واحدمرکزی خبر نوشت:

نارضایتی ها و انتقادات در آمریکا از نتایج حملات این کشور و متحدانش علیه داعش افزایش یافته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی المیادین، در حالی که دو ماه از آغاز حملات آمریکا و متحدان آن علیه داعش می گذرد، نارضایتی ها در آمریکا از نتایج این حملات با توجه به حرف و حدیث ها درباره احتمال دخالت زمینی آمریکا، به شدت افزایش یافته است.
هبه الله بیطار خبرنگار این شبکه در گزارشی تصویری در این باره با اشاره به این که نارضایتی از نتایج ضعیف حملات هوایی علیه داعش به وضوح در آمریکا و رسانه ها و تحلیل های سیاسی این کشور دیده می شود، افزود: روزنامه واشنگتن پست نوشته است حملات آمریکا علیه داعش اهداف مورد نظر را تحقق نبخشیده است. در همین حال روزنامه اینوستورز بیزنس دیلی نیز نوشته است آمریکا جنگنده های پیشرفته و پرهزینه را می فرستد تا با شلیک موشک های هدایت شونده و با لیزر اهداف ثابت را مورد حمله قرار دهد، این کار ترحم برانگیز است.
در ادامه گزارش آمده است: لئون پانتا وزیر دفاع اسبق آمریکا نیز در سخنانی با روزنامه یو اس ای تودی جنگ طولانی مدتی را علیه تروریسم برای آمریکا پیش بینی کرد که سه دهه به طول خواهد انجامید و تهدیدات برجسته در نیجریه، سومالی، یمن، لیبی و مناطق دیگر را نیز شامل خواهد شد.
خبرنگار ادامه داد: برخی کارشناسان اعلام خبر وزارت دفاع آمریکا در خصوص آغاز استفاده از بالگردهای آپاچی در میدان جنگ (علیه داعش) را به منزله اقرار ضمنی به شکست حملات هوایی در عراق می دانند که نشان دهنده تقویت تصمیم آمریکا برای استقرار نیروهای زمینی است. از سوی دیگر ممکن است اعلام تصمیم باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا برای مراجعه به پنتاگون نشان دهنده تصمیم وی برای اصلاح راهبرد خود علیه داعش باشد. به دنبال بحث و جدل ها درباره احتمال دخالت زمینی آمریکا، راهکارهای دیگری نیز مطرح است که جمع آوری و آموزش نیروهای محلی برای مقابله با داعش از جمله این راهکارها به شمار می رود اما این کار زمانی نسبتا طولانی نیاز دارد و ممکن است دستکم یک سال به طول بیانجامد. بر همین اساس دیگر راهکار مطرح شده، مشارکت ترکیه از طریق ورود نیروهای زمینی این کشور به خاک سوریه است.
خبرنگار ادامه داد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه مشارکت نیروهای زمینی کشورش را در جنگ علیه داعش به ایجاد منطقه حائل در داخل خاک سوریه و نیز ایجاد منطقه پرواز ممنوع در آسمان این کشور مشروط کرده است. به این ترتیب اوباما یا باید برای متقاعد کردن ترکیه امتیازاتی به آن بدهد یا به حملات هوایی و احتمالا برخی حملاتی که نیروهای ویژه انجام می دهند، ادامه دهد. این امر احتمال طولانی شدن بحران و به دست نیامدن نتایج مورد نظر از آن را به دنبال دارد.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    3 1
    همش بخاطر بی عرزگی و بی تجربگی اوباماست. این مردک انقدر بی عرضست که حمله به داعش رو مدتها به تاخیر انداخت تا داعش انقدر قدرت گرفت