ایرنا نوشت:

جنبش انصار الله (حوثی ها) شهر استراتژیک حدیده در ساحل دریای سرخ را بدون هیچ مقاومتی، تحت کنترل خود درآورده در فرودگاه، بندر و تاسیسات حیاتی آن مستقر شدند.
به گزارش شبکه خبری اسکای نیوز، یک مقام امنیتی یمنی گفت: حوثی ها در تاسیسات حیاتی، فرودگاه و بندر و دیگر مراکز این شهر متمرکز شده اند.

وی افزود: انصار الله صبح امروز (سه شنبه) فرودگاه حدیده و دادگاه تجاری این شهر را به تصرف خود درآوردند که در اثر آن یکی از نگهبانان این دادگاه در درگیری کشته شد.

منابع محلی و شاهدان عینی گفتند که حوثی ها با برپایی پست های بازرسی در ورودهای اصلی شهر حدیده و خیابان اصلی آن و همچین در مناطق امنیتی این شهر مستقر شدند.

منابع محلی یمنی اعلام کردند که حوثی ها قبل از به تصرف درآوردن شهر حدیده، انبار اسلحه ارتش یمن در منطقه نزدیک این شهر را محاصره و آن را به تصرف خود درآوردند.

این تحولات به دنبال مامور شدن 'خالد بحاح' به تشکیل دولت توافقی یمن بر اساس توافقنامه صلح که حوثی ها آن را در 21 سپتامبر به امضا رساندند، رخ داد.

جنبش انصارالله یمن، سه شنبه گذشته پس از اعلام خبر تعیین 'احمد عوض بن مبارک' از سوی رییس جمهوری انتقالی این کشور برای تشکیل کابینه جدید، با آن مخالفت کرد.

این جنبش با صدور بیانیه ای در این باره، تاکید کرد: تعیین بن مبارک، نقض توافقنامه آشتی و مشارکتی است که از سوی همه طرف های سیاسی امضا شده است.

انصارالله خاطرنشان کرد: تصمیم منصور هادی از سوی (مقام های) خارج اتخاذ شده است.

گروه های درگیر در بحران یمن، دو هفته پیش برای پایان دادن به خشونت ها در این کشور، یک توافقنامه همکاری امضا کردند.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =