وزیر اطلاعات گفت: مسئولیت در نظام اسلامی امانت است ولی در تأیید صلاحیت‌ها به خاطر ملاحظات سیاسی با افراد برخورد نمی‌کنیم.

به گزارش خبرآنلاين حجت‌الاسلام علوي وزير اطلاعات در نشست خبري با خبرنگاران در پاسخ به اين سؤال كه گفته مي‌شود برخي افراد در دولت پرونده امنيتي و اطلاعاتي دارند ولي وزارت اطلاعات به علت گرايش به دولت استعلام آنها را مثبت ارزيابي كرده است گفت: اين معنا اصلاً صحت ندارد كه ما به خاطر ملاحظات سياسي در باره صلاحيت افراد ملاحظه‌كاري كنيم ولي در باره شايعاتي كه در خصوص افراد وجود دارد ما نمي‌توانيم چنين موضوعي را اساس قضاوت قرار دهيم. وي ادامه داد يا اينكه در مورد پرونده‌اي كه محتواي آن مورد تأمل است به افراد اجازه دفاع ندهيم.

علوي در پاسخ به سؤال ديگري درباره رويكرد وزارت اطلاعات در دولت يازدهم افزود: شما بهتر مي‌توانيد بگوييد كه احساس نسبت به وزارت اطلاعات نسبت به دو سال قبل يكي‌ است يا نه. احساس ما اين است كه مردم نبايد از اسم وزارت اطلاعات ترس و اضطراب داشته باشند. وي با بيان اينكه نمي‌گويم قبلاً وزارت اين طور بوده است و ما عادت نداريم از گذشته‌گان الا به خير ياد كنيم اما بناي ما اين نست كه مردم را بترسانيم. آحاد جامعه بايد در كنار امنيت، احساس امنيت هم داشته باشند. وزير اطلاعات تصريح كرد: در مواردي هم كه استثناً اين امنيت صلب شده بدون تعارف از طريق بازرسي وزارتخانه به موضوع رسيدگي كرديم و اگر كسي برخلاف رويكردهاي وزارت رفتاري داشته است با او برخورد صورت گرفته است.
علوي در ادامه نشست خبري در پاسخ به پرسشي درباره روند تأييد صلاحيت افراد براي پست‌هاي مديريتي خاطرنشان كرد: در زمينه صلاحيت امنيتي در خصوص افرادي كه مورد استعلام قرار مي‌گيرند وزارت اطلاعات اين امانت دارد و اهليت امنيتي افراد به عهده اين وزارتخانه است. اما در عين حال بر اين نكته تأكيد داريم كه با حيثيت و آبروي افراد بازي نشود و وزارت اطلاعات خود را مجاز نمي‌بيند كه با آبروي افراد آبرومند بازي كند. وزير اطلاعات از تنظيم نظام‌نامه‌اي براي تعيين صلاحيت افراد خبر داد و گفت: از اين طريق هم از آسيب بردن آبروي افراد آبرومند جلوگيري شده و هم يك شوراي تأييد صلاحيت موارد مورد درخواست را بررسي كرده و مواردي را كه اشخاصي براي احراز سمت اهليت ندارند لاعلاج به دستگاه‌ها اعلام مي‌كند.

علوي در بخش ديگيري از سخنانش در مورد مراكز جاسوسي سرويس‌هاي جاسوسي گفت: مراكز هسته‌اي، دفاعي و موشكي، و تكنولوژي‌هاي هاي‌تكس از جمله عرصه‌هايي است كه سرويس‌هاي اطلاعاتي به دنبال نفوذ در آن هستند.

به گزارش خبرآنلاين حجت‌الاسلام علوي در ادامه نشست خود در خصوص اقدامات وزارت اطلاعات در حفاظت از دانشمندان هسته‌اي افزود: اينكه چه اينكه ميزان تهديد دانشمندان هسته‌اي چه مقدار است و چه ميزان بايد از آنها حفاظت شود بايد به تصويب شوراي امنيت كشور برسد و عنصر عملياتي حفاظت نيز در 90 درصد موارد نيروي انتظامي است. علوي در پاسخ به پرسش ديگر در مورد شائبه سياسي بودن پس گرفته‌شدن شكايت وزارت اطلاعات از انجمن صنفي روزنامه‌نگاران اظهار داشت: ما نمي‌توانيم مسائل سياسي را در تشخيص‌هاي حرفه‌اي دخالت دهيم و در اين زمينه مثل وزارت ورزش هستيم كه بايد مراقبت كنيم تا تيم‌ها قواعد بازي را رعايت كنند. وي با بيان اينكه در كار حرفه‌اي به گرايش افراد نگاهي نداريم و آن را مقاير با عدالت اطلاعاتي مي‌دانيم، گفت: ما شكايتي نداشتيم كه آن را پس بگيريم و اينكه گفته شده وزارت شكايت خود را پس گرفته در اين تعبير نوعي مسامحه بوده و با بازنگري و نگاه حرفه‌اي ممكن است موضوع مورد اتهام صحت نداشته باشد.  و اگر اتهامي به اين شكل باشد وظيفه شرعي خود مي‌دانيم به دستگاه قضايي اعلام كنيم اين خلاف‌ها صحت ندارد. وي در اين زمينه افزود: در يك بررسي عدم صحت اطلاعات در مورد فردي احراز شد و اين موضوع به دفتر مقام معظم رهبري اعلام شد و ايشان فرمودند شما وظيفه شرعي داريد اين موضوع را به دستگاه قضا اعلام كنيد. علوي تأكيد كرد: ما در بررسي‌هاي خود به ابعاد جرياني و جناحي كاري نداريم و اگر يك مجموعه صنفي عملكرد ضدامنيتي داشته باشد ما مسئول بررسي آن هستيم.

