رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در جشنواره بین المللی میراث فرهنگی ناملموس ملت‌ها به اصفهان سفر کرده است، وارد فرودگاه این شهر شد.

دکتر علی لاریجانی در بدو ورود به فرودگاه اصفهان با حضور در جمع خبرنگاران درباره اهداف سفر خود گفت: این سفر جهت ابراز ارادت به مردم شریف اصفهان و گفت‌وگو با مسئولان اجرای جهت پیگیری مشکلات مردم این استان و اقداماتی که می‌توان برای مردم این استان در فصل بودجه‌‌ریزی انجام داد، صورت گرفته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین در این سفر قرار است در جشنواره بی‌المللی میراث فرهنگی ناملموس ملت‌ها که به همت شهرداری اصفهان برگزار می‌شود، شرکت کنیم و پس از آن برنامه بازدید از مرکز اسناد مشروطیت و ملاقات با علمای اصفهان را در برنامه داریم.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص اوضاع کنونی منطقه و تشدید حملات داعش به کوبانی و نقش ترکیه در این زمینه بیان کرد: اهداف گروه تروریستی داعش به این سادگی محقق نمی‌شود و این گروه از نظر بین‌المللی جای پای محکمی ندارد.

دکتر لاریجانی با بیان اینکه هر ائتلافی نمی‌تواند برای خود تصمیم گرفته و در یک کشور، منطقه پرواز ممنوع ایجاد کند، افزود: این عمل هرج و مرج در امور بین‌الملل بوده و به این سادگی امکان‌پذیر نیست، ضمن اینکه شرایط سوریه و عراق بسیار پیچیده بوده و راه‌حل‌های سیاسی و نظامی می‌طلبد.

رئیس نهاد قانونگذاری گفت: اینکه تصور شود به سادگی می‌توان ایده‌های ناپخته را محقق کرد، افکاری ساده‌انگارانه است.

وی در ادامه به وضعیت مردم کرد کوبانی اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مسئله کوبانی بسیار مهم است و محاصره مردم کرد، خسارات انسانی به‌وجود می‌آورد.

دکتر لاریجانی در پایان با بیان اینکه تمامی کشورهای منطقه باید رفتار مسئولانه‌ای در قبال کوبانی داشته باشند، تصریح کرد: ما هم هر کمکی از دستمان بربیاید، برای نجات مردم کوبانی انجام می‌دهیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی فردا نیز به سفر می رود و جهت شرکت در صد و سی و یکمین اجلاس اتحادیه بین المجالس جهانی فردا عازم ژنو می شود.

سید محمد یثربی در گفت وگو با خانه ملت، با اشاره به سفر علی لاریجانی به سوئیس جهت شرکت در صد و سی و یکمین مجمع بین المجالس جهانی گفت: رئیس مجلس یکشنبه در راس هیئتی پارلمانی برای شرکت در این اجلاس به ژنو عزیمت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه این اجلاس در روز دوشنبه آغاز به کار خواهد کرد، توضیح داد: به احتمال زیاد دکتر لاریجانی روز سه شنبه سخنرانی خواهد داشت.

مدیر کل امور تشریفات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سفر رئیس مجلس به سوئیس 4 روزه خواهد بود، ادامه داد: دکتر لاریجانی غیر از حضور در نشست مجمع عمومی این اتحادیه با روسای مجالس و هیئت های پارلمانی دیگر کشورها نیز دیدار و گفت وگو خواهد کرد.

گفتنی است یک هیئتی پارلمانی از ایران امروز جهت شرکت در کمیته های تخصصی این اجلاس به سمت سوئیس حرکت خواهند کرد.

/2727

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =