ایسنا نوشت:

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از اعمال تخلفات گردش به راست از ابتدای آبان‌ماه و نیز تغییر حداکثر سرعت مجاز در پنج بزرگراه پایتخت خبر داد.

سرهنگ تیمور حسینی در حاشیه مراسم تجلیل از رانندگان نمونه ترافیکی از تغییر حداکثر سرعت تردد در برخی از بزرگراه‌های تهران خبر داد و گفت: ما به دنبال این هستیم تا سرعت تردد خودروها در بزرگراه‌های شهر متناسب با نیازهایمان باشد بنابراین چندین جلسه با معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران برگزار کرده و به این نتیجه رسیدیم که می‌بایست در حداکثر سرعت مجاز تردد خودروها در برخی از بزرگراه‌های پایتخت تجدیدنظر کنیم.

او با بیان اینکه با توجه به همین موضوع حداکثر سرعت در طول بزرگراه‌های آزادگان، نیایش و بخشی از همت به 90 کیلومتر در ساعت رسید، گفت: همچنین با توجه به شرایط و ساختار بزرگراه‌های خرازی و زین‌الدین تصمیم بر این شد که سرعت تردد در این بزرگراه‌ها به 100 کیلومتر در ساعت افزایش یابد.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: رانندگان باید برای تنظیم سرعت تردد خود در این بزرگراه‌ها به تابلوهای نصب شده توجه کنند و تا زمانی که تابلوها به طور کامل در این بزرگراه‌ها نصب نشده و دوربین‌های کنترل سرعت نیز تنظیم نشده است، تردد همچون گذشته و با همان حداکثر سرعت مجاز باید انجام شود.

حسینی با اشاره به طرح گسترده پلیس برای برخورد با تخلفات رانندگان اتوبوس‌های تندرو که از مدتی قبل در پایتخت به اجرا در آمده، گفت: ابتدا این را بگویم که سرعت مجاز برای تردد در خطوط بی‌آرتی‌ 40 کیلومتر در ساعت است و در راستای اجرای طرح برخورد با تخلفات اتوبوس‌های بی‌آرتی نیز باید بگویم که 20 تیم مشترک میان شرکت واحد اتوبوسرانی و پلیس راهور برای این منظور تشکیل شده و در طی ماه گذشته با 200 راننده متخلف اتوبوس برخورد شده است.

او در ادامه با اشاره به موضوع بخشش جرایم گردش به راست در تقاطع‌ها نیز گفت: از اول آبان‌ماه تخلفات گردش به راست در تقاطع‌ها اعمال خواهد شد. از این رو از رانندگان می‌خواهیم که نسبت به این موضوع توجه داشته باشند چراکه پلیس دوست ندارد کسی را جریمه کند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: در همین راستا از شهرداری درخواست کرده‌ایم تا تابلوهای ممنوعیت گردش به راست را در تقاطع‌هایی که گردش به راست در آن خلاف است نصب کنند.

حسینی از کاهش 10 درصدی تلفات حوادث رانندگی پایتخت در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه در حوزه ترافیکی وضعیت ما نسبت به گذشته بهتر شده و با توجه به تمهیدات پلیس تصادفات ما از ابتدای مهرماه تاکنون نسبت به مدت مشابه پارسال کاهش چشمگیر داشته است.

او گفت: همچنین در شش ماه گذشته نیز شاهد کاهش 10 درصدی فوت‌شدگان حوادث رانندگی پایتخت طی مدت مشابه سال قبل هستیم.

 

