مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‎الملل گفت: موضوع زاینده‌رود یک موضوع ملی بوده و وقت عبور از کنار زاینده‌رود خشک، به عنوان یک ایرانی غصه می‌خورم زیرا اصفهان به زاینده‌رود وابسته است.

به گزارش تسنیم، علی اکبر ولایتی شامگاه جمعه در حاشیه نشست تخصصی "فرهنگ فتوت و جوانمردی" در اجلاس میراث فرهنگی ناملموس در جمع خبرنگاران، گفت: بعد از گذشت چند هزار سال از این نوع ورزش‌های آیینی که بعد از اسلام تکامل پیدا کرد، یک رشته مهم ورزشی رشته ورزش باستانی است.

او گفت: در یکی دو قرن اخیر از اهمیت ورزش زورخانه‌ای کم شده و بهای کمی به آن دادند اما از شهرداری اصفهان تا وزارت ورزش تلاش می‌کنند تا احیا شود و همان طور که فرسودگی آن تدریجی بوده، احیای آن نیز تدریجی است اما هدف اینجاست که ورزش‌ هایی که برای ارتقای معنوی و روحی مردم ما است احیا شود به ویژه که در اسلام، فتوت تبلور اخلاق اسلامی است.

او با اشاره به خشکی زاینده رود بیان کرد: موضوع زاینده رود یک موضوع ملی است و زمانی که انسان از کنار زاینده رود شود و در آن آب نباشد به عنوان یک ایرانی غصه می‌خورد برای اینکه اصفهان است و زاینده رود آن.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل گفت: می‌دانم که دولت و همه دستگاه‌های مسئول به دنبال راه چاره برای خشکی زاینده رود هستند و بسیار امیدوارم هرچه زودتر شاهد جاری شدن مجدد آب در زاینده رود باشیم.

او گفت: به من خبر دادند که وقتی به فصل کشت نزدیک می‌شویم، برای کشت پاییزه شاهد جاری شدن آب در زاینده رود هستیم و امیدواریم تدابیری اندیشیده شود که آبی در زاینده رود جاری شود و این تنها خواست اصفهان نیست و خواست تمام ایران است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ابراهیم IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    8 8
    اول باید دریاچه ارومیه رو نجات بدید بعد برید سراغ زاینده رود///
  • بی نام A1 ۰۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    7 7
    دریاچه اورمیه خشک بشه موردی نداره؟؟؟
  • ناصر هشترودی IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    8 6
    اقای ولایتی جاری شدن اب زاینده رود برای مسافرت پولدارها خوبه اما خشک شدن دریاچه ارومیه کشاورزان 12 استان را بیچاره خواهد کرد
  • بی نام IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    5 3
    دکتر جان دمت گرم. راه حل چیست؟ گویا همه دست دردست هم قرار دادید تا اصفهان نصف جهان رودش خشک نشود بارکلا. اما اون دوست هشترودی راست گفته دریاچه ارومیه را به حال خود رها کردید. دلیلش را بگید مردم خوشحال خواهند شد. ایا دشمنی است؟ یا قوم گرایی؟ ویا نسل کشی؟ و یا ضدیت با شمال غرب؟ یا اینکه حالا که اومدی فکر کردی یه چیزی بپرونی ؟ عدالت مهری کجا بود؟ برای شما ایران مهمه یا قسمتی از ایران؟ برای ما ایران خیلی مهمه به فکر همه باشید. دکتر دوستون دارم.شاید تو بتونی راه حلی برای مقابله با از بین رفتن زاینده رود و دریایچه ارئمیه پیدا کنی. موفق باشی