تسنیم نوشت:

رئیس مجلس گفت: ما صحبت اوباما مبنی بر اینکه داعش را نابود می‌کنیم را شوخی می‌دانیم. اتفاقات اخیر نشان داد که ‎آمریکا توانایی و تدبیر اداره چنین طرح‌هایی نظیر ایجاد ائتلاف علیه داعش را ندارد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه صد و سی‌ و یکمین اتحادیه بین‌المجالس جهانی در دیدار با "عبدالقادر بن صالح" رئیس مجلس الجزایر با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همیشه از رایزنی با کشور الجزایر استفاده بسیاری کرده است، گفت: نگرانی‌های شما در مورد بحران دو منطقه خاورمیانه و آفریقا درست است، این مشکلات ناشی از غیرمسئولانه عمل کردن برخی بازیگران منطقه‌ای است.

او با بیان اینکه بحران‌ها و شرایط فعلی خاورمیانه بدترین شرایطی است که تاکنون مشاهده کرده‌ایم، گفت: یکی از نقاط مهم این بحران این است که پایان آن ابهام دارد.

رئیس مجلس با بیان اینکه اظهارات اوباما درباره نابودی داعش را شوخی می‌دانیم، گفت: حضور گروه‌های تروریستی در منطقه و حمایت کشورهای بزرگ از آنها از جمله اقداماتی است که آمریکا و حامیانش انجام می‌دهند.

لاریجانی گفت: ما صحبت اوباما مبنی بر اینکه داعش را نابود می‌کنیم، شوخی می‌دانیم، اتفاقات اخیر نشان داد که ‎آمریکا توانایی و تدبیر اداره چنین طرح‌هایی نظیر ایجاد ائتلاف علیه داعش را ندارد و پس از مدتی که به ناتوانی خود پی‌ بردند این گروه‌های تروریستی را رها می‌کنند.
"عبدالقادر بن صالح" رئیس مجلس الجزایر در این دیدار با بیان اینکه الجزایر احترام خاصی برای ایران، رهبر و رؤسای این کشور قائل است، گفت: اوضاع منطقه ما و خاورمیانه نیازمند رایزنی‌های مستمر و ضروری و بیان دیدگاه‌های هر دو طرف برای رسیدن به راهکاری برای حل چالش‌های موجود است.

او با بیان اینکه اوضاع در منطقه خاورمیانه بسیار نگران‌کننده است، گفت: احساس می‌کنم برخی تحولات موجود در خاورمیانه مشابه تحولاتی است که در منطقه ما در حال شکل گرفتن است که احتمال تداوم و کشانده شدن آن به سایر مناطق نیز وجود دارد.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380442

برچسب‌ها