واحد مرکزی خبر نوشت:

 شاهزاده میلیاردر سعودی، وزیر نفت این کشور را تهدید کرد که او را از سمتش برکنار می کند.

به گزارش شبکه العالم، ولید بن طلال درحالی وزیر نفت عربستان را تهدید کرده است که در این کشور هیچگونه سمت و پست رسمی ندارد.

سایت خبری تحلیلی رأی الیوم نوشت ولید بن طلال میلیاردر در صفحه تویتر خود نوشته است: علی النعیمی وزیر نفت و منابع طبیعی گفت که کاهش قیمت نفت در جهان نگران کننده نیست، ولی این گفته به دور از واقعیت است.

علی النعیمی حدود یک ماه پیش گفته بود که کاهش قیمت نفت به کمتر از 100 دلار در هر بشکه نگران کننده نیست این در حالی است که قیمت نفت در چند روز گذشته به کمتر از 90 دلار در هر بشکه کاهش یافته است.

ولید در تویتر خطاب به النعیمی تأکید کرد: ما از کسانی که مدعی عدم تأثیر بسیار منفی کاهش بهای نفت در بودجه عربستان هستند، تعجب می کنیم.

عربستان به عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان نفت، اخیراً اعلام کرد که آماده فروش هر بشکه نفت خود به قیمت 90 دلار و شاید 80 دلار به مدت یک یا 2 سال است که شاید هدفش از فروش نفت با این قیمت عقب نگه داشتن رقبای نفتی خود از جمله آمریکا باشد.

ولید در ادامه مطالب خود نوشت: عربستان اگر در سال 2014 به علت کاهش قیمت نفت با کسری بودجه مواجه نشود، در سال 2015 با این مشکل مواجه خواهد شد که این امر نگران کننده است.

ولید، وزیر نفت را تلویحاً به عزل از سمت خود تهدید کرد و افزود: وزیر نفت عربستان امروز در دفترش است و فردا در خانه اش نشسته است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =