضافه کرد: تمامی مبارزان خود را که از ترکیه به عقب برگردانده بودیم، آنها را بازگرداندیم چون سیاست‌های آنکارا بدون هیچ‌گونه تغییری ادامه دارد.
این مقام بلندمرتبه حزب پ‌ک‌ک به اقدام اخیر پارلمان ترکیه در اجازه دادن اقدام نظامی در عراق و سوریه برای مبارزه با داعش گفت: این اقدام دولت ترکیه با هدف کشتار پ‌ک‌ک است.
وی تأکید کرد که مجوز پارلمان ترکیه اعلام جنگ با پ‌ک‌ک بوده و ترکیه با این اقدام عملیات صلح را به پایان رساند.‎
پیش از این یک مقام بلندپایه کرد هشدار داده بود در صورتی که ترکیه به سیاست کنونی خود در عدم دخالت در جنگ موجود در کوبانی سوریه ادامه دهد،‌ با انقلاب کُردی جدید مواجه خواهد شد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    این کارها بیشتر به ترکیه ضرر خواهد زد تا کردها. آینده قضاوت خواهد کرد.
  • بی نام A1 ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    21 34
    ترکها همدست داعش هستند شکی هم توش نیست