45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 380019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 19
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام RU ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    يك پيشنهاد خيلي ساده به راهنمايي و رانندگي: شش ماه براي كوچكترين خلافي بدون اغماض جريمه فوق العاده سنگين حتي غير متعارف و در سطح گسترده اعمال كنين مطمئن باشين فرهنگ رانندگي مردم يك بار براي هميشه درست ميشه، خصلت مردم ايران اينه راه ديگه اي هم نداره، منتهي خلاف ها رو درست و اصولي و استاندارد تعريف كنين
    • k IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
      5 0
      جریمه های الان هم خیلی ارزون نیستن.
  • بی نام A1 ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    88 19
    تو رو خدا امام علی رو هم افزایش دهید. الان 80 کیلومتر بر ساعته که با توجه به اینکه کل شرق تهران از این مسیر به فرودگاه امام تردد می کنند کم هستش. متشکر
    • مجد IR ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      61 14
      این بزرگراه استاندارد نیست خیلی پیچ و خم داره 60 تا هم زیاده هر روز یکی سر پیچ تعادلشو از دست داده
    • مهرداد تهرانی A1 ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      43 6
      من هم با نظر مجد موافقم که همین سرعت فعلی هم واسش زیاده بزرگراه امام علی بسیار بد ساخته شده و اصلاً بزرگراه نیست...
  • بی نام IR ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    60 0
    جالبه اتوبان همت بهترین و استانداردترین قسمت این اتوبانه و به نظر سرعت 100 هم مناسبه و هم با توجه به ترافیکش شبیه آرزو اونوقت زین الدین و خرازی که ابتدا و انتهای همت بحساب میان کج و کوله ترین و پرپیچ مزین به چاله چوله و دوربرگردانهای خطرناکند که علی الخصوص آخریه تو خرازی نزدیک چیتگر بچشم میاد
  • بی نام IR ۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    27 18
    به منظور کاهش تصادفات تنها راهی که به ذهن پلیس می رسد کاهش سطح حداکثر سرعت است و این امر موجب ترافیک بیشتر می شود و ترافیک بیشتر هم خود موجب تشدید احتمال تصادفات می شود. بهتر است مسئولین از این دور باطل کاهش سرعت خارج شوند و فکری به حال افزایش حداقل سرعت مجاز کنند که مسلما موجب روان تر شدن ترافیک شده و در نتیجه آمار تصادفات نیز کاهش می‌یابد. به علاوه رانندگی با سرعت بالاتر تمرکز بالاتری می‌طلبد و تمرکز بالاتر نیز احتمال تصادف را کاهش می‌دهد و رانندگی با سرعت پایین‌تر نیز دقیقا تاثیر معکوس دارد.
  • سیا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    82 8
    خب کفگیر ته دیگ خورده است و باید هزینه های بخشی از هزینه های کشور از جریمه های بیشتر تامین گردد.
    • بی نام A1 ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      56 4
      دزدی قانونی از جیب مردم بدبخت همینه دیگه ... هر جور بن.نن ملت رو می چاپن دزدها
  • بی نام AT ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    41 2
    لطفا تابلوهای راهنمای مسیر در بزرگراهها را با فاصلة مناسب قبل از خروجی ها نصب کنید تا زمان کافی برای تصمیم گیری و انتخاب لاین مناسب باشد. عموما تابلوها در ابتدای خروجی ها نصب شده اند و همین باعث می شود که رانندگان بعد از گدشتن از خروجی در بزرگراه دنده عقب بروند. خوب است که خبرنگاران محترم هم به این موضوع بپردازند.
  • بی نام A1 ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    39 8
    اینی که گفتی گردش به راست ممنوعه یعنی چه ؟ تولید داخله ؟ من که تا به حال نشنیده بودم.
  • .... A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    34 5
    همیشه گردش براست ازاد بوده علت ممنوع شدنش چیه؟ ممکنه اگر شخصی میدونه همینجا لطفا توضیح دهد؟
    • يك كارشناس A1 ۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
      51 4
      دليلش اينه كه سيستمي كه براي ثبت تخلف عبور از چراغ قرمز طراحي و اجرا شده توانايي تفكيك اتومبيلهايي رو كه از چراغ قرمز به مفهوم تخلف عبور ميكنند، از اونهايي كه گردش به راست ميكنند ندارد. راه بهتر بنظر من تصحيح سيستم بود نه بستن گردش به راست، چراكه بار ترافيك پشت چراغ بسيار افزايش پيدا ميكند.
  • ali IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    46 1
    ایکاش میشد پلیس محترم راهنمایی و رانندگی از ورود موتور سیکلتها که اکثر فاقد لوازم ایمنی هستند به بزرگراهای همت ،حکیم و چمران جلوگیری بعمل می آورد و یا حتی از سطح همه بزرگراهها
  • بی نام A1 ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    33 8
    سلام .خواهش میکنم یه فکری به حال بزرگراه امام علی کنید من 4 تا جریمه دارم ، 2 تاش باسرعت 82 کیلومتره 2 تاش 86 کیلومتر .به خدا بی انصافیه، اینجا شیبش زیاده و یه دفه تا میای سرعت کم کنی جریمه شدی .حداقل 90 تاش کنید .......خیلی بی انصافیه
  • بی نام A1 ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    5 6
    آخـــــــــــــــــــــــــــی آخــــــــــــــــــــــــــــــــی چقدرم دوربین ها کار میکنه.مخصـــــــــــوصا اتوبان تهران کرج
  • بی نام IR ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    25 6
    مسیر ورودی پل صدر به قیطریه الان حداکثر حدود 30 یا 4 کیلومتر هست. لطفا افزایش بدبد آدم با پای پیاده زودتر میرسه. در ضمن brt در اتوبان امام علی موجب ترافیک بسیار سنگین شده ، لزومی به مسیر brt در این بزرگراه نیست
  • عابد A1 ۱۵:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    35 2
    چرا برای عدم استفاده از راهنما توسط رانندگان جریمه ای در نظر گرفته نمیشود. بخدا بعضی مواقع طرف مانند .....بو به چپ و راست منحرف میشود. خیلی از تصادفات که منجر به راهبندان و ترافیک میشود برای همین است.
  • بی نام A1 ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    7 1
    آيا پليس هم پيشنهادهاي ذكر شده توسط مردم را مطالعه مي كند؟