۰ نفر
۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶

فارس نوشت:

همایش همگرایی اصولگرایان عصر امروز شنبه با حضور آیت‌الله مصباح یزدی و شخصیت‌های سیاسی مختلف اصولگرایی در مجتمع ۱۳ آبان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم سعید حدادیان به مناسبت عید سعید غدیر خم به مدیحه‌سرایی پرداخت.

در این همایش علاوه بر آِیت‌الله مصباح، آیت الله موحدی کرمانی، غلامعلی حداد عادل، سعید جلیلی، محمد‌نبی حبیبی ، حجت‌الاسلام سقای بی‌ریا، حجت‌الاسلام روانبخش، محسن کوهکن، اسدالله بادامچیان، حسین فدایی، مهرداد بذرپاش، فاطمه‌ آلیا، مصطفی میرسلیم، حجت‌الاسلام ابراهیمی، رضا تقی پور، جواد شمقدری، امیری فرد، رامین، ترقی، الله کرم، حمیدرضا حاجی بابایی، مصطفی نجار، قدیری ابیانه، حسین طلا، رسایی، علی‌اصغر زارعی، حجت‌الاسلام شیرمردی، حجت‌الاسلام آقاتهرانی، محمد سلیمانی، صادق محصولی، حجت‌الاسلام شجونی، حجت‌الاسلام نبویان، مجتبی رحماندوست، زریبافان، سعید‌لو، سیدمحمد حسینی، مسعود میر‌کاظمی، نقوی حسینی، صدر‌الدین شریعتی، نیکزاد،کامران دانشجو، روح‌الله حسینیان و کریمی اصفهانی حضور یافتند.

تقوی: هدف ما کنار هم قرار دادن سلیقه‌های مختلف اصولگرایی است/ به جامعتین و آیت‌الله مصباح گزارش می‌دهیم

حجت‌الاسلام و المسلمین سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه طی سخنانی با اشاره به روند برگزاری جلسات همگرایی میان طیف‌های مختلف اصولگرایان اظهار داشت: یک سال است که بحث همگرایی بین اصولگرایان را آغاز کرده‌ایم و از همه اصولگرایان با همه سلیقه‌ها تشکر می‌کنم و کسانی که در این جلسه هم حضور ندارند این حرکت را تأیید کرده‌اند.

وی با اشاره به تحولات پس از انتخابات ریاست جمهوری یازدهم، بیان داشت: بعد از انتخابات عده‌ای از اصولگرایان نزد ما آمدند و گفتند که در داخل دولت به کار گرفته نمی‌شوند و حتی مسئولیت‌های برخی نیز گرفته شده بود و اظهار می‌کردند که سرخورده شده‌اند،‌ ما این پیام را خدمت آیت‌الله مهدوی‌کنی بردیم و ایشان نگران و ناراحت بودند و پیشنهاد دادند یکی از اعضای جامعه روحانیت این کار را (همگرایی اصولگرایان) به عهده بگیرند و به هر حال قرعه فال به نام من خورد و حدود یک سال است جلسات همگرایی اصولگرایان را تشکیل داده‌ایم.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: در تهران این چهارمین جلسه‌ای است که برگزار می‌شود، جلسه اول بهمن ماه سال گذشته و با حضور آیت‌الله نوری‌همدانی برگزار شد و مباحث خوبی را مطرح کردند. جلسه بعدی روز سوم شعبان و همزمان با میلاد امام حسین (ع) بود که آیت‌الله موحدی‌کرمانی سخنرانی کردند و در جلسه سوم کمیته همگرایی اصولگرایان به مناسبت تولد حضرت صدیقه طاهره (س) از بانوان دعوت به عمل آورد و خانم‌های فعال جمع شدند و آیت‌الله جنتی سخنرانی کردند.

وی در ادامه سخنان خود خطاب به آیت‌الله مصباح یزدی، گفت: این جلسه چهارم همگرایی اصولگرایان است و از صحبت‌های شما استفاده می‌کنیم و از حضرتعالی تقاضا می‌کنیم که اینگونه حرکات متصل به ولایت را که همیشه کمک کرده‌اید این بار هم این حرکت را کمک کنید.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: من به 14-13 استان رفته‌ام و با چنین جلساتی روبه‌رو بوده‌ایم که استقبال عظیمی از آن شده است.

رئیس شورای سیاست‌‌گذاری ائمه جمعه با اشاره به اهداف برگزاری این نشست‌ها، خاطرنشان کرد: هدف ما این است که همه سلیقه‌های اصولگرایی را تجمیع کنیم و فکر آنها کنار یکدیگر جمع شود.

