فارس نوشت:



جنبش مقاومت اسلامی فلسطین برای اولین بار پس از جنگ اخیر غزه اعلام کرد اسرایی زنده از نظامیان صهیونیست در اختیار دارد.

منابع آگاه در جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اعلام کردند که چند نظامی اسرائیلی را به صورت زنده در خلال جنگ اخیر غزه به اسارات گرفته‌اند و اکنون آنان را در اختیار دارند.

این منابع به روزنامه فلسطینی «قدس» اعلام کردند که حماس برگ‌های برنده‌ای در اختیار دارد که در مذاکرات غیر مستقیم با رژیم صهیونیستی بر سر تبادل اسرا رو خواهد کرد.

حماس پیشتر گفته بود که این مذاکرات در نهایت ماه جاری (اکتبر) آغاز خواهد شد. منابع مذکور افزودند که حماس هیچ اطلاعاتی را به صورت مجانی درباره زنده بودن اسرای اسرائیلی در اختیار رژیم صهیونیستی نخواهد گذاشت و این رژیم با شنیدن اطلاعات جدید از اسرایش غافلگیر خواهد شد.

منابع مطلع تاکید کردند که حماس علاوه بر اجساد 3 نظامی اسرائیلی که در الشجاعیه، بیت حانون و دیگر مناطق کشته شده‌اند، اسرائی زنده نیز در اختیار دارد که در صورت ادامه لجبازی رژیم صهیونیستی و تکیه بر اطلاعات اشتباه، مذاکرات تبادل اسرا طولانی‌مدت و سخت ادامه خواهد یافت.

از زمان آغاز جنگ غزه که حماس اعلام کرد چند نظامی اسرائیلی را به اسرات گرفته است گزاش‌های اسرائیلی حاکی از آن بود که حماس فقط اجساد این اسرا را در اختیار دارد و هیچ نظامی به صورت زنده‌ به دست حماس اسیر نشده است.

حماس همزمان با عید قربان پلاکارت‌های بزرگی در خیابان‌های غزه نصب کرده بود که تصویر «شائول آرون» نظامی اسرائیلی اسیر شده به دست حماس بر روی آن کشیده شده بود و متن پلاکارت به توافقی دیگر برای تبادل اسرا تحت عنوان «وفاء الاحرار 2» اشاره داشت. وفاءالاحرار 1 تبادل پیشین بیش از 1000 اسیر فلسطینی با نظامی اسرائیلی «گیلعاد شالیت» بود.

این منابع آگاه اطلاعات بیشتری در اختبار روزنامه القدس قرار ندادند اما تاکید کردند حماس به هیچ وجه نمی‌پذیرد در کنار مذاکرات آتش‌بس قاهره در مورد تبادل اسرا نیز بحث شود وخواهان اختصاص تیمی ویژه برای این کار است.

52261

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =