لاریجانی درجمع ایرانیان : پیشرفت کشور بدون رشد صنعت امکانپذیر نیست/ درصنعت گردشگری سرمایه گذاری کنید

رئیس مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی از نخبگان ایرانی مقیم کشور سوئیس بر ضرورت سرمایه گذاری صنعتی در کشور تاکید کرد.

به گزارش  خانه ملت، علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه سفر خود به ژنو، شامگاه دوشنبه با جمعی از نخبگان ایرانی مقیم کشور سوئیس دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار که محسن نذیری اصل نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل در ژنو و حسن قشقاوی معاون امور مجلس ، کنسولی و ایرانیان وزارت امور خارجه حضور داشتند، رییس مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: زمینه های سرمایه گذاری در بخش صنعت در ایران فراهم شده و در این راستا قوانینی برای تسهیل سرمایه گذاری در کشور به تصویب رسیده است.

وی ادامه داد: سرمایه گذاری در بخش صنعت در کنار سایر خدمات از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس مجلس خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری در بخش های پتروشیمی و فولاد به دلیل دارا بودن ایران به نفت و گاز، سودآور است.

لاریحانی تاکید کرد: اگر مشکلی در سرمایه گذاری بخش های مختلف از جمله صنعت وجود دارد باید رفع شود چراکه این عرصه مزیت های بسیاری دارد.

وی از ایرانیان مقیم خارج از کشور خواست که در بخش های مختلف صنعت و گردشگری سرمایه گذاری کنند چراکه در سال های اخیر زمینه های خوبی برای سرمایه گذاری در این بخش فراهم شده است.

در ادامه این دیدار نخبگان ایرانی به بیان نظرات خود در زمینه مشکلات سرمایه گذاری در ایران پرداختند.

تعطیلی خط مستقیم ایران ایر به زوریخ به رغم قدمت طولانی این خط پرواز ، مشکلات انتقال سرمایه به ایران از دیگر مشکلات مطرح شده توسط نخبگان ایرانی بود.

قشقاوی معاون امور کنسولی، مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه نیز در این دیدار در مورد تعطیلی خط مستقیم ایران ایر از زوریخ به تهران اظهارداشت: تعطیلی این خط به دلیل اعمال تحریم علیه ایران انجام شده است اما خطوط هواپیمایی بخش خصوصی در ایران برای راه اندازی این خط هوایی هیچ مشکلی ندارند، اعمال تحریم ها علیه کشورمان این موضوع را با مشکل روبرو کرده است.

وی افزود: در یک سال اخیر 80 درصد رقم گردشگر فرانسوی به ایران افزایش یافته است که امیدواریم آمار گردشگران سوئیسی نیز به کشورمان افزایش یابد.

معاون وزیر امور خارجه تاکید کرد که وزارت امور خارجه آماده است به گردشگران سوئیسی به راحتی روادید گردشگری صادر کند.

قشقاوی تاکید کرد که از کشور سوئیس باید خط مستقیم پرواز به ایران وجود داشته باشد.

اعطای تابعیت ایرانی به فرزاندن مادران ایرانی که همسر آنها خارجی هستند درخواست یکی از زنان ایرانی فعال در کشور سوئیس بود.

وی اظهارداشت: قانون اعطای تابعیت به فرزندانی که مادران آنها ایرانی هستند تنها شامل فرزندانی می شود که پدر آنها افغانی هستند.

قشقاوی معاون وزیر امور خارجه نیز در این باره گفت : از دیدگاه ما فرزندانی که مادر آنها ایرانی هستند از کسانی که پدر آنها ایرانی است، ایرانی تر هستند چراکه در دامن مادر ایرانی پرورش یافته اند.

وی افزود: وزارت امور خارجه نیز موافق این درخواست است ، در غرب مادران ایرانی بسیاری هستند که به رغم این که همسران آنها غیر ایرانی است، تمایل دارند فرزندان آنها تابعیت ایرانی کسب کنند.

2929

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380406

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ام A1 ۰۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    3 0
    همین الان شرکتی بزرگ که نامش در همه دهان ها پیچیده است، داره با قدرت و سرعت در امر ساخت و ساز و انجام پروژه های تفریحی سیاحتی اقامتی قدم های بزرگی برمیدارد. حمایت کنید آقا لطفا. از همین شرکت های اینچنینی حمایت کنید
  • بی نام IR ۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    0 1
    اقدام خیلی خوبی بود ولی چه فایده...