عضو جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: ما به دنبال دغدغه حضرت آقا راه افتاده‌ایم؛ زمانی که مقام معظم رهبری فرمودند با عنوان اعتدال نباید نیروهای مومن و ولایی را کنار بزنند، ما قصد کردیم نشاط عمومی به وجود بیاوریم و این جریان به این نیروها کمک کرد.

وی با انتقاد از برخی افراد که می‌گویند این جلسات را با چه کسی بسته‌اید، گفت: این جلسات پشت و رو ندارد و اگر بخواهیم گزارشی بدهیم این گزارش به جامعتین ارائه خواهد شد و همچنین خدمت آیت‌الله مصباح خواهد رسید.

تقوی تأکید کرد: ما مبلغان رهبری هستیم و می‌خواهیم اندیشه‌ها، مواضع و سخنان حکیمانه رهبری را به فهم خودمان تبلیغ و ترویج کنیم.

وی افزود: یک هفته در میان جلسه داریم و ۶۰-۵۰ نفر از اصولگرایان در آن حضور دارند و همفکری می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه این جلسات برای وفاق و همگرایی است، گفت:‌ افراد با تفکر اصولگرایی باید به جامعه نشاط بدهند و ما فقط همگرایی را دنبال می‌کنیم.

تقوی در بخش دیگری از سخنان خود، گفت: غدیر را یک فکر و یک فرهنگ می‌دانیم که باید در طول تاریخ جامعه بشری را بسازد و تربیت کند. هر حادثه‌ای که در تاریخ اتفاق می‌افتد پیامی در دل خود دارد و این انسان‌های هوشمند هستند که پیام تحولات اجتماعی را می‌گیرند و به آن عمل می‌کنند.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار داشت: در مسیر حق باید بر حق تأکید کرد و آن را باید گفت و اگر کسانی هم نخواستند، نباید نگران شد. کارها را باید تمام کرد و نباید آن را نیمه‌کاره رها کرد و به دست تقدیر بسپاریم. پس اگر کسی مسئولیتی به عهده می‌گیرد باید به این نکته توجه کند که مسئولیتش را درست انجام دهد.

تقوی یادآور شد: پیام دیگر غدیر، شایسته‌سالاری است زیرا چهره‌های فراوانی در کنار پیامبر(ص) بودند اما غدیر بر محور شایسته‌سالاری شکل می‌گیرد.

عضو جامعه روحانیت مبارز‌ آینده‌نگری، بهره‌گیری از فرصت‌ها و بی‌تفاوت نبودن نسبت به آینده را از دیگر پیام‌های غدیر دانست و خاطرنشان کرد: غدیر به ما می‌گوید بر محور فکری اهل بیت(ع) باید کارها را پیش برد و زمانی که غدیر شکل می‌گیرد، دشمنان ناامید می‌شوند.

آیت‌الله مصباح: برخی اختلافات بخاطر جهل است/ اصولگرا یعنی کسی که بر ارزش‌ها پایداری کند

‌آیت‌الله مصباح یزدی نیز طی سخنانی با اشاره به حرکت‌های اجتماعی صورت گرفته در طول تاریخ،‌ گفت: حرکت‌هایی که در طول تاریخ بشر انجام گرفته است خواه حرکتی مطلوب و خداپسند و خواه حرکتی نامطلوب به دو دسته تقسیم می شود؛ یک دسته کسانی که در اهداف‌شان مسائل معنوی و الهی را در نظر داشتند و دسته دوم کسانی که یا به اهداف الهی معتقد نبودند و یا به آن توجه نمی‌کردند.

وی ادامه داد: حرکت‌های سکولاری که در طول تاریخ به وقوع پیوسته مصداق در نظر نگرفتن منویات الهی است و حرکت انبیاء در مقابل چنین تفکری بوده است.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه حرکت‌های اجتماعی دارای سه مقدمه است، اظهار داشت: مقدمه اول در واقع بینش‌هاست؛ یعنی کسانی که می‌خواهند حرکتی را انجام دهند یک بینش و نگاهی به محیط اطراف خود دارند که از آن به عنوان جهان‌بینی نیز یاد می‌شود.

وی ادامه داد: این بینش‌ها گاهی آگاهانه است و گاهی هم چندان آگاهانه نیست و زمانی که یک حرکت بررسی می‌شود می‌بینیم بینش در آن وجود داشته ولی از این بینش آگاهی نداشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: افرادی که حرکت آنها بر اساس بینش‌های جسمانی بوده در برابر بینش انبیاء هستند که می‌گوید خداوند جهان را بر اساس حکمت آفریده است.

آیت‌الله مصباح ادامه داد: دسته دوم از مقدمات مطرح شده است که در افعال اجتماعی تأثیرگذار است ارزش‌هاست؛ یعنی بعد از آنکه افراد شناختی از آن و آینده پیدا کردند به یکسری خوبی‌ها و بدی‌ها دلبسته می‌شوند.

وی ادامه داد:‌ در عالم می‌بینیم که افراد به یکسری از ارزش‌ها دل می‌بندند و به عنوان مثال همه انسان‌ها عدل را یک ارزش مقدس دانسته و ظلم را یک رفتار ناپسند می‌دانند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: در ادامه روشهایی برای تحقق این ارزش‌ها شکل می‌گیرد و موضوع اصلی این است که چه روشی انتخاب شود؛ یعنی روشی که مناسب با ارزش‌ها باشد و آن ارزش را دنبال کند.

آیت‌الله مصباح یزدی تفاوت اصلی حرکت انبیا با دیگر حرکت‌ها را در انتخاب روش‌ها دانست و افزود: سکولارها حیات دیگری را جز این حیات مادی برای خود قائل نیستند اما انبیاء درست نقطه مقابل تفکر مادی قرار دارند و معتقدند حقیقت اصلی خداوند است که دارای یک کمال بی‌نهایت است و انسان همین حجم مادی نبوده و ابزاری برای تعالی روح است.

وی در تبیین اندیشه مادی‌گرایان نسبت به روش‌ها، تصریح کرد: طبق بینش این دسته از افراد هر چه باعث رشد و زیبا شدن بدن انسان شود از هر راهی که باشد ارزش محسوب می شود ولی در بینش خدایی همه این‌ها مقدمه‌ است و ارزش نیست.

وی ادامه داد: مثلا فرد امروز رئیس می‌شود ولی فردا او را عزل می‌کنند؛ اینها همه بازیچه‌ای است اگر برای تعالی روح نباشد و در غیر اینصورت همه آنها اتلاف وقت است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: برخی فیلسوف‌ها می‌گویند اگر سختی‌ها و خوشی‌های دنیا را با همدیگر جمع و تفریق کنیم به صورت عقلانی انسان باید خودکشی کند چون ارزشی ندارد ولی قرآن می‌گوید همه این‌ها مقدمه‌ای برای تعالی انسان است؛ این مسئله مانند تجویز یک داروی تلخ از سوی پزشک است که برای زنده ماندن انسان ارزشمند است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه اگر دنیا وسیله‌ای برای کسب مقامات دنیا شد یک لحظه‌اش را هم نباید از دست داد، تصریح کرد: تفاوت در بینش، تفاوت راه انبیاء با دیگر راه‌هاست.

وی ادامه داد: روش‌ همانی است که خداوند توسط انبیاء به نام دین در اختیار مردم قرار داد و کامل‌ترین آن نیز دین اسلام است.

آیت‌الله مصباح یزدی با تأکید بر اینکه همه کمالات انسان یک شرط دارد و آن هم این است که با اختیار خود انسان به دست بیاید، اظهارداشت: اگر کسی را به زور به مسجد ببرند فایده‌ای ندارد؛ یعنی هم ترقی و هم انحطاط انسان بر عهده خودش است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: برای همین خداوند شرایطی را فراهم کرده که هر لحظه موقعیتی پیش می‌آید که انسان انتخاب جدیدی را در مقابل خود دارد؛ این یکی از نمادهای قدرت الهی است که در فرهنگ اسلامی به آن امتحان می‌گوییم.

وی ادامه داد: در تعالیم انبیاء نیز راه انتخاب مسدود نمی‌شود و اینطور نیست که افراد مجبور به تبعیت شوند و شما هیچ معجزه‌ای از پیغمبران نمی‌بینید که مردم را مجبور به اطاعت کند.

آیت‌الله مصباح یزدی افزود: آدمیزاد در سایه قدرت انتخابی که دارد گاهی حرف انبیاء را نیز قبول نمی‌کند و در این میان خیلی‌ها حقیقت را می‌دانند اما دلبستگی‌هایی دارند که نمی‌توانند حرف انبیاء را قبول کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی با بیان اینکه بعضی از اختلافاتی که پیدا می شود به دلیل جهل است، تصریح کرد:جهل خیلی عجیب نیست و همه ما کم و بیش جهل داریم و واقعا برخی نتوانستند بفهمند حقیقت چیست.

وی ادامه داد: این یک جور اختلاف است که در تشخیص ظاهر می‌شود ولی برخی اختلافات اینگونه نیست؛ قرآن در آیات متعددی می فرماید اختلاف در دین همیشه عامدانه است.

آیت‌الله مصباح ادامه داد: برخی می‌دانستند ولی برای منفعت‌طلبی دین جدیدی به راه انداختند؛ اختلاف در دین همیشه برای بقی است.

وی ادامه داد: اختلافاتی که در آن تحقیق شده و فرد در آن به نتیجه‌ای که عقلانیت خداپسندانه باشد نرسیده است اختلافات معذور است و همواره در طول تاریخ نیز وجود داشته است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: در مواردی پیامبر اکرم پیامی را از طرف خدا برای مردم می آورد و به قدر کافی دلیل برای آن مطرح می‌کرد اما کسانی نپذیرفتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: این گونه رفتارها در ما نیز وجود دارد و ما نیز وقتی گناه می‌کنیم می‌دانیم اشتباه است ولی نمی‌گوییم که پیامبر (ص) دروغ گفته است.

وی ادامه داد: کسانی در صدر اسلام پیدا شدند که می‌گفتند اگر کسی مرتکب گناه کبیره شود کافر است و همین اساس تفکر خوارج بود و این گروه بر اساس همین تفکر فتوای قتل امیرالمومنین (ع) را صادر کردند.

آیت‌الله مصباح یزدی ارتکاب و تکرار گناه را نشانه ضعف ایمان دانست و افزود: خطر مهم آن است که وقتی این گناهان تکرار شود ایمان فرد را از بین ببرد.

وی ادامه داد: گاهی علاقه به تیتر، مقام و ریاست کسی را که خداوند به او مقام انبیاء داده است به جایی می رساند که قرآن کریم درباره او تعبیر سگ را دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام این نوسانات از افراد مختلف دیده می‌شود افزود: در زمان پس از انقلاب خودمان افرادی را دیده‌ایم که چه تحولاتی برای آنها روی داد؛ تحولاتی که به نظر من اگر از خود آنها سوال می کردیم باور نمی‌کردند که چنین اتفاقی برایشان روی دهد اما این اتفاق افتاد.

آیت‌الله مصباح یزدی خطاب به حاضرین در این نشست، گفت: برای بنده و شما نیز امکان این تحولات وجود دارد و ما از این قاعده مستثنی نیستیم و ما نیز باید نگران باشیم که پول، دنیا، ذخیره بانک‌های خارجی و زمین‌های در اختیار ما مانع از انجام وظیفه شود و این امتحان برای همه ما است.

آیت‌الله مصباح یزدی ادامه داد: تصورمان این است که جمع حاضر افرادی هستند که می‌خواهند خود را از این سقوط‌ها حفظ کنند، اگر می‌خواهند اینطور باشد شرطش این است که اصول بینشی، ارزشی و روشی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اگر بنا را بر رعایت اصول گذاشتیم ۹۹ درصد از سقوط مصون می‌شویم، اظهار داشت: اما اگر امروز یک حرف زدیم و فردا گفتیم حالا که دوستان سلیقه‌شان عوض شده طور دیگری رفتار می‌کنیم درست نیست.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با اشاره به شاخصه‌های افراد جامعه در اصولگرا بودن و غیر اصولگرا بودن تصریح کرد: اصولگرا یعنی کسانی که ارزش‌ها را قبول کرده‌اند و حاضرند بر آنها پایداری کنند.

وی ادامه داد: اما نباید اینگونه باشد که امروز برخی‌ها بگویند ما خودمان آقا را رهبر کردیم و حالا بیاییم حرف او را گوش کنیم؛ فرض بر اینکه شما هم مؤثر بودید در اینکه ایشان این حق را در اختیار بگیرد ولی سوال این است که آیا آنها که با پیامبر و امیرالمومنین بیعت کردند حضرت محمد (ص) و امیرالمومنین را به جایگاه نبوت و امامت رساندند؟

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: ما باید خدا را شکر کنیم که در این آسمان و زمین کسی را شایسته‌تر از ایشان سراغ نداریم و ما این را نعمت خدا را می‌دانیم که این شناخت را به ما داده است و با خدا عهد می بندیم که از ایشان تبعیت کنیم زیرا آن را شعاعی از ولایت غدیر می‌دانیم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه همه افراد دارای ضعف هستند، اظهار داشت: همان ضعفی که همه ما داریم برخی افراد در مسائل اجتماعی هم دارند و ۷۵ میلیون نفر را با تردید مواجه می‌کنند.

آیت‌الله مصباح یزدی هدف از این اجتماعات را به دست آوردن بینش آگاهانه، باور آگاهانه نسبت به ارزش‌های اسلامی و انقلابی و اعتماد به روش امام و جانشین امام دانست و افزود: دیگران هر جا کوتاه آمدند همان جا اشتباه کردند و هم دنیای خود را از دست دادند و هم آخرت‌شان را از دست دادند.

حدادعادل: ارزیابی‌ام از همایش همگرایی اصولگرایان مثبت است/رسیدن به «لیست واحد» کمال مطلوب است

غلامعلی حداد عادل رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس، در حاشیه این همایش و در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره ارزیابی از اولین گام همایش همگرایی اظهار داشت: ارزیابی من از این همایش مثبت است و در واقع این همایش اجتماعی از سلایق مختلفی است و علامتی است از اینکه بشود به آینده خوشبین بود.

حدادعادل در پاسخ به سؤال خبرنگار دیگری درباره انتخابات آینده مجلس تصریح کرد: فرق انتخابات مجلس با ریاست‌جمهوری در این است که در انتخابات ریاست‌جمهوری یک نامزد وجود دارد اما در انتخابات مجلس چون تعداد نامزدها بیشتر است زمینه برای وحدت بیشتر خواهد بود و از این رو امیدواریم مانند دوره‌های قبل برای انتخابات آینده هم به وحدت برسیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان درباره اینکه برخی این همایش را در ارائه لیست واحد موثر می‌دانند، گفت: صحبت از فهرست واحد هنوز زود است اما این موضوع یک کمال مطلوب است.

وی در عین حال خاطرنشان کرد: با این فاصله زمانی تا انتخابات، صحبت از فهرست واحد شتاب‌زده است و ما باید سازوکار رسیدن به وحدت را بررسی کنیم.

حدادعادل در پاسخ به سؤالی مبنی بر تمایل پایداری‌ها به طیف سنتی یادآور شد: اصلاً اگر اختلافی وجود نداشت، وحدت هم لازم نبود لذا ما به خاطر اختلاف‌ها می‌خواهیم وحدت کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان درباره تحرک اصلاح‌طلبان نیز متذکر شد: بالاخره خط قرمز‌هایی وجود دارد و آن هم فتنه است اگر از این خط قرمز بگذریم همه کسانی که نظام را قبول دارند می‌توانند در یک رقابت سالم شرکت کنند و اهمیت انتخابات این است که رقابت سالم حول محور نظام شکل بگیرد تا مجلس خوبی تشکیل شود.

آیت‌‌الله موحدی کرمانی: علاوه بر جامعتین آیت‌الله مصباح هم در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور دارد

‌آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی عضو جامع روحانیت مبارز نیز در حاشیه این همایش و در جمع خبرنگاران درباره همایش امروز اظهار داشت: علاوه بر جامعه روحانیت مبارز و جامعه مدرسین، مرکز آموزشی امام خمینی (ره) و شخص آیت‌الله مصباح نیز در تصمیم‌گیری اصولگرایان حضور دارد.

وی افزود: ما مرید آیت‌الله مصباح هستیم.

زاکانی: باید از گذشته درس بگیریم/ جامعتین در همگرایی اصولگرایان نقش ویژه‌ای دارند

علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس هم در حاشیه نشست همگرایی اصولگرایان در جمع خبرنگاران با اشاره به ضرورت‌های همگرایی میان اصولگرایان اظهارداشت: وحدت باید مبتنی بر اصول باشد و بر روی پایه‌های استوار قرار بگیرد که ماحصل آن هم نتیجه‌بخش باشد و هم امکان اقبال مردم را فراهم کند و محصول این اقبال، شکل‌گیری یک مجلس رشد یافته است.

زاکانی با تاکید بر اینکه باید به سمت هم‌گرایی و وحدت برویم و از گذشته درس بگیریم، تصریح کرد: باید متوجه باشیم هرکجا تفرقه داشته‌ایم، دیگران بهره برده و استفاده‌های خودشان را کرده‌اند و باید روی اصول پافشاری کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اینکه همگرایی میان اصولگرایان با محوریت کدام تشکل خواهد بود، اظهارداشت: ساز و کار وحدت باید در مسیر مشخص شود اما جامعتین همیشه یک نقش ویژه دارد.

زاکانی در پایان گفت: خروجی این جلسه ارزش والای وحدت است و در آینده باید همگرایی مناسبی میان اصولگرایان شکل بگیرد.

فدایی: فراگیری روحانیت نقش اساسی در همگرایی اصولگرایان دارد

حسین فدایی دبیرکل جمعیت ایثارگران انقلاب اسلامی در حاشیه این نشست با حضور در جمع خبرنگاران و با اشاره به ضرورت همگرایی و وحدت میان اصولگرایان اظهار داشت: هر جلسه‌ای که در راستای همگرایی باشد، مفید است.

دبیرکل جمعیت ایثارگران گفت: ساز و کار وحدت میان اصولگرایان جای بحث دارد اما محوریت روحانیت و فراگیری آن، نقش اساسی در همگرایی میان اصولگرایان دارد.

فدایی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس درخصوص اینکه برخی اصلاح‌طلبان تندرو ائتلاف با اصولگرایان سرشناس را مطرح کرده‌اند و به اعتقاد شما این جلسات تا چه اندازه می‌تواند این طرح‌ها را ناکام کند، تصریح کرد: از ابتدای انقلاب، جریانات رادیکالی بوده اند که در چارچوب انقلاب حرکت نمی‌کردند و وحدت را از بین می‌بردند و به همین جهت با همگرایی و هم‌افزایی میان اصولگرایان می‌توان از آسیب‌رسیدن به جریان اصولگرایی جلوگیری کرد و این جلسات هم می‌تواند به این مهم کمک کند.

دانشجو: جامعتین پرچمدار وحدت میان اصولگرایان است

کامران دانشجو وزیر علوم، تحقیقات و فناوری دولت دهم نیز در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران، با اشاره به ضرورت‌های همگرایی اصولگرایان و شیوه تحقق آن اظهار داشت: در نظام، اصل دین است و دغدغه دین داشتن مهم بوده و اگر کار خلاف شرع دیدیم ناراحت بشویم و این ناراحت شدن یعنی دغدغه داشتن و باید در کلام و عمل ولایتمدار باشیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه ملزومات انسجام نیاز اصولگرایان چیست، گفت: بینش اصل است و روش از بینش حاصل می‌شود و باید به این مسئله توجه داشته باشیم تا موارد دیگر هم درست شود.

دانشجو با اشاره به نقش روحانیت در همگرایی اصولگرایان خاطرنشان کرد: روحانیت در همگرایی اصولگرایان جای خود را دارد و جامعتین پرچمدار وحدت میان اصولگرایان است.

حسینیان: برای جلوگیری از اختلاف مجدد نباید اشخاص محور واقع شوند

حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در حاشیه نشست همگرایی اصولگرایان و در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره ملزومان وحدت اصولگرایان گفت: مشخص شدن اصولی که قرار است اصولگرایان در مورد آن به وحدت برسند و پیروی از این اصول جزو ملزومات اصلی وحدت اصولگرایان است.

وی افزود: برای اینکه باز اختلاف ایجاد نشود تأکید می‌کنم اشخاص نباید محور واقع شوند، اصول مد نظر رهبری و اصولی که سازمان اصولگرایان را تشکیل می‌دهد باید به دقت مشخص شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس در پاسخ به سؤالی درباره نقش روحانیون در وحدت اصولگرایان ادامه داد: به طور حتم این نقش بسیار مهم و اساسی است و باید مد نظر قرار بگیرد.

حسینیان در پاسخ به سؤالی درباره اختلافات اصولگرایان و اینکه آیا از راه گفت‌وگو حل این اختلافات به نتیجه می‌رسد یا نه،‌گفت: از نظر من آینده بسیار روشن است و اصولگرایان می‌توانند به وحدت برسند.

حسینی: امیدواریم شاهد قدم‌های بعدی برای همگرایی اصولگرایان باشیم

سیدمحمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، درباره کیفیت و نتایج اولین همایش همگرایی اصولگرایان گفت:‌ این همایش همایش بسیار خوبی بود و می‌تواند نقش مهمی در وحدت و همگرایی اصولگرایان داشته باشد.

وی افزود:‌ همه کسانی که فرصت نکردند و یا در این جمع نتوانستند حضور پیدا کنند انشالله بعداً به این جمع می‌پیوندند و اصولگرایان می‌توانند به یک همگرایی دست پیدا کنند.

وزیر سابق ارشاد در ادامه و در پاسخ سؤال دیگری درباره قدم‌های بعدی درباره همگرایی اصولگرایان اظهار داشت:‌ برای قدم اول، این همایش بسیار خوب بود و امیدواریم شاهد قدم‌های دیگر در این مسیر باشیم.

میرکاظمی: برخی‌ با اختلاف افکنی بین اصولگرایان نمی‌توانند ناکارآمدی خود را پنهان کنند

مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، پس از نشست همگرایی اصولگرایان، گفت: امیدواریم قدم‌های مؤثرتری برداشته شود و وحدت بین اصولگرایان از اختلافات بین آنها بیشتر است.

وی افزود: حفظ ارزش‌ها و حفظ دستاوردهای انقلاب در گرو رعایت اصول است و هرچه اصولگرایان با همدیگر هم‌جهت باشند و نشست داشته باشند امکان وحدت آنها بیشتر است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: برخی‌ها نمی‌توانند با انداختن اختلاف در بین اصولگرایان ناکارآمدی خود را پنهان کنند.

میرکاظمی گفت: این جلسات باید ادامه پیدا کند و تشکل‌ها باید با همدیگر نشست داشته باشند تا بر اصول خود پافشاری کنند.

حبیبی: وفاداران انقلاب راهی جز ائتلاف ندارند

محمدنبی حبیبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان، درباره تأثیرات برگزاری این نشست در همگرایی بین اصولگرایان و نقش آن در وحدت گفت:‌ من معتقدم که این نشست که با پیشنهاد آقای تقوی و پذیرش آیت‌الله مصباح انجام شد گامی مفید در جهت رسیدن به ائتلاف بین اصولگرایان است.

وی افزود: همگرایی می‌تواند مقدمه‌ای باشد برای ائتلاف بزرگ که آن ائتلاف بزرگ تنها منحصر به بحث انتخابات نخواهد بود.

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: آن ائتلاف بزرگ می‌تواند یک سپر قوی برای حفظ انقلاب باشد و ما هیچ راهی جز همگرایی و ائتلاف بین وفاداران انقلاب اسلامی نداریم.

حبیبی گفت:‌ این نوع جلسات اصولاً جلسات مفیدی است و در همین جلسه امروز طیف‌های مختلف اصولگرایی را دیدید و این گام مثبتی است که می‌تواند سلیقه‌های مختلف اصولگرایان را به هم نزدیک کند.

وی افزود: من تکرار می‌کنم همگرایی بین اصولگرایان یک روش مناسب است و ما اگر بتوانیم به یک نظر واحد بر روی نامزدها برسیم، به موفقیت دست خواهیم یافت.

دبیرکل حزب مؤتلفه ادامه داد: کافی است در یک حوزه انتخابی رقیب ما یک نامزد داشته باشد و ما دو نامزد در این صورت حتی اگر رأی بیشتری نیز داشته باشیم قافیه را واگذار خواهیم کرد.

رامین: تجمیع نیروهای انقلابی یک ضرورت است

محمدعلی رامین هم در حاشیه همایش همگرایی اصولگرایان با حضور در جمع خبرنگاران، درباره ارزیابی از این همایش اظهار داشت: برای یک جامعه پویا و بانشاط که در عرصه ملی می‌خواهد ارزش‌های متعالی اسلام را دنبال کند و در عرصه منطقه روز به روز جایگاه قدرتمندتری را به دست آورده، دور هم جمع شدن نیروهای انقلابی که در اصول با هم مشترک هستند یک ضرورت قطعی سیاسی است.

رامین افزود: بنابراین هر مجموعه‌ای از نیروهای انقلاب که با هدف همگرایی دور هم جمع می شوند بتوانند با تمرکز بر روی اصول پیگیر آرمان‌های بزرگ باشند یک امر مفید و ضروری است که باید مورد حمایت همه اصولگرایان قرار گیرد.

این فعال اصولگرا درباره اینکه برخی این همایش همگرایی را کمال مطلوبی برای رسیدن به لیست واحدی می‌دانند تصریح کرد: به نظرم این یک نگاه حقیر و کوچک به چنین همایش بزرگی است.

وی افزود: اصولا کسانی که هر نوع گردهمایی نیروهای انقلاب را صرفا انتخاباتی فرض می‌کنند این فرضیه خیلی در شأن نیروهای انقلابی نیست.

رامین با تأکید بر اینکه ما اهداف بالاتری را دنبال می‌کنیم و پیش رو داریم،‌گفت: این موضوع نباید به فصل انتخابات محدود شود.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    55 5
    مجموع اراء شما به 5 ميليون از 75 ميليون جمعيت ايران ميرسه. حالا هر چه مي خواهيد وحدت كنيد. فقط مواظب باشيد اين 5 ميليون رو هم فراري ندين. خطر ريزش اعضاء
  • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    34 5
    مهندس میرسلیم شما دیگه برا چی قاطی اینا شدی
  • ایرانی A1 ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    34 3
    آقای مصباح آیا خود شما به ارزشها پایبندید؟ آیا مسئولیت انتخاب احمدی نژاد را قبول کردید؟ آیا در ایام قهر احمدی نژاد و لجبازی ایشان با مقام معظم رهبری به احمدی نژاد انتقاد کردید و صراحتا از موضع رهبری معظم و ولایت فقیه دفاع کردید؟ یا در همه حال منافع حزبی خودتان را به حقانیت ترجیح دادید؟ بخاطر عدم حمایت شفاف شما از مقام معظم رهبری هیچ علاقه و اعتمادی به شما ندارم.
    • سجاد A1 ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
      1 14
      انتقادات ایت الله مصباح از رییس جمهور سابق مشخصه. یه سرچ کنی می بینیشون. همین انتقادات باعث فاصله گرفتن علامه از اقای احمدی نژاد شد. در ضمن شما خودتون کی از کار های سران فتنه عذرخواهی کردین
  • بی نام A1 ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    36 3
    بسمه تعالی با سلام وتحیت مایه تاسف است که اینان فردی را به عنوان مراد خود وسخنران جلسه انتخاب کرده اند که یک سیلی در راه اسلام ونهضت امام خمینی ره نخورده است وبرخی از این آقایان همان هایی هستند که در دوران ولایت فقیه درخشان حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه ،حضرت امام ره خطاب به آنان تشر زد که شما عرضه اداره یک نانوایی را ندارید. مهمترین اشکال جناح های سیاسی ایران اعم از اصولکرا واصلاح طلب مقوله تمامیت خواهی آنان است وتا این موضوع حل نشود مشکل همچنا باقی است . شما عاقبت کار اینان را خواهید دید که به زودی همدیگر را ضایع خواهن کرد. زیرا محور تلاش ها خدا وتقوی الهی نیست عمدتا تلاش برای در دست داشتن قدرت به هر قیمتی است. حتی به قیمت بردن آبروی همدیگر
  • بی نام A1 ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    36 5
    اینها که همه از جبهه پایداری بودند
  • خونمونی IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    28 4
    سی سال به مردم گفتید اقای مصباح بر خلاف نظر امام خمینی ره چراغانی نیمه شعبان را بر گزار کردمگر ان زمان امام نایب امام زمان نبود ومخالفت با ایشان از جانب اقای مصباح چه معنی در ان برهه حساس داشت نکند این حرفها تهمت بوده و با این القایات خیلی ها را منحرف وراه جهنم را برایشان هموار کردید. به مردم راست بگویید ایا افای مصباح واقعا اصولگرا است؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    34 6
    به فرض که بتوانید به وحدت کامل هم برسید.مردم که به شما رای نمی دن.مردم از اصولگراها خوشش نمیاد.پس بهتره کار بیهوده نکنید.
  • بی نام A1 ۰۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    17 7
    سخنان آیت آقای مصباح بیشتر برای کلاس فلسفه کاربرد داشت
  • بی نام IR ۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    13 7
    تقوي: ما قصد کردیم نشاط عمومی به وجود بیاوریم جوک روز کلي خنديديم آقا ما نشاط نخواهيم کي رو بايد ببينيم جان مولا دست از سر ملت بردارين نشاطتون رو ببريد برا همون چهار ميليوني که به کانديداتون راي دادن.
  • بی نام A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    8 3
    اگر عدالت باشد باید اصلاح طلبان نیز بتوانند همایش برگذار کنند
  • علی A1 ۰۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۳
    0 0
    انشاء الله اصولگرایان باوحدت بیشترشان وکنارگذاشتن مسایل حاشیه ای وباتکیه به رهبری هوشمنداتقلاب واردعرصه شوندومدافع حقوق رزمندگان وایثارگران که موردبی توجهی قرارگرفته وبه انزواکشیده شده اند،باشند