ایسنا نوشت:

مسئولانی در وزارت دفاع آمریکا اعلام کردند که ترکیه با استفاده نظامی واشنگتن از پایگاه‌های نظامی‌ این کشور برای مقابله با داعش موافقت کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه خبری الجزیره، چند تن از مسئولان وزارت دفاع آمریکا که نخواستند نامشان فاش شود، اعلام کردند که دولت واشنگتن موافقت ترکیه در استفاده از پایگاه و تأسیسات نظامی نزدیک به مرز سوریه را برای مقابله با داعش دریافت کرده است.

به گفته مسئولان پنتاگون هنوزجزئیات نحوه استفاده از پایگاه‌های مرزی ترکیه در حال بحث و بررسی است.

نیروی هوایی آمریکا از مدت‌ها قبل از پایگاه نظامی "انجرلیک" واقع در جنوب ترکیه استفاده می‌کند و در حدود 1500 نفر از افراد خود را در آنجا مستقر کرده است اما تاکنون هواپیماهای مورد استفاده در عملیات بمباران مواضع داعش از پایگاه‌هایی در کشورهای حوزه خلیج فارس پرواز کرده‌اند.

هواپیماهای F16 آمریکا از سال گذشته در اردن مستقر هستند. پنتاگون توافقنامه‌هایی را نیز برای استفاده از پایگاه‌های نظامی اردن با امان به امضا رسانده است.

همچنین ارتش آمریکا از پایگاه‌هایی در جزیره دیگو گارسیا واقع در اقیانوس هند که متعلق به انگلیس است برای هواپیماهای نوع B52 و B2 استفاده می‌کند.

دولت آمریکا، آنکارا را به افزایش فعالیت خود در طرح مقابله با داعش تشویق می‌کند. در همین راستا در دو روز گذشته مسئولان دو کشور مذاکراتی را در این خصوص برگزار کردند.

قرار است که گروه آمریکایی به زودی در این هفته برای بررسی جزئیات و روند عملیات هوایی که احتمالا از پایگاه‌های ترکیه آغاز خواهد شد، وارد پایتخت ترکیه شود.

ائتلاف ضد داعش به رهبری آمریکا از ماه اوت گذشته، حملات هوایی را بر مواضع داعش که به مساحت بزرگی از کشورهای عراق و سوریه سیطره یافته‌اند، آغاز کرد.

حملات هوایی در چند روز گذشته بر مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی واقع در شمال سوریه متمرکز بود. داعش هم از چند هفته گذشته تلاش می‌کند بر این شهر نزدیک به مرز ترکیه کنترل یابد.

جامعه بین‌المللی از آنکارا می‌خواهند نقش بیشتری در مقابله با داعش ایفا کند.

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380259

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    2 12
    از كشور تورك زبان تركيه بعيد بود كه نوكري آمريكا رو بكنه
    • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۲
      5 0
      فعلا که نوکری داعش رو میکنه.
  • مصطفی IR ۰۶:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    11 2
    ترکیه حاضره با داعش هم مرز باشه ولی باشون درگیر نشه ، این موضوع که اجازه داده از پایگاه های نظامیش استفاده بشه جز سیاه بازی در انظار جهان هیچی نیست اعتلاف مسخره امریکا جز اینکه نیروهای سوری و کرد ها را تضعیف بکنه و کمک به داعش در جهت پیش روی بکنه هیچ تاثیری نداره
  • بی نام IR ۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۳۰
    0 0
    نفرین به ظالمان