ایسنا نوشت:

رهبر حزب مخالف "جنبش ناسیونالیست" ترکیه از رییس جمهوری کشورش خواست تا برگزاری ژست‌های سیاسی را متوقف و برای مردم ترکیه مشخص کند که بالاخره سمتش چیست.

به نوشته روزنامه حریت، دولت باغچلی، رهبر حزب "جنبش ناسیونالیست" در حاشیه گردهمایی حزبش در آنکارا به گروهی از خبرنگاران گفت: ما به رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهوری ترکیه توصیه می‌کنیم تا در زمانی که ملت ترکیه در وضعیت آشفته‌ای به سر می‌برند، سخنرانی‌های طولانی ایراد نکند، به سفرهای سیاسی خود پایان داده و شرکت در مراسم افتتاحیه جمعی برای تاسیسات مختلف را که از منابع مالی دولت استفاده می‌کنند، متوقف کند. البته آقای رییس‌جمهور از زمان نخست‌وزیری‌اش عادت به شرکت در این مراسم داشته است.

وی افزود: آقای رییس‌جمهور باید با این مراسم افتتاحیه جمعی چه کند؟ او باید اجازه دهد تا احمد داوود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه این کار را انجام دهد.

اردوغان روز یکشنبه در جریان یک مراسم افتتاحیه جمعی سخنرانی را در استان بایبورت ایراد کرد. دو ساعت بعد سخنرانی سیاسی طولانی دیگری را در یک مراسم افتتاحیه دیگر در استان گوموشخانه ایراد کرد.

باغچلی ضمن اشاره به اظهارات اردوغان مبنی بر اینکه پارلمان در حال ایجاد مقدمات قانونی برای پایان دادن به خشونت‌ها و خرابکاری‌ها در خیابان‌ها است که تاکنون جان 37 تن را گرفته، گفت: اردوغان باید فوراً تصمیم خود را در مورد موضعش اتخاذ کند.

وی افزود: آیا او رییس‌جمهور است، نخست‌وزیر است یا رهبر یک حزب؟ او باید صریحاً سمتی را که دارد مشخص کند. او باید از انجام وظایف داوود اوغلو به عنوان نخست‌وزیر و در نظر گرفتن خود به عنوان رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه دست بردارد. وظیفه حزب حاکم است که لایحه یا درخواستی را به پارلمان ارائه دهد. وظیفه اردوغان تنها به تایید یا تکذیب قانونی که توسط پارلمان به دفتر او ارسال شده، محدود می‌شود.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =