تسنیم نوشت:

جان کری وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که عراقی باید خود به مقابله با گروه دولت اسلامی در عراق و شام -داعش- برخاسته و مناطق اشغال شده را از آن بازپس بگیرند.
به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری المنار، جان کری وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ادامه حملات هوایی به رهبری واشنگتن علیه مواضع داعش در عراق گفت: این مردم عراق هستند که باید برای پس گرفتن خاک خود از داعشی ها با آن مقابله کنند.
وی در عین حال اشاره ای نکرد که فلسفه وجودی تشکیل ائتلاف جهانی مبارزه با تروریسم که با تبلیغات گسترده ای در سطح جهان همراه بود، چه بوده است. جان کری همچنین افزود: « راهبرد ما علیه داعش تقویت شده و توانایی ما بالا رفته و داعش بیش از پیش به انزوا خوهد رفت، اما در نهایت این اهالی الانبار هستند که باید برای آزادی خاک خود با داعشی ها مقابله کنند».
کری همچنین حمله داعش به شهر کُرد نشین عین العرب (کوبانی) در سوریه و نزدیک به مرز ترکیه را فاجعه ای دانست که با وجود حملات هوایی ائتلاف علیه داعش از چند هفته پیش، همچنان ادامه دارد.
واشنگتن بارها درباره اوضاع منطقه کردنشین کوبانی سوریه تنها به ابراز نگرانی بسنده کرده و اعلام کرده است که نجات این شهر از خطر سقوط ، اولویت نبرد واشنگتن علیه داعش نیست.
همچنین کری در حاشیه کنفرانس بازسازی غزه در قاهره به خبرنگاران گفت: « ما از ابتدا اعلام کردیم که تشکیل ائتلاف و اعتماد سازی مجدد در ارتش عراق و بازیافتن توان آن، نیازمند وقت است زیرا اعتماد به نفس ارتش عراق در برابر حمله داعش در ژوئن گذشته و اشغال بخش زیادی از خاک این کشور، تضعیف شد.
وی افزود: «در روزهای آینده و مانند هر حمله دیگری، شاهد حمله و گریز در عراق خواهیم بود اما به توان خود اطمینان داریم به ویژه اینکه تمام کشورهای منطقه با داعش مخالف هستند».

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380297

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • م IR ۰۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    4 7
    وقتی آمریکا ارتش عراق رو نابود کرده و عراقی ها ارتشی برای دفاع از کشورشون ندارن، با چی و چه طور باید خودشان برای بیرون کردن داعش از کشورشان بجنگند؟