نسیم نوشت:

علی مطهری نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در گفتگو با «نسیم» افزود: متأسفانه دولت‌ها چون نمی‌خواهند به وظیفه خود در قبال امر به معروف و نهی از منکر عمل کنند از این کار شانه خالی می‌کنند.

مطهری درباره طرح امر به معروف و نهی از منکر که هفته گذشته در مجلس شورای اسلامی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: من در تدوین طرح مشارکت داشته‌ام و طرح مناسب و خوبی است.

وی ادامه داد: دولت‌ها معمولا چون نمی‌خواهند آن وظیفه خود در زمینه امر به معروف و نهی از منکر را عمل کنند و نمی‌خواهند آن مواردی که نیازمند به اعمال قانون است وارد شوند مخالفت کرده و زیر بار نمی‌روند.

این نماینده مجلس به موضوع حجاب و عفاف و عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: در مسئله حجاب و عفاف هم می‌بینیم دولت نمی‌خواهد وظیفه خود را عمل کند و گاهی به صورت تلویحی می‌گوید وظیفه نداریم.

مطهری افزود: این عملکرد در حالی است که اجماع همه فقها بر این است که اعمال قانون در زمینه حجاب و عفاف وظیفه دولت اسلامی است و باید به این وظیفه عمل کند.

وی اضافه کرد: بنابر نظر فقها جایی که نیازمند اعمال قانون است وظیفه دولت اسلامی است و وظیفه مردم نیست؛ لذا مخالفت دولت با این امر طبیعی است.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با ابراز رضایت از طرح امر به معروف و نهی از منکر، اظهار داشت: موافق این طرح هستم و انشالله تصویب می‌شود و دولت هم باید به وظیفه خود عمل کند.

مطهری امر به معروف و نهی از منکر را مختص به حجاب ندانست و گفت: این کار گسترده شامل همه زمینه‌های مختلف فرهنگی است و به فرهنگ عمومی جامعه تسری پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: این طرح جنبه فرهنگی دارد. باید این طرح به شکل لایحه از طرف دولت‌ها به مجلس می‌آمد ولی دولت‌ها مایل به ورود در این حوزه نیستند و هیچ دولتی در این باره لایحه نداده است.

این نماینده مجلس توجه به امر معروف و نهی از منکر را یکی از بندهای قانون اساسی دانست و افزود: متأسفانه این کار انجام نگرفت و قانون آن باید سال‌ها پیش تدوین می‌شد.

مطهری به نامگذاری سال ۹۲ با عنوان فرهنگ اشاره کرد و گفت: در سالی که نام فرهنگ و توجه به آن مورد تأکید شده اولویت تصویب این طرح افزایش پیدا می‌کند و انشالله دولت هم در این باره اهتمام لازم را انجام دهد.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 15
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    68 1
    خوبه که همه جناحها فکر حجابند کاش یکی هم فکر اقتصاد بیمار و بیکاری و عوارض آنها بود دیروز رفتم کلانتری گزارش سرقت بدم انقدر شاکی زیاد بود پشیمان شدم
  • بی نام RO ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    14 66
    چرا از رئیس جمهور سوال نمی کنی؟ اگر دولت قبل بود همین طور رفتار میکردی؟
  • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    53 5
    ما که سر از افکار وعقاید شما درنیاوردیم ولی دولتها چکار کنند نکنه سیاست احمقانه چماق منظورته
  • علي A1 ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    67 4
    علي آقا قات زده اند. حجاب و عفاف بدون مبارزه با فساد اداري و سوء استفاده از اموال عمومي و همچنين قطع دستان رانتخواران كارساز نيست.
  • بی نام KR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    59 10
    ازادي حق مردم است. چه سياسي چه اجتماعي. ما را به خير شما اميد نيست.
  • بی نام A1 ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    55 6
    یعنی چی؟ یعنی ناموس مردمو دستگیر کنند ببرند زندان؟
  • بی نام IR ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    41 2
    امر به معروف و نهی از منکر یه موضوع دو طرفه ست نه یک طرفه آقای مطهری و نیاز به مجوز نداره ولی مگه مردم عادی میتونن حتی از شما انتقاد کنن که از بقیه .....
  • کمانچه IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    34 3
    اقای مطهری.بیش از 30سال است حکومت جمهوری اسلامی در ایران مستقر گردیده. همه چیزو امر به معروف و...را از نهاد های حکومتی شروع به نمایید. مشکل در درون نهاد های حکومتی و در گفتاررفتار واعمال و مدیریت شما مسولان مملکتی می باشد.هرگونه اعمال ورفتار حاکمان نظام در نگرش افراد جامعه نسبت به حاکمیت موثر میباشد . در بطن حاکمیت فساد اقتصادی نهادینه شده .توصیه می کنم همانطور که درتریبون های حاکمیت از مجلس گرفته تا...دغدغه حجاب وعفاف را دارند با وضع قوانین به روز جلوی این همه فساد اقتصاد ی گرفته شود تا عده ای نتوانند بیت المال این ملت را به تاراج ببرند.ختم کلام اینکه چطور و چگونه یک فرد میتواند میلیاردهاتومان ثروت این ملت را تصا حب نماید؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    40 4
    با همه احترامی که برای شما قائل هستم ولی حجاب ربطی به دولتها ندارد. مگر خانواده شما با حجاب هستند حرف دولت را گوش کرده اند؟
  • سعید IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    9 2
    آقای مطهری بفرمایین وظیفه دولت ها در قبال عفاف و حجاب چیه دقیقا؟ مگه میشه با گشت و قانون چند میلیون آدمو مجبور به کاری کرد که روز به روز اعتقاد بهش بیشتر رنگ میبازه؟ دولت ها نمیتونن کاری کنن. مشکل حجاب داره سیاسی میشه.
  • بی نام IR ۲۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    4 11
    خدا اين بي حجابي رو ريشه كن كنه
  • بی نام A1 ۰۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
    10 2
    بااینکارها لجبازی مردم تشدید میشود.دنبال راهکارهای فرهنگی باشید
  • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 1
    زندگی خصوصس مردم به هیچکس ربطی ندارد
  • رامین A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    1 1
    علی آقا میشه بگین خونه 4 طبقه توی شهرک غرب قیمتش چنده؟
  • میثم A1 ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    4 1
    امربمعروف و نهی از منکر باید در همه زمینه ها از جمله دروغ و تهمت و حجاب و این چیزا باشه.......حکومت باید هم به فکر معیشت مردم باشد و هم مسایل فرهنگی و دینی.....منصف باشیم