نسیم آنلاین نوشت:

معاون پژوهشی وزیر آموزش و پرورش گفت: وقتی شایعه حذف زنگ هنر را شنیدم، به حماقت شایعه‌پردازان خندیدم؛ گمان می‌کنم همین افراد آرزو دارند، هنر تعطیل شود. ایجاد شاخه تخصصی "عکاسی آموزشی و تربیتی" ضروری است.

حجت‌الاسلام محی‌الدین بهرام محمدیان معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مراسم اختتامیه جشنواره عکس "رشد" در موسسه فرهنگی هنری صبا، با اشاره به گرامیداشت روز عصای سفید گفت: در جهت دستیابی به عدالت آموزشی، مجله "رشد روشن" را برای کودکان نابینا تدارک دیده‌ایم.

او با اشاره به برخی اظهارات در خصوص حذف "زنگ هنر" در مدارس گفت: ابتدا که این شایعه را شنیدم به حماقت شایعه‌پردازان خندیدم؛ مگر هنر حذف‌شدنی است؟! گمان می‌کنم همین افراد آرزو دارند، هنر تعطیل شود.

حجت‌الاسلام محمدیان ادامه داد: یکی از ساحت‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و برنامه درسی ملی، "تربیت هنری" دانش‌آموزان است؛ بنابراین زنگ هنر حذف‌شدنی نیست. در کتاب پایه هشتم نیز بخشی به خط و خوشنویسی، هنر تجسمی و هنر عکاسی اختصاص یافته است. آموزش عکاسی جزء برنامه درسی ما محسوب می‌شود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، همچنین پیشنهاد کرد شاخه "عکاسی آموزشی و تربیتی" ایجاد شود تا براساس آن بتوان با عکس آموزشی و تربیتی، مفاهیم تربیتی را منتقل کرد. وی در این رابطه گفت: مقصود این نیست که از کلاس درس و معلم و دانش‌آموزان عکس بگیریم، بلکه به طور مثال می‌توان خدمت به همنوعان را که در درس تعلیمات دینی بر آن تاکید شده تصویرگری کرد. همچنین پیشنهاد میکنم در مجله هنر، ویژه‌نامه هایی به نام "رشد عکس" داشته باشیم.

حجت الاسلام محمدیان بر ضرورت حفظ حقوق معنوی عکاسان تأکید کرد و گفت: باید در چاپ عکس و عکاسان و درج نام زیر عکس مربوطه، حقوق این قشر را رعایت کنیم.

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380598

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 0
    ابه عنوان یک فرهنگی مطلع از اوضاع از این همه اظهار نظرات غیر واقع غیر کارشناسانه ازطرف مسو ولین اموزش وپرورش متعجبم نپرسید مشاهدات میدا نی نمایید و به کمسیون اموزش وپرورش گزارش دهید که چه ندانم کاریهایی در این وزارتخانه اتفاق می افتد برای نمونه همین زنگ هنر را خصوصا در مدارس راهنمایی لطفا جلوی خنده های بی جا را بگیر ید