گشایش بزرگترین گذرگاه مرزی میان ایران و عراق

عراق آماده گشایش بزرگترین گذرگاه مرزی با ایران به منظور گسترش مبادلات تجاری میان دو کشور می‌شود.

عراق آماده گشايش بزرگترين گذرگاه مرزي با ايران به منظور گسترش مبادلات تجاري ميان دو كشور مي‌شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین به نقل از پایگاه اینترنتی عربی-اقتصادی مبادلات يك مقام مسئول در وزارت كشور عراق با اعلام اين مطلب،‌ افزود: در حال بسترسازي براي گشايش بزرگترين و مهم‌ترين گذرگاه مرزي با ايران هستيم.
علي حسين رحيمه الساعدي قائم مقام وزير كشور در امور امنيت فدرال در بيانيه اي،‌ گذرگاه‌هاي مرزي را نهادي مهم و حياتي دانست كه دروازه هاي عراق به روي كشورهاي همسايه است. وي افزود: گذرگاه هاي مرزي مركزي براي مبادلات تجاري ميان عراق و كشورهاي منطقه و جهان باشد.
ساعدي با اشاره به نزديكي زمان گشايش بزرگترين گذرگاه مرزي ميان ايران و عراق گفت: وزارت كشور در تلاش براي متحول سازي گذرگاه هاي مرزي و ايجاد گذرگاه هايي نمونه است و به زودي گذرگاه هاي مرزي مندلي با ايران گشايش خواهد يافت كه بزرگترين و مهم ترين گذرگاه مرزي با ايران به شمار مي رود.
وي اهميت اين گذرگاه را در نزديكي به پايتخت و وجود راه هاي ارتباطي استاندارد و ايمن ميان دو كشور دانست.
گذرگاه مندلي در استان مرزي ديالي در مجاورت با كشورمان واقع شده و يكي از راه هاي مبادلات تجاري ميان دو كشور به شمار مي رود. فعال سازي و گسترش فعاليت اين گذرگاه مي تواند زمينه تحول در مبادلات تجاری ميان دو كشور را فراهم آورد و روند صادرات كالاي ايراني به داخل عراق را تسريع بخشد.
عراق 13 گذرگاه مرزي زميني، 5 گذرگاه هوايي و 5 گذرگاه آبي با كشورهاي همسايه دارد كه يكي از مهم‌ترين آنها مندلي در استان ديالي در شمال اين كشور واقع شده است.
ساعدي در بخش ديگري از سخنانش با انتقاد از دريافت ماليات و عوارض در گذرگاه ها اعلام كرد كه اين اقدام غيرقانوني بوده و ارتباطي به وزارت كشور ندارد و بايد هر چه سريع تر مسئولان عراقي درباره آن چاره انديشي كرده،‌ قانوني را براي آن وضع كنند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =