واحد مرکزی خبر نوشت:

روزنامه الاهرام نوشت میزان بدهی های نظامی اسرائیل هشتصد و ده میلیون دلار است. این روزنامه چاپ قاهره در پایگاه اینترنتی خود نوشت: یکی از مصادیق هزینه سنگینی که اسرائیل برای توسعه سامانه گنبد آهنین متحمل می شود، اظهارنظر موشه یعلون وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل درباره بدهی های ارتش اسرائیل به عوامل اجرایی پروژه دفاع موشکی گنبد آهنین است.

هزینه پروژه ساخت هواپیماهای بدون سرنشین فقط در هجده ماه گذشته به هشتصد میلیون دلار آمریکا رسیده است. علاوه بر این، دولت اسرائیل تلاش می کند این مشکل را حل کند و نگذارد بدهی های نظامی روی هم انباشته شود. یعلون، در سخنرانی در موسسه مطالعات امنیت ملی اسرائیل در تل آویو خاطرنشان کرد بیشترین میزان بدهی نظامی اسرائیل به موسسه های تولید جنگ افزار «البیت»، «اسرائیل ایرو اسپیس» و «رافائل» است.

وی با بیان این مطلب افزود میزان بدهی نظامی از ماه ژانویه سال دو هزار و سیزده به حدود سه میلیارد شیکل -یعنی هشتصد و ده میلیون دلار آمریکا- رسیده است. از سوی دیگر، کارشناسان نظامی این اظهارات را کم اهمیت شمردند و تاکید کردند بیشترین هزینه ساخت گنبد آهنین را آمریکا تامین می کند. این کشور از سال دو هزار و یازده متعهد شده است یک میلیارد دلار به این پروژه اختصاص دهد. علاوه بر این، مبلغی بیشتر به میزان سه میلیارد و صد میلیون دلار به این پروژه اختصاص داده که سالیانه برای تامین نیازهای امنیتی و دفاعی اسرائیل ارائه می شود.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380151

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =