ایسنا نوشت:


ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که طی دو روز گذشته 21 حمله را علیه پایگاه‌های داعش در کوبانی انجام داده که مانع پیشروی داعش و کنترل این گروه بر کوبانی شده است. این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که این حملات از آغاز عملیات ائتلاف در سوریه بزرگترین حملات بوده است.

به گزارش پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، ائتلاف ضد داعش اعلام کرد که ظرف دو روز گذشته 21 حمله را به پایگاه‌های گروه "دولت اسلامی" (داعش) در طرف جنوبی شهر کوبانی واقع در شمال سوریه انجام داده است که مانع پیشروی این گروه شده است.

وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که این حملات از آغاز عملیات ائتلاف علیه داعش در سوریه گسترده‌ترین حملات بوده است.

از سوی دیگر ارتش آمریکا اعلام کرد حملاتی که جنگنده‌های آمریکایی و عربستانی انجام دادند موجب ممانعت از پیشروی داعش در کوبانی شدند. اما اوضاع امنیتی در این شهر همچنان مبهم است و داعش تلاش می کند تا مناطق بیشتری را تحت کنترل خود درآورد.

حملات هوایی ائتلاف ضد داعش در روز سه شنبه علیه مناطق تجمع اعضای داعش صورت گرفت و موجب وارد آمدن خسارات زیادی به این گروه شد.

همچنین اعضای داعش پایگاه‌های یگان‌های حمایت از کردها را در دو طرف غربی و شمال کوبانی مورد هدف قرار دادند و درگیری‌های شدیدی در مرکز شهر و در ورودی منتهی به گذرگاه مرزی با ترکیه رخ داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که افزایش حملات مانع سقوط کامل کوبانی در دستان گروه داعش شده است که در حال حاضر کنترل نیمی از این شهر را در دست دارند.

خبرگزاری فرانسه نیز به نقل از رامی عبدالرحمن، مدیر دیده بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد که حملات هوایی که ائتلاف روز سه شنبه انجام داد حملاتی گسترده بود و موجب خسارات وارد کردن به مراکز داعش شد و از شش روز پیش این حملات بسیار جدی‌تر و گسترده‌تر بوده و مانع کنترل داعش بر کوبانی شده است.

پیش از این نیروهای کرد اعلام کرده بودند که کنترل شهرک " تا شعیر" در غرب کوبانی را در دست گرفته‌اند.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380564

برچسب‌ها