علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه برگزاری اجلاس بین‌المجالس جهانی با نبیه بری رئیس مجلس لبنان و نیز با همتای بنگلادشی خود دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، رئیس مجلس شورای اسلامی که روز گذشته برای شرکت در یکصد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین‌المجالس جهانی وارد ژنو شد، امروز در حاشیه برگزاری این اجلاس با نبیه بری رییس مجلس لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد.  او همچنین با همتای بنگلادشی خود دیدار و در زمینه مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی گفت‌وگو کرد.

نشست رسمی این اجلاس نیز امروز به وقت محلی با حضور نمایندگان بیش از 140 کشور جهان آغاز می‌شود.
رئیس مجلس قرار است عصر امروز با رئیس مجلس عراق دیدار و گفت‌وگو کند. همچنین رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه بین‌المجالس جهانی با محمد جهاد الحام رئیس مجلس ملی سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

علی لاریجانی در دیدار با رئیس مجلس سوریه در زمینه مسائل منطقه‌ای به‌ویژه مسائل در سوریه، ضرورت مبارزه با تروریسم و همچنین مسایل بین‌المللی و گسترش مناسبات پارلمانی گفت‌وگو کرد.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در ادامه رایزنی های خود در ژنو سوئیس ظهر امروز (دوشنبه) به وقت محلی با رییس مجلس صربستان دیدار و درباره مسایل مهم بین المللی گفت و گو کرد.

«علی لاریجانی» در ادامه سفر خود به ژنو و در حاشیه یک صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی با مایا گویکویچ (Maya Gojkovic) رییس مجلس صربستان دیدار کرد.

روسای مجالس ایران و صربستان در این دیدار بر ضرورت گسترش مناسبات پارلمانی میان دو کشور تاکید کردند.

همچنین رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با سلیم عبدالله الجبوری رییس مجلس عراق بر ضرورت مقابله فراگیر با تروریست ها در منطقه و همکاری دو کشور در مقابله با این پدیده شوم تاکید کرد.

شرایط منطقه خاورمیانه ، اقدامات غیرانسانی و وحشیانه تروریست ها در عراق و سوریه و ضرورت مقابله با تروریست ها از محورهای این دیدار بود. همچنین مناسبات پارلمانی و راه های گسترش و ارتقای روابط دو کشور در این دیدار مورد بحث و بررسی قرار گرفت

 


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380335

برچسب‌ها