فارس نوشت:

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک با اشاره به تمایل ایران و ویتنام بر گسترش روابط دو جانبه گفت: امیدوارم بتوانیم روابط دو جانبه میان دو کشور را گسترش دهیم.

علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با نکوین خوان فوک معاون نخست‌وزیر ویتنام عصر امروز (چهارشنبه ۲۳ مهرماه) در مرکز تحقیقات استراتژیک دیدار کردند.

ولایتی در حاشیه این دیدار در جمع خبرنگاران با مثبت و ارزشمند دانستن این دیدار گفت: آنطور که من استنباط کردم دولت ویتنام مایل است روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران توسعه دهد و ایران نیز متقابلا چنین خواسته‌ای را دارد.

وی ادامه داد: در این دیدار برخی مسائل مانند مشکل بانک مرکزی این کشور مطرح شد که آن‌ها قول دادند این موضوع را که در گفت‌وگوهایی که بین مقامات بانکی ویتنامی و مقامات بانکی کشورمان که صورت خواهد گرفت حل کند.

وی با اشاره به استمرار روابط دو جانبه و بین‌المللی دو کشور خاطرنشان کرد: ویتنام همواره از جمهوری اسلامی ایران در موضوع هسته‌ای و حقوق بشر در مجامع بین‌‌المللی حمایت کرده و ما نیز تا امروز همین کار را کرده‌ایم.

ولایتی با بیان اینکه این دو کشور سابقه انقلابی و مبارزه با آمریکا در تاریخ خود دارند، خاطرنشان کرد: موارد مشترک بسیاری وجود دارد که دو کشور را به هم پیوند می‌دهد و ما امیدواریم که به سمتی پیش برویم که بتوانیم حجم روابط دو کشور را که اکنون اندکی بیش از ۲۰۰ میلیون دلار است افزایش دهیم و هر دو طرف این آمادگی را دارند تا موانع از سر راه برداشته شود.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک در پاسخ به سوالی مبنی بر واکنش وی نسبت به اظهارات وزیر امور خارجه عربستان گفت: آنچه مسلم است جمهوری اسلامی راه حق خود را در سیاست خارجی دنبال خواهد کرد و در این زمینه تحت تاثیر این گونه سخنان قرار نخواهد گرفت.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی طی سال‌های متمادی پس از انقلاب اسلامی گام‌های بلندی را در زمینه سیاست خارجی برداشته است و در حال حاضر ایران به عنوان بانفوذترین و قوی‌ترین کشور منطقه شناخته می‌شود که دولت دوست و دشمن به این موضوع اقرار می‌کنند.

ولایتی با بیان اینکه ایران همواره از دوستان خود در منطقه مانند عراق، سوریه، لبنان و فلسطین حمایت می‌کند خاطرنشان کرد: ایران به مبارزه خود با تروریست ادامه می‌دهد و کشورهایی که به تبعیت از آمریکا و رژیم صهیونیستی از تروریسم در منطقه حمایت می‌کند سرانجام متوجه خواهند شد که مرتکب اشتباه شده است زیرا این تروریسم به خود آنها صدمه خواهد زد و همانطور که در جاهای دیگر دیدیم هر کسی در جهت ایجاد مقصده به خصوص در زمینه اقدامات تروریستی در منطقه بکوشد در نهایت نتایج منفی آن گریبان آن کشور را خواهد گرفت.

وی در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران راه اصولی خود را در سیاست مستقل و مقابله با توسعه بیگانگان در منطقه و دفاع از تمامیت ارضی کشورهای منطقه ادامه می‌دهد اظهار داشت: ایران در این زمینه در حمایت از کشورهایی که دوست ایران هستند درنگ نخواهد کرد.

 

17503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380672

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =