۰ نفر
۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۰

واحد مرکزی خبر نوشت:

جنبش انصارالله یمن اخبار صبح امروز مبنی بر تسلط بر شهر بندری الحدیده را تکذیب کرد.


به گزارش المیادین، سخنگوی انصارالله یمن گفت: خبرهای مربوط به تسلط این جنبش بر شهر الحدیده صحت ندارد.

پیش از این  خبرگزاری ها اعلام کردند: حوثی ها پس از تقویت کنترل خود بر صنعا پایتخت این کشور، شهر بندری حدیده را نیز که در حاشیه دریای احمر واقع شده است، تصرف کردند.

در خبرها آمده بود،‌ حوثی ها دوشنبه شب موفق شدند کنترل بخش های گسترده ای از شهر راهبردی حدیده در غرب صنعا را بدون این که با مقاومت نیروهای امنیتی یمن روبرو شوند، بدست گیرند.

حدیده پس از عدن دومین بندر مهم یمن محسوب می شود.

توافق همه گروه های یمنی بر انتخاب خالد بحاح

عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن تاکید کرد: انتخاب خالد بحاح برای تشکیل دولت جدید مورد موافقت همه گروه ها قرار گرفته است.

حسن الصعدی در گفتگویی با المیادین، درباره موضع انصارالله در قبال تعیین خالد بحاح به عنوان مامور تشکیل کابینه جدید یمن گفت: توافقی درباره وی به دست آمده است. وی نامزد پیشنهادی عبد ربه منصور هادی رئیس جمهور یمن بود و همه گروه ها نیز وی را پذیرفتند زیرا همه معیارهایی را که در توافقنامه شراکت آمده است، دارد.

وی درباره این که پس از آغاز رایزنی های بحاح برای تشکیل کابینه، آیا شروط مشخصی برای تشکیل دولت دارید، گفت: همه مردم می دانند که ما شروط خاصی نداریم. ما ابتدا به دنبال این بوده ایم که اوضاع از آنچه در توافقنامه صلح و مشارکت آمده است، خارج نشود و چیزی خلاف آنچه در این توافقنامه آمده است، صورت نگیرد.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380490

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 16 =