رئیس سازمان وظیفه عمومی ناجا از راه اندازی سیستم پاسخ گویی به استعلامات مشمولان از طریق اینترنت در هفته ناجا خبر داد و گفت: مردم عزیز 12 موضوع را می توانند از طریق ورود به سایت وظیفه عمومی استعلام کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین و به نقل از پايگاه خبري پليس، سردار حميد صدرالسادات با حضور در مرکز نظارت همگاني ناجا (197) پاسخگوي سئوالات و مشکلات مردم در حوزه نظام وظيفه بود.

وي در خصوص ارائه خدمات در هفته گراميداشت نيروي انتظامي، گفت: در اين هفته، ساعات فعاليت سامانه تلفن گويا و سامانه خدمات الکترونيک سازمان را افزايش داده ايم و تلاش کرديم در ملاقات هاي مردمي، درخواست هاي مردم را با سرعت بيشتري پاسخگو باشيم.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا با اشاره به اينکه، از طريق ملاقات مردمي مي توان از بی اطلاعي مردم نسبت به برخي از قوانين مطلع شد، افزود: با شناسايي اين خلاء ها، نسبت به آنها اطلاع رساني کرده و اصلاحاتي را در سيستم انجام مي دهيم.

صدرالسادات به کاهش مراجعات مردمي به سازمان طي چند سال اخير با برنامه ريزي هاي انجام شده، اشاره کرد و افزود: البته مردم براي پيگيري و رسيدگي به برخي از کارها طبق قانون بايد به سازمان مراجعه کنند همانند شرکت در شوراهاي پزشکي و هيئت رسيدگي به کفالت اما تلاشمان اين است که تعداد مراجعان را به حداقل برسانيم.

وي از راه اندازي سيستمي به منظور پاسخ گويي به استعلامات از طريق اينترنت خبر داد و گفت: در هفته نيروي انتظامي موفق به راه اندازي اين سيستم شديم و مردم عزيز 12 موضوع را مي توانند از طريق ورود به سايت وظيفه عمومي استعلام کنند و همان لحظه از آخرين وضعيت درخواست خود مطلع شوند بدون آنکه به سازمان مراجعه داشته باشند.

رئيس سازمان وظيفه عمومي ناجا ادامه داد: به دنبال آن هستيم تا از طريق اين سيستم بسياري از درخواست هاي مردم را نيز دريافت کنيم همانند درخواست خروج از کشور و اعزام، البته ما آمادگي لازم را داريم تنها نيازمند به هماهنگي با رده هاي مربوطه هستيم. در اين صورت ديگر نياز نيست تا مردم به مراکز پليس +10 مراجعه کنند و تنها با ورود به سايت و ظيفه عمومي از طريق اينترنت، درخواست هاي خود را به سازمان ارسال کرده و پاسخ مي گيرند.

وي در پاسخ به اين سئوال که به عملکرد سازمان وظيفه عمومي چه نمره اي مي دهيد، گفت: مردم بايد به ما نمره بدهند ولي تمام تلاشمان براين است که بتوانيم خدمات را به گونه اي به مردم عزيز ارائه دهيم که بي منت، با کيفيت و سريع باشد و با توجه به اقدام انجام شده، انتظار داريم نمره بالايي در نزد خدا و سپس مردم کسب کرده باشيم.

صدرالسادات، در خصوص خدمت وظيفه عمومي نيز گفت: خدمت به خصوص براي جوانان به لحاظ قانوني يک تکليف و به لحاظ ميهني، اسلامي و ملي يک وظيفه عمومي است که بايد بگذرانند بنابراين جوانان، بايد خود را با شرايط قانوني تطبيق دهند و با اطلاع از جزئيات قانون به راحتي مي توانند برنامه زندگي خود همانند تحصيل و ازدواج تنظيم کنند، عدم توجه به قانون خدمت و بي اطلاعي از آن مي تواند مشکلاتي را براي آنها ايجاد کند.

وي در پاسخ به اين سوال که آيا افزايش خدمت سربازي، مي تواند در افزايش و يا کاهش غيبت مشمولان تاثير داشته باشد، گفت: البته پيامد اين موضوع را بايد به مرور زمان مشاهده کنيم و سپس به تجزيه و تحليل آن بپردازيم. هرچند گذراندن خدمت همانند ادامه تحصيل، مشکلات و محدوديت هايي را به دنبال دارد اما جوانان بايد با مديريت، دوران خدمت را که تجربه مفيدي در زندگي براي آنان دارد، بگذرانند.
۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380286

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مرتضی23 A1 ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    33 20
    خدمت سربازی اونم 24 ماه با حقوق ماه 80 هزار تومن یه ظلمه بزرگه . حقوقم نخواستیم لا اقل خدمت باید بشه 18 ماه . اگه 24 ماه باشه ترجیح میدم خدمت سربازی رو نرم وشده شبا پراید بابامو دو ساعت قرض میگیرم دو تا مسافر میزنم . تا بتونم فقط شکممو سیر نگه دارم همین برام کافیه. با این قانون های مذخرف شماها زن و بچه میخوام چکار. خیر سرمون این همه زحمت کشیدیم یک سال کنکور خوندیم 4 سال تو دانشگاه زحمت کشیدیم مدرک گرفتیم. ولی باید به شماها یی که تو نظام وظیفه بدون هیچ فکری نشستین برای افسرده کردن ما جوونا نقشه میکشید غبطه خورد واقعا من شرمم میاد کسایی مثل شماها تو نظام وظیفه شده مدیر مسول مملکت
    • فرزند ملت IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      18 11
      کاملا با حرفت موافقم...
  • بی نام IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    57 11
    این قدر وظیفه وظیفه نکنید مگه حکومت تمام وظایفش رو انجام داده مگه شغل و رفاه برای ما ایجاد کرده ؟
    • بی نام A1 ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۴
      21 0
      اونایی که منفی دادن هم شغل دارن هم رفاه، احتمالا اکثرا هم سربازی نرفتن
  • نیما IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    25 1
    حقوق سرباز هم قانون داره، لطفا اجرا کنن.
  • بی نام IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    33 22
    خدمت به وطن اجباری نیست سربازی که به زور رفته میدون جنگ،زودتر از مزدور فرار میکنه،ولی اونی که عاشقانه رفته تا واسه وطنش بجگه،یا خودش برمیگرده یا جنازش یادتون باشه، ۸ سال عاشقانه جنگیدند، نه زورکی
  • بی نام A1 ۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    38 1
    « خدمت به خصوص براي جوانان به لحاظ قانوني يک تکليف و به لحاظ ميهني، اسلامي و ملي يک وظيفه عمومي است... ». بله قانون است ولی آیا دادن حقوق سرباز طبق قانون، قانون نیست؟؟ حق سرباز خوردن وظیفه است؟ آره؟ توهین به سرباز چی وظیفه است؟؟