وزير اطلاعات در پاسخ به پرسش ديگري درباره ورود به مديران نفتي بازداشت شده و ارتباط آنها با پرونده بابك زنجاني اظهار داشت: وزارت اطلاعات از ابتداي دولت يازدهم وارد اين قضيه شد و نسبت به اين حق‌كشي هشت هزار ميليارد توماني در مورد بيت‌المال با دقت بالا و حساسيت عمل كرد و مقدمات انتقال پرونده به دستگاه قضايي را فراهم كرد. وي با اشاره به مذاكراتي كه با بابك زنجاني انجام شده گفت: قبل از آن با بابك زنجاني مذاكره شده و او مي‌گفت در تاجيكستان و روسيه پولي‌هايي دارد و اين امر صحت نداشت و اظهارات او توخالي درآمد و سرانجام كار به دستگاه قضايي كشيد. وزير اطلاعات افزود: در اين آلودگي، متأسفانه براي برخي مديران كه همه مربوط به قبل از اين دولت بودند مشخص شد به نوعي مؤثر بودند. وزير اطلاعات در پاسخ به اين پرسش خبرآنلاين كه شما بيش از ديگر از وزراء اطلاعات در ميان مردم حضور داريد، مردم چه موضوعاتي را بيشتر با شما درميان مي‌گذارند، گفت: با مردم بودن و حرف دل آنها را شنيدن، فرصت ارزشمندي است و زماني كه لطف و بزرگواري مردم را مي‌بينيم مشاهده مي‌كنيم كه آنها وزارتخانه را محرم راز خود مي‌بينيند و از اين بابت ما انرژي مي‌گيريم. وي افزود اين دستگاه مال مردم است و طبيعي است كه پيوندش را با مردم حفظ كند.

وزير اطلاعات در خصوص آخرين اطلاعات و اقدامات اين وزارتخانه در خصوص اقدامات گروهك داعش گفت: وزارت اطلاعات در بيرون از مرزها با همكاري كشورهايي كه امنيت آنها توسط اين گروهك به چالش كشيده شد، برنامه‌هاي داعش را پيش‌بيني و به مقامات مسئول در نظام ارائه كرد.

علوي كه مي‌گفت قدم به قدم اقدامات داعش را پيش‌بيني كرديم، خاطرنشان كرد: همين پيش‌بيني‌ها باعث شد كه اقداماتي به موقع صورت گيرد، اگر اين اقدام‌ها نبود تا امروز عراق و سوريه وضعيت ديگري داشتند.

علوي بيان اينكه هرگاه احساس كنيم مصالح امنيتي مورد تهديد قرار مي‌گيرد وارد عمل مي‌شويم تأكيد كرد: در اين زمينه عناصر مرتبط با داعش را  شناسايي و در اختيار قانون قرار داديم.

وزیر اطلاعات به ماجرای سرقت اسناد رسمی کشور توسط بی بی سی هم اشاره کرد و گفت: در ماجرای سرقت اسناد رسمی کشور توسط بی‌بی‌سی یک رابط در امارات و یک رابط در داخل کشور شناسایی شدند واقدام لازم انجام شد.
علوی تصریح کرد: طی بررسی‌ها مشخص شده شبکه‌های تلویزیونی تکفیری به سرویس‌های اطلاعاتی انگلیس وصل هستند و کمک‌های مالی به این شبکه‌ها از طریق دو یا سه نفر واسط انجام می‌شد که آخرین واسط در چهره یک انسان خیراندیش ظاهر شده است.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 8
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    34 8
    خداوند نگهدارتان باشد که در سبیل بر حق عدالت و ولایت حرکت می کنید نه گروهها و جناح ها
  • بانوی ایرانی... IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    36 4
    وزیر ذوست داشتنیه...
  • بی نام A1 ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    28 4
    با توجه به سوابق عملکرد وزارت اطلاعات خوشبختانه باید گفت یکی از قویترین سازمانهای اطلاعاتی را داریم .
  • حسن IR ۰۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    13 4
    سازمان اطلاعاتی یک کشور اگر به جریان و یا جناح خاصی وابستگی نداشته باشد میتواند همچو پتکی محکم بر سر دشمنان ایران زمین فرود آیند و خوشبختانه این سازمان در داخل کشور به حمدالله از این جریانات بدور و فرزندان برومند آن جز به اسلام ناب محمدی و ایران عزیز به هیچ نمی اندیشند و باور داشته باشید اگر چنین باشید هم نصرت خداوند پشت سر شماست و هم ملت قدر زحمات شما را خوب میدانند سازمان اطلاعاتی ما همچو جراحی است که بدی را از بدنه جامعه دور میکند خوب مواظب باشید این بدی در بدنه شما نفوذ نکند همچو جریان قتلهای زنجیره ای . آرزوی ملت برای شما موفقیت و سلامتی است
  • معلم A1 ۰۵:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    7 1
    با سلام و تشکر از خبر آنلاین لطفا غلط های املایی که در تایپ مشاهده می شود را مد نظر قرار دهید.
  • سامان ۰۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    13 0
    خدا قوت
  • بی نام IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    5 0
    ازتلاش ها و زحمات شما که باعث آرامش ماست ممنونیم خدا قوت
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    2 0
    خداوند این سربازن گمنام را پیروز کند