بامداد امروز، 21 مهرماه پیروز ارجمند مدیر کل دفتر موسیقی به فرودگاه امام خمینی (ره) رفت تا از یکی از مشهورترین نوازندگان جهان، کیتارو استقبال کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بعد از اما و اگرهای بسیار بالاخره بامداد امروز کیتارو که برای اجرای کنسرت به کشور ما آمده پا به خاک ایران گذاشت. پیش از او نیز تعدادی از نوازندگان ارکستر او به تهران رسیده بودند.

کیتارو سرانجام توانست طلسم حضور موسیقیدانان و خوانندگان مشهور خارجی در ایران را بشکند. پیش از این  هنرمندانی چون  کریس دی‌برگ، ریچارد کلایدرمن، نادر عباسی، مورات ککیلی و آرکادی ولدوس به حضور در ایران و اجرای کنسرت ابراز علاقه کرده بودند و خبرهای متناقض زیادی درباره حضورشان در ایران مننتشر شده بود. کنسرت هایی که البته به دلایل نامعلوم هرگز اجرا نشدند. اما حالا حضور کیتارو در ایران و بلیط کنسرت هایش که تقریبا به تمامی به فروش رفته خبر از اجرای قطعی این آهنگساز فیلم الیور استون در ایران می دهد.

او که به همراه همسرش به تهران آمده در سالن تشریفات اختصاصی فرودگاه بین المللی امام خمینی مورد استقبال پیروز ارجمند قرار گرفت تا مدیر دفتر موسیقی خوشامدگویی خود را از طرف هنرمندان، مسئولان و مردم کشورش نسبت به او ابراز کند.

در این مراسم مختصر، چند ساز ایرانی به کیتارو هدیه داد و گفت که هیچ ایرانی نیست که موسیقی «جاده ابریشم» را نشناسد.

حضور در موزه موسیقی و دیدار و گفت و گو بین کیتارو با سایر هنرمندان ایرانی از جمله برنامه هایی است که برای این موسیقیدان مشهور در نظر گرفته شده است.

خود کیتارو نیز در مصاحبه با خبرگزاری مهر به اشتیاقش برای سفر به ایران اشاره کرده و گفته: «برای حضور در ایران تپش قلب داشت و همچنان این تپش قلب و هیجان در درون من وجود دارد. حالا که شنیدم بلیت کنسرت های من در ایران تقریبا تمام شده به قدری هیجان زده شده ام که دوست دارم آن را روی صحنه و در مواجهه با تماشاگران ایرانی تجربه کنم. تجربه ای که قطعا برای من تجربه ای خوشایند و متفاوت خواهد بود. »

او همچنین به علاقه اش برای گفت و گو با موسیقیدانان ایرانی تاکید کرده و افزوده: «دوست دارم با بعضی از موسیقیدان های ایرانی گفت و گویی داشته باشم چرا که به نظر می آید موسیقی ایرانی حرف های زیادی برای گفتن دارد که من به شدت خواهان شنیدن آن هستم. البته امیدوارم در این چند روز فشرده که در ایران حضور دارم این فرصت فراهم شود.»

قرار است این هنرمند در 23، 24 و 25 مهرماه در تالار وزارت کشور کنسرت داشته باشد. هنرمندی که پیش از این نیز همکاری با یک کیهان کلهر نوازنده کمانچه و آهنگساز را تجربه کرده است.

او متولد ژاپن است و موسیقی را با نواختن گیتار بدون هیچ معلمی آغاز کرد. نوازنده ای که آموزش آکادمیک درباره موسیقی ندارد و فقط از منبع خلاقیت و احساسات خودش برای خلق آثارش استفاده می کند.

در کارنامه کاری او آلبوم های زیادی به چشم می خورد اما این «جاده ابریشم» بود که کیتارو در سطح یک موسیقیدان جهانی مطرح کرد. آلبومی که جوایز معتبر «گرمی» و «گلدن گلوب» را برای او به ارمغان آورد.

ساخت موسیقی فیلم «بهشت و زمین» به کارگردانی «اولیور استون» از کارهای کیتارو است. او تا کنون 30 آلبوم منتشر کرده که بسیاری از آن‌ها جزو پرفروش‌ترین آثار موسیقی جهان بوده‌اند.

57244

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    20 1
    چرا باید طلسمی وجود داشته باشد؟
  • علي RO ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    53 3
    لطفا أجازه برگزاري يك كنسرت به استاد اكبر گلپايگاني، هنرمند شريف إيراني رو هم صادر كنيد.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    39 0
    واقعا خبر خوبی بود. ورود یکی از بزرگترین آهنگسازهای عصر حاضر به کشور را غنیمت شماریم. جاده ابریشم تنها یکی از شاهکارهای زیبای موسیقایی اوست. برخی از آثار ایشان انسان را به عوالم معنوی فرو می برد. حسی بسیار زیبا که وابستگیهای دنیایی را از انسان دور می کند.
  • مصطفی IR ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    43 1
    خدا کنه یانی هم بیاد ایران
  • بی نام DE ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    9 15
    نصرت فاتح علی خان هم اومده بود
  • حمید از تهران IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    29 4
    خبر خیلی خوبیه فقط معلوم نیست کی قرار بود بیاد به ایران و کی خبر داشت که همه بلیطهای کنسرتش هم به فروش رفته .هم اطلاع رسانی و تبلیغات در این زمینه ضعیفه و هم این که تو اینجور کنسرتها مردم رو به حساب نمیارن و فقط جای خاصه و خلاصه های خودشون و پارتی بازیه . به هر حال اتفاق خوبیه اومدن چهره های معروف موسیقی مثل کیتارو و یا امثالهم مثل یانی ، ونجلیز ، ژان میشل ژار و بقیه که در همه جای دنیا کنسرتهای بزرگ برگزار میکنند . فقط با توجه به محدودیتهای مذهبی و بقیه موارد، معلوم نیست با چه کیفیت و شکلی برگزار بشه .
    • بی نام A1 ۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      7 0
      چرا کسی خبر نداشت؟ پس ما چطوری بلیط گرفتیم؟ شاید اطلاع رسانی ضعیف بوده باشه اما قطعا شما هم پیگیر اینجور اتفاقات نبودین که مطلع نشدین و مهم تر اینکه شما همین الآنشم21مهر میتونی بلیط روز شنبه26 مهر رو مثل بقیه تهیه کنی چون هنوز ظرفیت داره.
  • یکی A1 ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    9 0
    عالیه...
  • مرضیه A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    17 0
    اتفاق خیلی بزرگی ست و من خیلی خوشحال هستم که این اتفاقات در کشورمون در حال شکل گرفتن هستند. چرا که در همین ماه کنسرت دیگری هم با حضور نوازندگان آلمانی و نوازندگان کشور خودمون برگزار شد... من هم در روز بیست و پنجم در این کنسرت شرکت میکنم و قطعا خوشحالی خودمون رو از ورود این نوازنده ی بزرگ به کشورمون ابراز خواهم کرد :
  • محمد EU ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
    14 0
    حضور كيتارو در ايران را به فال نيك ميگيريم..اميدوارم ياني هم بياد خود ياني هم براي اومدن به ايران ابراز تمايل كرده و گفته به زوذي به ايران خواهيم امد
  • محمد فاتح IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    10 0
    با ابراز مسرّت از حضور کیتارو در ایران کاش امکانش فراهم می شد که بعد از برگزاری کنسرت دی وی دی کنسرت رو هم منتشر کنن که کسایی که از حضور در کنسرت به انحای مختلف محرومن هم اونو ببینن