ایسنا نوشت:

در حالی که گزارشات خبری حاکی از حضور 10 هزار تن از اعضای داعش در 13 کیلومتری بغداد است، صدها تن از طرفداران محمد الصرخی، مرجع خودخوانده عراقی در مقابل وزارت خارجه عراق در مرکز بغداد دست به تظاهرات زدند.

به گزارش شبکه خبری سومریه نیوز، منبعی در پلیس عراق اعلام کرد که امروز (سه‌شنبه) صدها تن از طرفداران محمد الصرخی، روحانی شیعه و مرجع خودخوانده عراقی در مقابل ساختمان وزارت خارجه عراق در منطقه الخضراء و در اعتراض به صدور دستور بازداشت وی دست به تظاهرات زدند.

این منبع که خواست نامش فاش نشود اعلام کرد که نیروهای امنیتی تدابیر امنیتی شدیدی را در اطراف ساختمان وزارت خارجه جهت مقابله با هرگونه رخداد احتمالی اتخاذ کرده‌اند.

طرفداران الصرخی با سردادن شعارهایی علیه نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق، اوضاع کنونی این کشور را نتیجه اقدامات مالکی خواندند.

پیش از این علی المیالی، معاون استاندار کربلا اعلام کرده بود که نیروهای امنیتی دو منطقه "سیف سعد" و "الملحق" در جنوب کربلا را برای یافتن محمد الصرخی محاصره و ده‌ها تن از طرفداران وی را بازداشت کرده بودند.

ایجاد تنش‌ در بغداد به دست طرفداران الصرخی در حالی است که گزارشات حاکی از حضور 10 هزار تن از اعضای داعش در 13 کیلومتری بغداد است که آماده یورش به پایتخت هستند.

نیروهای امنیتی در بغدا نزدیک به یک هفته است که تمام تلاش خود را متوجه جلوگیری از نفوذ اعضای داعش به داخل پایتخت کرده‌اند و ایجاد تنش در مرکز بغداد می‌تواند تا حدودی ماموریت آنها را با مشکل مواجه کند.

همچنین امروز اخبار ضد و نقیضی از درگیری‌ میان اعضای داعش و نیروهای عراقی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد منتشر شد.

محمود بن عبدالرضا محمد الحسنی الصرخی، از سال 2003 روابط خوبی با مراجع دینی در استان نجف ندارد و خود را مرجع دینی خوانده است. وی از منتقدین آیت الله سیستانی است.

وی از سال 2004 و در پی تلاش نیروهای آمریکایی برای بازداشتش به اتهام کشتن چند سرباز آمریکایی در استان کربلا مخفی شده بود و طی سال‌های گذشته درگیری‌های محدودی میان طرفداران وی و نیروهای امنیتی در استان‌های جنوبی عراق رخ داده است.

49261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    کمک به مردم عراق در نابودی گروهک داعش کمک به منافع ملی ایران است .
  • رامین IR ۱۴:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    مگه مادربغداد سفارت خانه نداریم چرابرای حفاظت اران نیروی نظامی به بغداداعزام نمیکنیم اگربغدادبه دست داعش بیفتدمانمیتوانیم در جوابگوی سیل اوارکان شیعه عراقی باشیم که ممکن است نیروهای داعش هم دربین اوارکان واردایران شوندودیگه نمیتوانیم ازکربلا ونجف دفاع کنیم پس بغداد به هرطریق ممکن باید حفظ شود
  • بی نام IR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    92 27
    پس حملات ائتلاف جهانی به درد چی میخوره؟
  • بی نام A1 ۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    چرا وارد عراق نمیشید. اگه بغداد رو بگیرن سیل خون جاری میشه. منتظر چی هستید؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    عراق کشوری است که توسط استعمار با دریافت قطعاتی از خاک ایران، و ترکیه جعل شده ما باید قطعات متعلق به خودمان را اشغال کنیم و امنیت را در آنها برقرار کنیم