وزیر امور خارجه ایران در وین تصریح کرد: مذاکره‌ این دوره می‌تواند راه را برای رسیدن به توافق نهایی هموارتر کند.

محمدجواد ظریف صبح امروز در بدو ورود به فرودگاه وین در جمع خبرنگاران افزود: البته رسیدن به توافق در این مذاکرات بسیار بعید است به‌خاطر اینکه موضوعاتی که هنوز باقی مانده که باید حل و فصل شوند، موضوعات بسیار زیادی هستند.
او گفت: همان‌طور که رییس جمهوری کشورمان مطرح کرد در مورد اصل موضوعات تفاهم کلی وجود دارد، اما آن چه که در چند دور اخیر در موردش بحث و گفت‌وگو شده است در مورد جزییات است، مواردی مانند حجم غنی سازی، نحوه و زمان‌بندی رفع تحریم‌ها که بسیار با اهمیت و حیاتی هستند.
وزیر خارجه ایران گفت: ما امیدواریم که طرف مقابل با پذیرفتن واقعیاتی در که صحنه منطقه‌یی و بین‌المللی است و هم واقعیات برنامه هسته‌ای که ایران که یک برنامه پیشرفته صلح‌آمیز هسته‌ای است، بتواند به یک راه حل دست پیدا کند که به نفع همه است و ما تمام تلاش خود را به کار خواهیم برد که از این چند روز مذاکره در وین برای حل مشکلات بهترین استفاده را بکنیم.
در ادامه مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 قرار است طی روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه وزیران خارجه ایران و آمریکا با حضور کاترین اشتون، نماینده 1+5 دیدار کنند.
معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا و نماینده اتحادیه اروپا ساعت 11:30 به وقت وین دیدار می‌کنند.
مذاکرات وزیران خارجه ایران و آمریکا روز چهارشنبه (23 مهرماه) در هتل کوبورگ برگزار خواهد شد.
امشب نیز وزیر امور خارجه ایران و کاترین اشتون نماینده 1+5 در مذاکرات هسته‌ای بر سر میز شام به گفت‌وگو و رایزنی خواهند پرداخت.
فردا (چهارشنبه) نیز نشست سه جانبه‌ای با حضور ظریف، جان کری و کاترین اشتون در این شهر برگزار خواهد شد.
سید عباس عراقچی و مجید تخت روانچی معاونان وزیر خارجه،‌ حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی، داود محمدنیا مشاور وزیر خارجه، محمد امیری مدیر کل امور پادمان‌های سازمان انرژی اتمی و پژمان رحیمیان مدیرکل حوزه ریاست سازمان انرژی اتمی، (اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای) و همچنین امیرحسین زمانی‌نیا و جمشید ممتاز مشاوران حقوقی در این رایزنی‌ها حضور دارند.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    28 1
    برای ایران آرزوی سر بلندی و برای ایشان آرزوی موفقیت میکنم .