درحالیکه پادشاه بحرین برای دیدار و گفتگو با مقامات روسی به شهر سوچی رفته است، جان کری وزیر امور خارجه آمریکا نیز امروز برای دیدار با سیسی وارد قاهره شد.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از  خبرگزاری فرانسه حمد بن عیسى آل خلیفة پادشاه بحرین روز شنبه با ورود به شهر سوچی سفر خود به روسیه را آغاز کرد.
حمد بن عیسی آل خلیفة قرار است با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و با وی درباره روابط دو جانبه و راه های گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها بحث و گفتگو کند. رایزنی در خصوص جدیدترین تحولات و رخدادهای منطقه خاورمیانه و مسایل جهانی از دیگر موضوعات مورد بحث پادشاه بحرین و رئیس جمهوری روسیه خواهد بود. به گزارش خبرگزاری دولتی بحرین از سوچی ، یوری اوشاکوف دستیار رئیس جمهور روسیه روز جمعه اعلام کرده بود ولادیمیر پوتین رییس جمهور روسیه و حمد بن عیسی آل خلیفه پادشاه بحرین در خصوص مسئله تروریسم در منطقه خاورمیانه و همکاری دو کشور در زمینه انرژی گفتگو خواهند کرد.این مسئول روس خاطر نشان کرد اوضاع خاورمیانه و مبارزه با داعش هم به طور قطع از سوی پوتین و حمد بن عیسی بررسی خواهد شد و دو طرف در خصوص همکاری های اقتصادی و تجاری و انرژی گفتگو می کنند.

در همین حال جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به منظور شرکت در کنفرانس بین المللی با موضوع « بازسازی نوار غزه » ، وارد قاهره شد.
به گزارش واحدمرکزی خبر وی قرار است در این کنفرانس خواستار از سر گیری فرایند صلح بین فلسطینیان و اسرائیلی ها شود.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از قاهره، نمایندگان حدود 50 کشور جهان قرار است در این کنفرانس شرکت کنند. فلسطینیان امیدوارند کشورهای شرکت کننده در این کنفرانس حدود چهار میلیارد دلار به فلسطین کمک کنند.
یکی از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا پیش از ترک واشنگتن گفت : « برخی از کشورهای کمک کننده مسائل مهمی درخصوص بهترین راه توقف چرخه خشونت ها مطرح کرده اند، تا آنکه طی یک یا دو سال آینده مجددا در وضعیت فعلی قرار نگیریم.»

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =