ایرنا نوشت:

 گروهک تروریستی موسوم به «جندالله» فرزند «بی نظیر بوتو» نخست وزیر فقید پاکستان را به مرگ تهدید کرد.

به گزارش رسانه های پاکستانی، دولت ایالتی سند در جنوب پاکستان نامه تهدید آمیزی را با امضای اعضای گروهک تروریستی جندالله دریافت کرد که در آن رییس جوان حزب مردم پاکستان تهدید به مرگ شده است.

دولت ایالتی سند پاکستان، به همه دستگاه های امنیتی و پلیس این ایالت دستور آماده باش فوق العاده داد و خواستار اتخاذ تدابیر امنیتی ویژه برای حفاظت از «بلاول بوتو زرداری» شد.

این سیاستمدار 26 ساله پاکستانی ، تنها فرزند پسر بی نظیر بوتو است و همراه پدرش «آصف علی زرداری» رییس جمهوری سابق پاکستان، رهبری حزب مردم را به عهده دارد.

علت اتخاذ تدابیر ویژه امنیتی در ایالت سند این است که شهر کراچی مرکز این ایالت، محل اقامت اصلی «بلاول بوتو زرداری» است.

انتشار اخبار تهدید جانی «بلاول بوتو زرداری» درست چند روز پیش از برنامه سخنرانی وی برای هوادارانش در روز 18 اکتبر (جمعه آینده) در کنار مقبره «محمدعلی جناح» قائد اعظم پاکستان در کراچی، منتشر شد.

بی نظیر بوتو که برای دو دوره در سال های 1988 تا 1990 و 1993 تا 1996میلادی به عنوان رییس حزب مردم پاکستان، نخست وزیری این کشور را به عهده داشت، روز 27 دسامبر 2007 میلادی، در جریان یک حمله تروریستی در شهر راولپندی کشته شد.

این حمله تروریستی حین برگزاری یک تجمع انتخاباتی برای تبلیغات حزب مردم پاکستان برای انتخابات پارلمانی سال 2008 میلادی رخ داد. بی نظیر بوتو که قصد داشت در انتخابات سال 2008 شرکت کند، در این تجمع تبلیغاتی حضور داشت. این اتفاق در دوره ریاست جمهوری پرویز مشرف رخ داد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =