واحدمرکزی خبر نوشت:

خبرنگار شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار گفت دبیرکل سازمان ملل از رفتار اسرائیل انتقاد کرد.
گالاگر فنویک درباره ناآرامی های امروز مسجدالاقصی گزارش داد بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل امروز بدون هیچ ملاحظه ای صبحت کرد و از اقدامات تحریک آمیز در اماکن مقدس شهر بیت المقدس سخن به میان آورد. اقداماتی که به گفته او تنها موجب افزایش تنش میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها می شود. توجه کنید بان کی مون به عاملان تشدید تنش اشاره ای نمی کند اما همه می دانند منظور او نیروهای امنیتی اسرائیل است که امروز به طرز خشونت آمیزی با تظاهرات کنندگان فلسطینی برخورد کردند. معترضان در داخل مسجدالاقصی، سومین مکان مقدس مسلمانان پناه گرفته بودند. این اتفاق چند ساعت قبل از برنامه دیدار یک نماینده ملی گرای افراطی جناح راست اسرائیل از حرم شریف رخ داد.
این خبرنگار افزود دبیرکل سازمان ملل همچنین از شهرک سازی در بیت المقدس شرقی انتقاد کرد و آن را یکی از بزرگترین موانع از سرگیری روند صلح دانست. روندی که در آوریل گذشته فروپاشید.
اما بنیامین نتانیاهو این اظهارات و همچنین اقدام پارلمان انگلیس را در به رسمیت شناختن احتمالی دولت فلسطین رد کرد. او گفت جامعه بین الملل باید مانع از ورود فلسطینی ها در اقدامات سیاسی یکجانبه شود. به گفته او، باید راه به رسمیت شناختن دولت فلسطین از طریق مذاکره میان اسرائیلی ها و فلسطینی ها بگذرد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380357

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =