خبرگزاری تسنیم نوشت:

اتحادیه عرب امروز شنبه در آستانه برگزاری کنفرانس بین‌المللی بازسازی نوار غزه در قاهره، دریافت تضمین‌هایی برای عدم تکرار تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری آلمان، «محمد صبیح» معاون دبیر کل اتحادیه عرب در امور فلسطین و اراضی اشغالی عربی امروز گفت که برگزاری کنفرانس بین المللی بازسازی نوار غزه در راستای تکمیل تلاش های مصر برای توقف تجاوزات اسرائیل علیه نوار غزه است که خرابی های زیادی نیز در این منطقه به جا گذاشته و باعث تخریب زیر ساخت ها و آوارگی هزاران نفر از فرزندان ملت فلسطین شده است.

صبیح بر ضرورت عدم سنگ اندازی اسرائیل در برابر واردات مواد ویژه بازسازی نوار غزه، آنگونه که در گذشته پس از برگزاری کنفرانس شرم الشیخ رخ داد، تاکید کرد.

وی اشاره کرد که نقش جامعه جهانی و سازمان ملل در این زمینه مهم است.

صبیح تجاوز اخیر اسرائیل علیه نوار غزه که طی آن ویرانی های زیادی نیز بر جای گذاشت، محکوم کرد و اظهار داشت که قاهره با حمایت کشورهای عربی توانست آتش بس در غزه برقرار سازد و بایستی این روند به طور کامل ادامه داشته باشد تا به آتش بس دائمی و فراگیر در تمامی اراضی فلسطین به منظور تحقق صلح فراگیر دست یابیم.

وی گفت که ثبات منطقه هرگز محقق نخواهد شد مگر از طریق راه حل دو دولت و عقب نشینی اسرائیل از اراضی اشغالی فلسطین در سال 1967.

صبیح در بخش دیگری از اظهاراتش بر پایبندی اتحادیه عرب بر طرح صلح عربی تاکید کرد و گفت که این اتحادیه پایبندی به این مسئله را راهبرد خود برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه در منطقه خاورمیانه می داند و از اینکه «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است که زمان طرح صلح عربی بسر آمده است، ابراز تاسف کرد.

وی اشاره کرد که دولت وفاق ملی نماینده ملت فلسطین و گروه های آن برای دریافت کمک های مالی ویژه بازسازی نوار غزه با مشارکت سازمان ملل، بانک ها و موسسات بین المللی است.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =