تسنیم نوشت:

اداره گارد مرزی عربستان در منطقه الشرقیه اعلام کرد که به منظور حمایت از میدان های نفتی و تاسیسات دریایی در سواحل منطقه الشرقیه، نیروی موسوم به « امنیت و حمایت از تاسیسات دریایی» تشکیل شده است.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، مدیریت گارد مرزی عربستان در منطقه الشرقیه با اعلام تشکیل نیروی موسوم به «امنیت و حمایت از تاسیسات دریایی» هدف از آن را تشدید اقدامات امنیتی در میدان‌های نفتی و تاسیسات زیربنایی دریایی در سواحل الشرقیه عنوان کرد.
بنابر اعلام مدیرت گارد مرزی الشرقیه، با تشکیل نیروهای ویژه امنیتی سعی می شود از نزدیک شدن افراد و خودرهای غیرمجاز به تاسیسات و میدان های نفتی جلوگیری شود.
روزنامه الیوم عربستان نیز در شماره امروز خود به نقل از سروان عمر الاکلبی سخنگوی مدیریت گارد مرزی منطقه الشرقیه نوشت: نیروهای ویژه متشکل از سه یگان شامل یگان حمایت دریایی، حمایت حمل و نقل و حمایت ساحلی هستند که از بین افسران و نیروهای ماهر و میدانی و اداری و پس از گذراندان تمام آزمون های مورد نظر، برگزیده شده اند.
به گفته الاکلبی، این نیروها در داخل و خارج از عربستان و بدست کارشناسان بین المللی و با همکاری موسسه گارد مرز دریایی در منطقه مکه مکرمه آموزش دیده اند و آموزش های آنان شامل فنون دریایی و مهندسی و مهارت های قانونی و تیراندازی و دوره های آموزش زبان انگلیسی به اضافه برنامه های بدنسازی و درسهای فشرده کمک های اولیه به زبان انگلیسی و نیز نجات غریق و شنا بوده است
وی در توضیح این مطلب افزود: هدف ازآموزش های مزبور بهبود و تقویت کارآیی امنیتی، دریایی و نظامی تا سطح عالی است تا نیروهای این یگان ها به طور کلی از توانایی مقابله با تهدیدات و خطرهای امنیتی دریایی برخوردار شده و بتوانند در این زمینه به سطح عالی یا همان حمایت از تاسیسات زیربنایی و دریایی ارتقا یابند.
این در حالی است که پلیس منطقه الشرقیه چند روز پیش اخبار مربوط به تلاش برای منفجر کردن پالایشگاه نفت الاحساء را تکذیب کرده و سروان عبدالعزیز بن جزاء الحربی سخنگوی رسمی پلیس این منطقه نیز اعلام کرد که اتفاقی که در این منطقه رخ داد ناشی از حادثه رانندگی بود.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =