مسکن مهر که بزرگ‌ترین پروژه خانه‌سازی دولتی در اقتصاد ایران به حساب می‌آید در حالی به دولت یازدهم به ارث رسید که یک میلیون و 300 هزار نفر دیگر در انتظار دریافت واحدهای آپارتمانی خود بودند.

مسکن مهر که در دولت دهم فعالیت خود را آغاز کرد به عنوان بزرگ ترین پروژه ساخت مسکن دولتی در اقتصاد ایران به شمار می آید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در پایان اسفند 1392 بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی به حدود 44 هزار و 400 میلیارد تومان رسید که به ترتیب 70.1 و 38.6 درصد از کل بدهی بانک‌ها به بانک مرکزی و پایه پولی کشور را تشکیل داد.

به بیانی دیگر نزدیک به 40 درصد از پول خلق‌شده در تاریخ اقتصاد ایران به واسطه مسکن مهر بود. بخش عمده این بدهی به صورت اضافه‌برداشت بانک مسکن از منابع بانک مرکزی به وجود آمد.

گفتنی است در بهمن سال 1392 شورای پول و اعتبار، مانده اضافه‌برداشت بانک مسکن از منابع بانک مرکزی به خط اعتباری تبدیل شد. با تغییر اضافه‌برداشت به خط اعتباری بانک مسکن از پرداخت جریمه رهایی یافت. مطابق با یک هزار و صد و هفتاد و دومین مصوبه شورای پول و اعتبار با اعطای حداکثر سه سال دوره تنفس از ابتدای سال 1392 به قراردادهای فعلی بانک مسکن موافقت به عمل آمد و مقرر شد تا بعد از اتمام دوره تنفس یاد‌شده منابع حاصل از بازپرداخت اقساط تسهیلات مسکن مهر صرف بازپرداخت بدهی بانک مسکن به بانک مرکزی شود. سقف تعهدات بانک مسکن در رابطه با طرح مسکن مهر نیز معادل 50 هزار میلیارد تومان تعیین شد.  

در ادامه جدول آخرین گزارش پیشرفت پروژه های مسکن مهر که به 15 شهریور 1393 مربوط می شود آمده است: 

 

3939

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379924

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • نگران IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    3 0
    مسکن ویژه تهرانسر چی شد؟ چرا اینقدر قول و وعده الکی میدید...؟؟؟
  • حميد A1 ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    يكي به دادم برسه وحقمو از اين مسكن مهر 22 قائمشهر بگيره.يك سال ونيم از قراردادمون گذشته كل پول و همون اول ازم گرفتن الان اضافه پولم ميخوان
  • بی نام A1 ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۳
    1 0
    اگر با این اوضاع شهر پرند بماند خیلیها به شهرهای بزرگ برمیگردند
  • بی نام IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۷
    2 0
    فاز 5 پردیس