پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» آغاز به کار کرد/صادق خرازی:نگرش ما اصلاح طلبی توام با تعامل است

عضو موسس « ندای ایرانیان» از آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی ندای ایرانیان همزمان با عید سعید غدیر خم خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین،صادق خرازی از اعضای موسس ندای ایرانیان با بیان اینکه روش و نگرش ما به مبانی اصلاح‌طلبانه سیاست در ایران توأم با تعامل، آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری است، گفت: آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» را در خجسته روز عید سعید غدیر خم به فال نیک می‌گیرم چرا که یکی از اهداف غدیر، همانا تکمیل نبوت پیامبر عظیم‌الشان (ص) با امامت قرآن ناطق، علی بن ابی طالب (ع) بود.

ندای ایرانیان تشکلی اصلاح طلب است که با محوریت صادق خرازی سفیر سابق ایران در فرانسه فعالیت خود را آغاز کرد.با رسانه ای شدن فعالیت این تشکل، برخی چهره های اصلاح طلب واکنش منفی به این تشکل نشان دادند.

حلقه مرکزی این تشکل را جوانان عضو حزب منحله مشارکت تشکل دادند.

 خرازی در خصوص راه‌اندازی پایگاه اطلاع‌رسانی ندای ایرانیان توضیحاتی منتشر کرده است که به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
اکنون که تلاش‌های جمعی نیروهای همفکر برای تاسیس حزب «ندای ایرانیان» در آستانه دریافت مجوز و در انتظار آغاز فعالیت رسمی است، ایجاد پایگاهی برای انتشار اخبار و تحلیل‌های آن، نیازی ضروری می‌نماید.
در مدت کوتاهی که از اعلام عمومی تشکیل حزب «ندای ایرانیان» می‌گذرد، رسانه‌های بسیاری با انبوهی از مطالب، نقد و تحلیل و گفت‌وگو‌، درباره آن، چه موافق و چه مخالف نوشتند و همچنان گمانه‌زنی‌ها، پیش‌داوری‌ها و پیش‌بینی‌های فراوانی له و علیه آن منتشر می‌شود. اعضای مؤسس حزب «ندای ایرانیان» کوشیده‌اند از طریق رسانه‌ها نظرات خود را بیان کنند اما جای خالی رسانه‌ای که منعکس‌کننده افکار و آرای آنان باشد، احساس می‌شد.
حزب که جزو ارکان جامعه مدنی است، رسانه حزبی هم ارگان آن بشمار می‌رود و وجودش علاوه بر آنکه مجرای بلاواسطه انتقال آرای حزب است، اولین راه مفاهمه بهتر بین حزب و مخاطب هم محسوب می‌شود. اگرچه رسانه حزبی در ایران را گاه به اتهام عدم استقلال از حرفه‌ای‌گری به دور می‌بینند، اما بوده‌اند بسیار رسانه‌های حزبی که منشا شفافیت، عامل تعالی فکری و مجرای تربیت نیروهایی بوده‌اند که با زبان قلم، اندیشه‌ای را در سطح اجتماع گسترده‌اند.
اکنون که «ندای ایرانیان» گام در این راه نهاده، یکی از ارکان این حزب در آستانه تاسیس، ایجاد شده است؛ می‌توان آن را به فال نیک گرفت و از این پس امید شناخت بهتری از آن داشت تا فارغ از قضاوت‌ها و سوءبرداشت‌ها، از مسیری گفت که جز با ارتباط تنگاتنگ دوسویه با نخبگان و عموم مردم، امکان طی طریق نخواهد داشت. هر رسانه، فضایی فراهم می‌کند برای مفاهمه؛ امکانی است برای نقل پیام و نقد دیدگاه؛ فقط تریبون پیام‌رسانی نیست، بلکه مجرایی است برای کسب دیدگاه‌های موافق و مخالف. دوره تک‌گویی‌های خودمحورانه سر آمده است؛ عصر ما زمانه گفت‌وگو است؛ هنگامه‌ای است که جز فن بیان باید هنر شنیدن هم داشت و چه هنری فرا‌تر از اینکه نقد‌ها و خطاب‌های مخالف را با تأمل شنید و با تدبر پاسخ داد.
چنانکه در اولین بیانیه راهبردی هیات مؤسسان حزب «ندای ایرانیان» گفتیم روش و نگرش ما به مبانی اصلاح‌طلبانه سیاست در ایران توأم با تعامل، آینده‌نگری و مسئولیت‌پذیری است؛ مگر تعامل غیر از گفت‌و‌گو با مخالفان خویش میسر است؟ و مگر نه اینکه برخی مخالفت برخاسته از سوءتعبیر‌ها و سوءبرداشت‌ها و نیت‌خوانی‌هایی است که هیچ قرابتی با افکار و راهکارهای ما ندارد. پس اگر صادقانه بگوییم و صمیمانه بشنویم، امکان گفت‌و‌گو فراهم می‌شود و از این طریق می‌توان با حفظ تفاوت سلایق و تنوع علایق، بر اصول مشترکی که همانا اعتلای دین و ارتقای میهن و اتکا به مبانی اصلاح‌طلبی و احترام به کلیه کنشگرانی که حول قانون اساسی که میثاق مشترک حاکمیت و ملت است، گردهم آمد.
می‌توان و باید از پایگاه خبری و هر رسانه حزبی دیگری جهت شنیدن نقدهای دیگران و اصلاح خویش هم بهره گرفت. گرچه پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» قرار است صدای حزب باشد اما لحن و گویش آن در چارچوب اصلاح‌طلبی خواهد بود. چنانکه طی سال‌ها فعالیت رسانه‌ای خود را ملتزم دانسته‌ام، اکنون و اینجا نیز آرزو دارم مقید باشیم به حفظ حرمت افراد، پاسداشت آبروی آنان و حذر از داوری‌های ناپسند و اجتناب از تخطئه دیگران، ولو نظرشان را نپسندیم. ما نگوییم بد و میل به ناحق نکنیم.
سپهر سیاست در ایران بیش و پیش از همه چیز نیازمند مداراست، مدارا و مدارا. امیدواریم این مدارا را از خویش شروع کنیم و در قلم و بیان خویش، با دوستان مروت کنیم و با مخالفان مدارا.
آغاز به کار پایگاه اطلاع‌رسانی «ندای ایرانیان» را در خجسته روز عید سعید غدیر خم به فال نیک می‌گیرم چرا که یکی از اهداف غدیر، همانا تکمیل نبوت پیامبر عظیم‌الشان (ص) با امامت قرآن ناطق، علی بن ابی طالب (ع) بود. خداوند باری تعالی با امر به جانشینی پیامبر، برای امت اسلام، امام و پیشوایی تعیین کرد تا وحدت آن‌ها حفظ شده و دچار گمراهی نشوند. پیام بزرگ غدیر همین راهنمایی و وحدت امت اسلام است. معتقدان به حقانیت غدیر و ولایت علی (ع) بر طبل تفرقه نمی‌کوبند، ساز طغیان سر نمی‌دهند و بر مدار تعامل و اعتدال گام می‌نهند. آرزومندم «ندای ایرانیان» بتواند ندای همه ایرانیان با هر دین و مذهب و قومیت و زبانی باشد و از خداوند متعال شایستگی پیمودن راه وحدت و همبستگی، اصلاح‌طلبی و مداراجویی را خواهانم.

/212 29

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    6 1
    نمی مردین آدرسش را می گذاشتین